Pixiegnom Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Får man studiebidrag i Juni om man tar studenten den fjärde? Jag googlade lite och hittade det här: "Du som studerar i minst fem månader under vårterminen får studiebidrag för hela kalenderhalvåret dvs. sex månader." Dock så var det från 2007, så det kanske har ändrats? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Får man studiebidrag i Juni om man tar studenten den fjärde? Jag googlade lite och hittade det här: Dock så var det från 2007, så det kanske har ändrats? Jag går på högskola och får inget i juni iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Vilken myndighet är det som tvingar cigarettilverkare att skriva "Rökning dödar", "Rökning gör dig impotent" och liknande på paketen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Vilken myndighet är det som tvingar cigarettilverkare att skriva "Rökning dödar", "Rökning gör dig impotent" och liknande på paketen? Tobakslagen! http://sv.wikipedia.org/wiki/Varningstexte...a_cigarettpaket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Jag går på högskola och får inget i juni iaf Jag går också på högskola och jag får i juni! Bara 1/4 av beloppet ungefär, men i alla fall! Går en dag i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Jag går också på högskola och jag får i juni! Bara 1/4 av beloppet ungefär, men i alla fall! Går en dag i skolan. Hum, antar att de beror på när terminen började då? :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 31 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Jag ska lira paintball om några veckor och de hushåller med hjälm och overall. Men med tanke på hur blåmärkena folk visar upp ser ut undrar jag... får man suspensoar? Finns det nån risk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 31 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Jag ska lira paintball om några veckor och de hushåller med hjälm och overall. Men med tanke på hur blåmärkena folk visar upp ser ut undrar jag... får man suspensoar? Finns det nån risk?Du bör fixa dig en suspensoar för att vara på den säkra sidan. Har lirat en del paintball och jag lirar aldrig utan suspensoar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Jag ska lira paintball om några veckor och de hushåller med hjälm och overall. Men med tanke på hur blåmärkena folk visar upp ser ut undrar jag... får man suspensoar? Finns det nån risk? Skaffa nån sorts handskar, om de nu inte hushåller med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 31 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Skaffa nån sorts handskar, om de nu inte hushåller med det Att stoppa kuken i? Jag tror att de flesta paintballföreningar har suspensoarer att låna ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 31 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Jag ska lira paintball om några veckor och de hushåller med hjälm och overall. Men med tanke på hur blåmärkena folk visar upp ser ut undrar jag... får man suspensoar? Finns det nån risk? Ring föreningen i fråga och fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Att stoppa kuken i? Jag tror att de flesta paintballföreningar har suspensoarer att låna ut. Nej Bra att ha när man lirar paintball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Att stoppa kuken i? Jag tror att de flesta paintballföreningar har suspensoarer att låna ut. Japp, Henkibojj är så manlig att han har fem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Japp, Henkibojj är så manlig att han har fem. Tumvante? (är väl en sorts handskar?)(Om inte så är det här inlägget dumt)(eller ja dummare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Jag har en grej jag gärna skulle vilja ha lite komentarer på. En arbetskamrat till mig skruvar aldrig på korken på läsken eftersom kolsyran behålls bättre i läsken då. Om man skruvar på korken kommer kolsyran från läsken att vara i tomrummet längst upp, och när du skruvar av korken så följer mer kolsyra ut än om du har korken av hela tiden. Själv skruvar jag alltid på korken efter att jag druckit. Men efter ett par timmar så är ju nästan al kolsyra slut. men på det andra sättet skall det alltså finnas mer kolsyra kvar. Stämmer detta? Hur gör ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Jag har en grej jag gärna skulle vilja ha lite komentarer på. En arbetskamrat till mig skruvar aldrig på korken på läsken eftersom kolsyran behålls bättre i läsken då. Om man skruvar på korken kommer kolsyran från läsken att vara i tomrummet längst upp, och när du skruvar av korken så följer mer kolsyra ut än om du har korken av hela tiden. Själv skruvar jag alltid på korken efter att jag druckit. Men efter ett par timmar så är ju nästan al kolsyra slut. men på det andra sättet skall det alltså finnas mer kolsyra kvar. Stämmer detta? Hur gör ni? Jag brukar skruva korken så hårt det bara går, då håller kolsyran rätt så jävla länge. Öppnar man den hela tiden går kolsyran såklart bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Jag har en grej jag gärna skulle vilja ha lite komentarer på. En arbetskamrat till mig skruvar aldrig på korken på läsken eftersom kolsyran behålls bättre i läsken då. Om man skruvar på korken kommer kolsyran från läsken att vara i tomrummet längst upp, och när du skruvar av korken så följer mer kolsyra ut än om du har korken av hela tiden. Själv skruvar jag alltid på korken efter att jag druckit. Men efter ett par timmar så är ju nästan al kolsyra slut. men på det andra sättet skall det alltså finnas mer kolsyra kvar. Stämmer detta? Hur gör ni? Kolsyra är just en syra och är därför protolyserad i vattnet, inte i "tomrummet ovanför". Anledningen till att det pyser är att trycksänkningen får syran att fly från vattnet i form av koldioxid. Detta sker ju dock hela tiden, om än långsammare, om du har korken av också. Prova att hälla upp drickan i ett glas och se hur mycket kolsyra där finns kvar efter 2 dagar. Att ha korken av verkar helkorkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 (redigerad) Kolsyra är just en syra och är därför protolyserad i vattnet, inte i "tomrummet ovanför". Anledningen till att det pyser är att trycksänkningen får syran att fly från vattnet i form av koldioxid. Detta sker ju dock hela tiden, om än långsammare, om du har korken av också. Prova att hälla upp drickan i ett glas och se hur mycket kolsyra där finns kvar efter 2 dagar. Att ha korken av verkar helkorkat. Exakt. trycksänkningen får syran att lämna vattnet. Men går det snabbare med korken på när man tar bort den, än om den är av hela tiden? Alltså: Hur behåller man kolsyran i läsken längst tid efter öppnadet? Med elelr utan kork? För du säger: Detta sker ju dock hela tiden, om än långsammare, om du har korken av också. Sedan: Att ha korken av verkar helkorkat Hur kan det vara korkat att ah den av om det nu går långsamare med korken av? (som du säger) Redigerad 3 juni, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Exakt. trycksänkningen får syran att lämna vattnet. Men går det snabbare med korken på när man tar bort den, än om den är av hela tiden? Alltså: Hur behåller man kolsyran i läsken längst tid efter öppnadet? Med elelr utan kork? För du säger: Sedan: Hur kan det vara korkat att ah den av om det nu går långsamare med korken av? (som du säger) Vad jag menade var att kolsyran långsamt försvinner hela tiden om man har korken av. Är korken på stannar den kvar och försvinner endast när du öppnar den, vilket jag menar innebär mindre bortfall av kolsyra än om den hade varit av hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Ett champagneproffs sa till mig att bästa sättet att förvara en öppnat flaska på är utan kork och i kylen, då håller kolsyran. Kanske är samma med Cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts