Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Såg en bil åka förbi nere på gatan förut. Bilens motorhuv var totalt nedåtbuktad, i övrigt var bilen helt intakt. Frågan är nu: Vad tusan hade hänt där?

Fronten var alltså inte det minsta skadad och skulle någon ha hoppat på den så skulle det inte ha blivit en så djup buktning. Så gott som hela huven såg ut såhär. En människa som hade ramlat ner på den från tredje våningen kanske? :o

Någon kanske skulle flytta, och behövde flytta något riktigt tungt genom fönstret med en kran. Vajern brister och den tunga grejen landar mitt på bilen som står parkerad nedanför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen tromsfråga men ändå för liten för en ny tråd tror jag:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/doda-tysk...sburg-1.1142592

En fruktansvärd nyhet, jag fattar inte hur så många kan trampas ihjäl bara för att det blir trångt som fan. En mänsklig kropp är ändå rätt tålig så vad dör man av i det där läget? Okej, man hamnar på marken och massa folk trampar på en, förbannat oskönt men det måste ju krävas att någon sätter en känga på strupen och står står där i 2 minuter för att man ska kvävas...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen tromsfråga men ändå för liten för en ny tråd tror jag:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/doda-tysk...sburg-1.1142592

En fruktansvärd nyhet, jag fattar inte hur så många kan trampas ihjäl bara för att det blir trångt som fan. En mänsklig kropp är ändå rätt tålig så vad dör man av i det där läget? Okej, man hamnar på marken och massa folk trampar på en, förbannat oskönt men det måste ju krävas att någon sätter en känga på strupen och står står där i 2 minuter för att man ska kvävas...?

Minns du inte Roskildefestivalen 2000?

Behöver inte trampa på strupen för att du skall dö. Du dör bara tillräckligt många trampar på dig. Tänk dig tusentals människor. Värmen, trängslen, den dåligt syresatta luften.

Har du aldrig legat underst i en böghög tex. Man får ju ingen luft.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte beställa biljetter till en konsert i slutet av maj 2011, men Ticnet har den inte. Ripoffsajter som Biljett24 och liknande verkar ha biljetter dock, för 2000 kronor och uppåt. Är detta förhandsbeställningar av soon-to-be utsålda biljetter, när de väl släpps? Hur ska jag beställa biljetter den vanliga vägen? Inte fan kostar väl officiella biljetter 2000?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte beställa biljetter till en konsert i slutet av maj 2011, men Ticnet har den inte. Ripoffsajter som Biljett24 och liknande verkar ha biljetter dock, för 2000 kronor och uppåt. Är detta förhandsbeställningar av soon-to-be utsålda biljetter, när de väl släpps? Hur ska jag beställa biljetter den vanliga vägen? Inte fan kostar väl officiella biljetter 2000?

beror väl lite på vad det är för något du tänkt gå o se.

Men ja det låter lite konstigt faktiskt. Vilken biljettförsäljare hänvisar bandet till? brukar ju vara länkat på deras hemsida för respektive spelning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

beror väl lite på vad det är för något du tänkt gå o se.

Men ja det låter lite konstigt faktiskt. Vilken biljettförsäljare hänvisar bandet till? brukar ju vara länkat på deras hemsida för respektive spelning :)

Roger Waters The Wall ;)

Tack för tipset förresten, jag visste inte att officiella sajten hade biljettinfo. Men det fanns en länk iallafall! -_-

(Hade i värsta fall troligen betalat tusentals kronor, men... Risken för besvikelse hade varit rätt enorm.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man om man behöver använda ett semikolon OCH ett frågetecken samtidigt? T.ex:

"tror ni att han kan vara snäll att sälja den till mig; jag har nämligen masserat hans rygg många gånger".

I och för sig blir det nog bäst med Frågetecken först och ny mening sen. Eller (nu var mitt exempel förskräckligt men ändå....)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man om man behöver använda ett semikolon OCH ett frågetecken samtidigt? T.ex:

"tror ni att han kan vara snäll att sälja den till mig; jag har nämligen masserat hans rygg många gånger".

I och för sig blir det nog bäst med Frågetecken först och ny mening sen. Eller (nu var mitt exempel förskräckligt men ändå....)

Samma som med komma. Frågetecknet hamnar sist.

tror ni att han kan vara snäll att sälja den till mig; jag har nämligen masserat hans rygg många gånger?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast nog är det allt bra mycket smartare att dela upp den på två meningar istället. Ett semikolon ska egentligen bara användas när meningens båda komponenter kan skrivas som separata meningar även om de hör ihop. Jag gillar semikolon och känner mig fancy när jag använder dem, men det finns tillfällen då det bara blir för mycket B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör Firefox på Mac Snow Leopard, och har det där Google-sökfältet till höger om adressfältet. Förr när jag hade PC lyckades jag på något sätt göra så att det kommer upp förslag när jag skriver, men inte det jag tidigare har sökt på. Nu är det både förslag och tidigare sökningar. Jag vill inte veta vad jag har sökt på tidigare - hur får jag bort detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som tar emot. Helt klart. B)

Ja, det har jag fått lära mig också... Är det ingen annan som är av annan åsikt? När jag var liten hade jag villfarelsen att det var våldtäktsmannen som skulle vara av homofilisk karaktär, men då fick jag berättat för mig att så icke var fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det har jag fått lära mig också... Är det ingen annan som är av annan åsikt? När jag var liten hade jag villfarelsen att det var våldtäktsmannen som skulle vara av homofilisk karaktär, men då fick jag berättat för mig att så icke var fallet.

Själv tycker jag att han som tar emot inte kan klassas som homosexuell eftersom han blir våldtagen. Alltså han tvingas till sex.

Det kan ju vara vilken straight kille som helst som är ute och går i en park, blir överfallen av en (Eller flera) killar som håller fast och spänner på honom.

Inte skulle väl jag bli homosexuell hux flux om jag skulle bli våldtagen av en kille någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att han som tar emot inte kan klassas som homosexuell eftersom han blir våldtagen. Alltså han tvingas till sex.

Det kan ju vara vilken straight kille som helst som är ute och går i en park, blir överfallen av en (Eller flera) killar som håller fast och spänner på honom.

Inte skulle väl jag bli homosexuell hux flux om jag skulle bli våldtagen av en kille någon gång.

Tänk om han... gillar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor