Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag hade ju inte gått på minikyllösningen i alla fall. Är det något elleräkningsbetalaren undrar över är det väl en sladd inkopplad i en hemlig låda. Sjukt suspekt och avancerat att bygga, och dyrt!

Kom igen, säg vad det är! Vilka hemliga saker kan behöva kylas...? Jag kan ge ännu ett tips men snart måste du ju säga det...

Det är fortfarande ganska kallt ute. Gräv ett hål ett par decimeter ner i jorden på något avskilt ställe i trädgården i en perfekt fyrkant med en spade. Lägg föremålet i en plåtburk, placera i hålet och täck snyggt över med jord och gräsbiten. Fungerar inte om du måste komma åt det du nu gömmer ofta, t.ex. ditt knark, men varför skulle man behöva kyla knark?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, är det kanske så att samuelzon har styckmördat nån (det va Nelson Man dela), och nu behöver gömma huvudet?

Köp ett paket med nåt som dom andra inte kommer vilja ta av, och lägg skiten längst ner. Kan ju också sätta en lapp på med ditt namn (vilket i min familj betyder, ge fan det här är mitt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ju inte gått på minikyllösningen i alla fall. Är det något elleräkningsbetalaren undrar över är det väl en sladd inkopplad i en hemlig låda. Sjukt suspekt och avancerat att bygga, och dyrt!

Kom igen, säg vad det är! Vilka hemliga saker kan behöva kylas...? Jag kan ge ännu ett tips men snart måste du ju säga det...

Det är fortfarande ganska kallt ute. Gräv ett hål ett par decimeter ner i jorden på något avskilt ställe i trädgården i en perfekt fyrkant med en spade. Lägg föremålet i en plåtburk, placera i hålet och täck snyggt över med jord och gräsbiten. Fungerar inte om du måste komma åt det du nu gömmer ofta, t.ex. ditt knark, men varför skulle man behöva kyla knark?

Haha, jag gillar din entusiasm. Men jag hade inte tänkt att bygga ett, utan att köpa en sån här.

340039_1174154_0.jpg

Det finns eluttag i det garaget jag pratade om, blir till att ställa det där. Dessutom är detta ingen onödig utgift, eftersom att jag när som helst kan ta ner den och ha i mitt rum med läsk eller dylikt.

Storleken är ungefär som en Dubbeldaim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det verkar väldigt vanskligt att ha det i ett förråd där man inte har någon uppsikt över det. Jag hade ju själv blivit extremt nyfiken och inbrottsbenägen om det var jag som fann det... Ta det lilla kylskåpet till ditt rum istället och säg att du har lås på för att dina småsyskon inte ska sno dina läsk.

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På TV ser man ofta att folk vill se de kostymklädda polisernas ID för att vara säker på att de är poliser. Kan man kräva det i Sverige, och vad är det i så fall man ska kolla efter så man vet att det är äkta?

Tror de har som en sån där skinplånbok, på ena sidan ett polismärke och på andra sidan ett ID-kort, ser ut som våra vanliga människors men längst ner under.. ja vafan står det nu, utfärdare?.. så står det typ POLISMYNDIGHETEN I <län> LÄN skulle jag tippa på. Att be att om få se en polismans leg är väl som att vakten frågar mig efter leg på krogen. Inget konstigt med andra ord.

Ni andra om min gömma: tack för alla trevliga tips, och tack L Voll, ska tänka efter... Vet att det har blivit smått provocerande, var absolut inte meningen men jag kan faktiskt tyvärr inte tala om vad det är jag vill ha kylt.

EDIT: Det är nog vanligare förresten att poliserna har nationella ID-brickor, eller typ pass eller vad de kallas. Det kan även privata har men det står Polismyndigheten under utfärdare (eller liknande).

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På TV ser man ofta att folk vill se de kostymklädda polisernas ID för att vara säker på att de är poliser. Kan man kräva det i Sverige, och vad är det i så fall man ska kolla efter så man vet att det är äkta?

Om du ber en polis, ordningsvakt, väktare eller liknande visa sitt arbetsleg (tex polislegitimation) så måste de, enligt lag, visa det för dig om du inte ber om det enbart för att provocera, för du har full laglig rätt att veta vem det är som till exempel griper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ber en polis, ordningsvakt, väktare eller liknande visa sitt arbetsleg (tex polislegitimation) så måste de, enligt lag, visa det för dig om du inte ber om det enbart för att provocera, för du har full laglig rätt att veta vem det är som till exempel griper dig.

De måste legitimera sig om det inte är uppenbart att de är poliser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor