The Dude Skrivet 22 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2010 Jag hade ju inte gått på minikyllösningen i alla fall. Är det något elleräkningsbetalaren undrar över är det väl en sladd inkopplad i en hemlig låda. Sjukt suspekt och avancerat att bygga, och dyrt! Kom igen, säg vad det är! Vilka hemliga saker kan behöva kylas...? Jag kan ge ännu ett tips men snart måste du ju säga det... Det är fortfarande ganska kallt ute. Gräv ett hål ett par decimeter ner i jorden på något avskilt ställe i trädgården i en perfekt fyrkant med en spade. Lägg föremålet i en plåtburk, placera i hålet och täck snyggt över med jord och gräsbiten. Fungerar inte om du måste komma åt det du nu gömmer ofta, t.ex. ditt knark, men varför skulle man behöva kyla knark? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 22 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2010 Hmm, är det kanske så att samuelzon har styckmördat nån (det va Nelson Man dela), och nu behöver gömma huvudet? Köp ett paket med nåt som dom andra inte kommer vilja ta av, och lägg skiten längst ner. Kan ju också sätta en lapp på med ditt namn (vilket i min familj betyder, ge fan det här är mitt.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2010 Storlek på föremålet du behöver gömma? Om det inte är så stort, så ser jag ingen anledning till att du inte köper någonting enbart du kommer ta av, och lägger det i botten av förpackningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2010 Köp något vidrigt som du vet inget i huset vill äta av och gör skiten där i. Hade ju vart smidigt om man fick reda på vad föremålet ser ut och vilken form det har. Vätska är ju det smidigaste, bara tömma skiten i en tub av valfri sort, öppna i botten och töm och fyll det där i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jag hade ju inte gått på minikyllösningen i alla fall. Är det något elleräkningsbetalaren undrar över är det väl en sladd inkopplad i en hemlig låda. Sjukt suspekt och avancerat att bygga, och dyrt! Kom igen, säg vad det är! Vilka hemliga saker kan behöva kylas...? Jag kan ge ännu ett tips men snart måste du ju säga det... Det är fortfarande ganska kallt ute. Gräv ett hål ett par decimeter ner i jorden på något avskilt ställe i trädgården i en perfekt fyrkant med en spade. Lägg föremålet i en plåtburk, placera i hålet och täck snyggt över med jord och gräsbiten. Fungerar inte om du måste komma åt det du nu gömmer ofta, t.ex. ditt knark, men varför skulle man behöva kyla knark? Haha, jag gillar din entusiasm. Men jag hade inte tänkt att bygga ett, utan att köpa en sån här. Det finns eluttag i det garaget jag pratade om, blir till att ställa det där. Dessutom är detta ingen onödig utgift, eftersom att jag när som helst kan ta ner den och ha i mitt rum med läsk eller dylikt. Storleken är ungefär som en Dubbeldaim. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Nu får du tamejfan berätta vad det är du gömmer. Kondomer? Narkotika? Sperma? Organ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 THIS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 THIS? Busted! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jag tycker det verkar väldigt vanskligt att ha det i ett förråd där man inte har någon uppsikt över det. Jag hade ju själv blivit extremt nyfiken och inbrottsbenägen om det var jag som fann det... Ta det lilla kylskåpet till ditt rum istället och säg att du har lås på för att dina småsyskon inte ska sno dina läsk. THIS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 (redigerad) Jag har ett sådant litet kylskåp och vill varna för att det låter väldigt mycket då det kyls av en fläkt. Så det är inget man vill igång 24/7 i sitt rum. EDIT, inte väldigt mycket men det surrar ganska högt. Redigerad 23 juni, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jag har ett sådant litet kylskåp och vill varna för att det låter väldigt mycket då det kyls av en fläkt. Så det är inget man vill igång 24/7 i sitt rum. EDIT, inte väldigt mycket men det surrar ganska högt. Högre eller lägre än en dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Högre eller lägre än en dator? En dator kan ju låta väääääldigt olika Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 På TV ser man ofta att folk vill se de kostymklädda polisernas ID för att vara säker på att de är poliser. Kan man kräva det i Sverige, och vad är det i så fall man ska kolla efter så man vet att det är äkta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 (redigerad) På TV ser man ofta att folk vill se de kostymklädda polisernas ID för att vara säker på att de är poliser. Kan man kräva det i Sverige, och vad är det i så fall man ska kolla efter så man vet att det är äkta? Tror de har som en sån där skinplånbok, på ena sidan ett polismärke och på andra sidan ett ID-kort, ser ut som våra vanliga människors men längst ner under.. ja vafan står det nu, utfärdare?.. så står det typ POLISMYNDIGHETEN I <län> LÄN skulle jag tippa på. Att be att om få se en polismans leg är väl som att vakten frågar mig efter leg på krogen. Inget konstigt med andra ord. Ni andra om min gömma: tack för alla trevliga tips, och tack L Voll, ska tänka efter... Vet att det har blivit smått provocerande, var absolut inte meningen men jag kan faktiskt tyvärr inte tala om vad det är jag vill ha kylt. EDIT: Det är nog vanligare förresten att poliserna har nationella ID-brickor, eller typ pass eller vad de kallas. Det kan även privata har men det står Polismyndigheten under utfärdare (eller liknande). Redigerad 23 juni, 2010 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 Sniglar, eller Snäckor som de egentligen heter, går de i ide på vintern eller de dör? Om de dör, måste de då lägga ägg innan vintern som kläcks på våren? Annars dör ju arten ut över en vinter. Hur parar de sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 26 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 På TV ser man ofta att folk vill se de kostymklädda polisernas ID för att vara säker på att de är poliser. Kan man kräva det i Sverige, och vad är det i så fall man ska kolla efter så man vet att det är äkta? Om du ber en polis, ordningsvakt, väktare eller liknande visa sitt arbetsleg (tex polislegitimation) så måste de, enligt lag, visa det för dig om du inte ber om det enbart för att provocera, för du har full laglig rätt att veta vem det är som till exempel griper dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 Om du ber en polis, ordningsvakt, väktare eller liknande visa sitt arbetsleg (tex polislegitimation) så måste de, enligt lag, visa det för dig om du inte ber om det enbart för att provocera, för du har full laglig rätt att veta vem det är som till exempel griper dig. De måste legitimera sig om det inte är uppenbart att de är poliser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2010 Gymnasieintagningar! Vilket datum är det som de brukar stå i tidningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2010 Heter det higgs partikel eller higgs boson? Vad har jag fått det som är fel ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 28 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2010 Heter det higgs partikel eller higgs boson? Vad har jag fått det som är fel ifrån? Båda verkar vara rätt. En Boson är en typ av partikel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts