Umberto Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Advörtisment eller advertajsment? Vad är skillnaden? Varför uttalas det ibland olika? Mycket enkelt. "Advörtisment" är the Queen's English, "ADvertajsment" är amerikanernas redneck-variant. Betydelsen är densamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Vart vänder man sig om man ska kolla upp när man får ta körkort? Altså... Det är uppskjutet. Men vet inte hur länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Vart vänder man sig om man ska kolla upp när man får ta körkort? Altså... Det är uppskjutet. Men vet inte hur länge. Uppskjutet lämplighetsintyg? Jag misstänker att det är för att du begått ett brott, då borde det väl stå i domen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Uppskjutet lämplighetsintyg? Jag misstänker att det är för att du begått ett brott, då borde det väl stå i domen? Det var uppskjutet tidigare p.g.a fylla ett x antal gånger.. Sen begick jag faktiskt ett brott, ja! Men när jag fick domen i maj stog det inget om uppskjutet lämp... Därför jag tänkt ta kontakt med? För att få reda på hur länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Är det någon som kan någon vettig sida där man kan söka igenom innehåll på bloggar? Har inte testat själv, men vet att twingly ska vara bra. http://www.twingly.com/search Vart vänder man sig om man ska kolla upp när man får ta körkort? Altså... Det är uppskjutet. Men vet inte hur länge. Transportstyrelsen borde veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Har dom gjort om det med ersättningen från arbetslöshet kassan? Vad jag har förstått så skulle man gått som arbetssökande i 3 månader förut för att få ersättning för att du går hemma, men på Arbetsförmedlingens hemsida står det såhär "Obs! Du kan få ersättning från arbetslöshetskassan tidigast från den dag då du besökt och registrerat dig vid Arbetsförmedlingen." Eller är det någon annan sorts ersättning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Har dom gjort om det med ersättningen från arbetslöshet kassan? Vad jag har förstått så skulle man gått som arbetssökande i 3 månader förut för att få ersättning för att du går hemma, men på Arbetsförmedlingens hemsida står det såhär "Obs! Du kan få ersättning från arbetslöshetskassan tidigast från den dag då du besökt och registrerat dig vid Arbetsförmedlingen." Eller är det någon annan sorts ersättning? Ja du kan ju inte få ersättning innan du registrerat dig som arbetslös. Det säger väl sig självt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Har inte testat själv, men vet att twingly ska vara bra. http://www.twingly.com/search Tack, den var rätt bra! Men för ett tag sen hittade jag någon ful gul-svart bloggsökmotor som var skitbra. Nu kan jag inte hitta den någonstans. Någon som vet vilken jag tänker på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Har dom gjort om det med ersättningen från arbetslöshet kassan? Vad jag har förstått så skulle man gått som arbetssökande i 3 månader förut för att få ersättning för att du går hemma, men på Arbetsförmedlingens hemsida står det såhär "Obs! Du kan få ersättning från arbetslöshetskassan tidigast från den dag då du besökt och registrerat dig vid Arbetsförmedlingen." Eller är det någon annan sorts ersättning? Aktivitetsersättning/utvecklingsersättning - Har jag iaf fått sen jag var 18 och skrev in mig på arbetsförmedlingen vilket = 48kr/dag. Fast fick ett brev förra månaden om att jag kommer få 135kr/dag nu eftersom jag fyller 20 i år. Och jag vill minnas att jag fick det direkt efter att jag blev inskriven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 13 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2010 Aktivitetsersättning/utvecklingsersättning - Har jag iaf fått sen jag var 18 och skrev in mig på arbetsförmedlingen vilket = 48kr/dag. Fast fick ett brev förra månaden om att jag kommer få 135kr/dag nu eftersom jag fyller 20 i år. Och jag vill minnas att jag fick det direkt efter att jag blev inskriven. förmodligen fick du det för att du var inskriven i ungdomsgarantin. Vilket sker först 3 månader efter att man skrivit in sig på arbetsförmedlingen. Sen flyttas man runt i olika program o har sig. Men i vilket fall som helst. Räkna med tre månader och skriv in sig på måndag DIRR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2010 'Sup, liksom? Borde inte Balrog vara Balrog vara Balrog, oavsett land? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 14 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2010 'Sup, liksom? Borde inte Balrog vara Balrog vara Balrog, oavsett land? Vad konstigt! Är det då den Japanska versionen som är "den rätta", eftersom SF kommer därifrån, eller är det tvärtom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2010 'Sup, liksom? Borde inte Balrog vara Balrog vara Balrog, oavsett land? Det här är problemet. När Japan släppte Street Fighter 2, så hetter M. Bison - Vega. Vega hette Balrog. Och Balrog hette M. Bison. Men, iom. att det släpptes i USA, och Tyson boxades fortfarande så ansåg amerikanerna att M. Bison var lite för likt M. Tyson iom. att karaktären är en svart boxare som var väldigt lik Tyson i SF2, så då fick M. Bison heta Balrog. Men, då blev det problemet att Vega, som då hette Balrog fick byta namn till Vega. Och i slutändan fick Vega - som numera heter M. Bison heta Bison. Men nuförtiden är de snarare kallade, Dictator (M. Bison), Claw (Vega) och Boxer (Balrog) för att det inte ska bli förvirrat mellan Japanska spelarna och amerikanska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2010 Det här är problemet. När Japan släppte Street Fighter 2, så hetter M. Bison - Vega. Vega hette Balrog. Och Balrog hette M. Bison. Men, iom. att det släpptes i USA, och Tyson boxades fortfarande så ansåg amerikanerna att M. Bison var lite för likt M. Tyson iom. att karaktären är en svart boxare som var väldigt lik Tyson i SF2, så då fick M. Bison heta Balrog. Men, då blev det problemet att Vega, som då hette Balrog fick byta namn till Vega. Och i slutändan fick Vega - som numera heter M. Bison heta Bison. Men nuförtiden är de snarare kallade, Dictator (M. Bison), Claw (Vega) och Boxer (Balrog) för att det inte ska bli förvirrat mellan Japanska spelarna och amerikanska. Äsch, vad töntigt! Nu är ju typ min världsbild förstörd . Vega är ju mer "Vega" än "Balrog", och jag vill inte tro att det bara är för att jag är uppvuxen med det, det känns mer... "argentinare som hoppar runt på hönsnät och är djävulskt jobbig i en tangodansarhall". Namnet "Balrog" är för hårt, för manligt, för Vega. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Har en dum jävla granne som ringbarkade ett stort fett bokträd för några år sedan, det där trädet blir ju allt risigare för var månad som går så jag antar att den kommer ramla snart, förmodligen kommer den ramla över riksvägen då den lutar oroväckande mycket däråt. Eftersom grannen har något socialt handikapp och har flyttat ur huset och bor i en husvagn (han äger fortfarande marken och huset) långt åt helvete på en öde camping så antar jag att han inte bryr sig. Men vad händer om trädet faller över vägen? Det lär väl vara hans ansvar? Egentligen sitter jag och hoppas på att skiten ramlar över hans hus så han försvinner här ifrån, obehagligare typ får man leta efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Vet att det finns någon sida som man kan hitta en större version av en viss bild men har totalt glömt bort den. Man kan typ skriva in länken till en mindre bild eller ladda upp en bild så hittar den större exemplar. Anyone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Vet att det finns någon sida som man kan hitta en större version av en viss bild men har totalt glömt bort den. Man kan typ skriva in länken till en mindre bild eller ladda upp en bild så hittar den större exemplar. Anyone? Lät intressant, googlade runt lite och hittade http://www.tineye.com/ Verkar funka, testade bara lite snabbt dock ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Lät intressant, googlade runt lite och hittade http://www.tineye.com/ Verkar funka, testade bara lite snabbt dock ^^ Det var den jag menade. Tusen tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Hur kan det vara lagligt för Toms att sälja godisbilar med namnen Ferrari och Lotus? Det står inga copyrightgrejer på baksidan. http://melle.sajberhagen.com/wp-content/uploads/2009/01/ferraribilar.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 Jag har Swedbank som bank, och internetbank ung, men då kan jag inte betala e-fakturor. Så jag tänkte byta till internetbank privat, det ska tydligen vara gratis, men hur gör jag lättast för att byta? Går det att "uppgradera"? Helst direkt på deras hemsida bara, känns som att det borde gå, men jag hittar ingenstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts