Karatemorfar Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Är det någon som vet var Swebus Express i Karlstad går ifrån eller har sin terminal? Swebus går ifrån busstationen i Karlstad. Den stannar bara på universitetet, precis som en vanlig busshållplats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Swebus går ifrån busstationen i Karlstad. Den stannar bara på universitetet, precis som en vanlig busshållplats. Tack! Är busstationen i anknytning till tågstationen? Jag ska nämligen till Oslo och ska byta från tåg till buss där och jag har bara tio minuter på mig =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Tack! Är busstationen i anknytning till tågstationen? Jag ska nämligen till Oslo och ska byta från tåg till buss där och jag har bara tio minuter på mig =/ Enligt Maps är det ~500 meter, så det borde gå http://maps.google.com/maps?f=d&source...mp;t=h&z=18 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Vart kan man få tag i en hampa jacka? Eller en liknande jacka. Skall vara av typ, bekväm, inte för tajt. Kan även gå med andra matrial men får inte vara för kort. Något längre än till midjan. http://www.hemp-on.com/ verkar ha jackor som är av hampa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 http://www.hemp-on.com/ verkar ha jackor som är av hampa.. Har sett den men de har inte det jag söker. Damjackan är ungefär en sådan jag är ute efter, fast det färgade skall vara där uppe istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 Tack! Är busstationen i anknytning till tågstationen? Jag ska nämligen till Oslo och ska byta från tåg till buss där och jag har bara tio minuter på mig =/ Det ska inte vara någon fara alls. När åker du hit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Fortsätter på Mordos tråd; Varför förstår Brian vad Stewie säger när alla andra inte så ofta gör det? Manusförfattarna tyckte väl att det skulle vara tråkigt om inte Stewie hade någon att kunna göra sig förstådd till. Tänk bara på hur många Brian & Stewie-avsnitt det finns som inte skulle vara genomförbara om inte Brian förstod Stewie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Det ska inte vara någon fara alls. När åker du hit? I måndags Och det gick bra, bussen stod utanför stationen. Det var visst en ersättningsbuss och inte swebus som jag trodde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 I måndags Och det gick bra, bussen stod utanför stationen. Det var visst en ersättningsbuss och inte swebus som jag trodde. Det var det jag trodde. Vad gjorde du här då? Eller är du fortfarande kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Det var det jag trodde. Vad gjorde du här då? Eller är du fortfarande kvar? Gick på en jobbintervju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Gick på en jobbintervju Vart? Gick det bra? Vad tyckte du om Oslo? Bla bla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Vart? Gick det bra? Vad tyckte du om Oslo? Bla bla. Jag flyttar över samtalet till jobba utomlands-tråden. Jag har skrivit lite i vardagssnack också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 27 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2010 Vad är ett trainee jobb? Tänkte ansöka, men jag vill nog veta vad det innebär först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 27 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2010 Vad är ett trainee jobb? Tänkte ansöka, men jag vill nog veta vad det innebär först. Låter ju som lärlingsjobb eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 Vad är ett trainee jobb? Tänkte ansöka, men jag vill nog veta vad det innebär först. Brukar det inte vara att man får obetald anställning där man senare blir garanterad jobb i framtiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 Det här läste jag om traineeansökningar: "Traineetjänster öppnar dörrar till arbetslivet. Det är ett sätt för arbetsgivare att attrahera yngre, välutbildade personer oftast för framtida ledartjänster och på så sätt säkerställa framtida kompetensbehov. Traineetiden är oftast 1-2 år med en tillsvidareanställning eller provanställning. Lön motsvarar normalt ingångslönen. Handledare/ mentor ska finnas. Du lär verkligen känna ett företag inifrån eftersom du får vara runt på olika avdelningar. Detta ger också ett värdefullt internt nätverk. Arbetsuppgifter varvas med fortbildning enligt ett individuellt anpassat program. Man skulle kunna säga att du till hälften är student och till hälften medarbetare, en smidig övergång till arbetslivet. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 Det här läste jag om traineeansökningar: "Traineetjänster öppnar dörrar till arbetslivet. Det är ett sätt för arbetsgivare att attrahera yngre, välutbildade personer oftast för framtida ledartjänster och på så sätt säkerställa framtida kompetensbehov. Traineetiden är oftast 1-2 år med en tillsvidareanställning eller provanställning. Lön motsvarar normalt ingångslönen. Handledare/ mentor ska finnas. Du lär verkligen känna ett företag inifrån eftersom du får vara runt på olika avdelningar. Detta ger också ett värdefullt internt nätverk. Arbetsuppgifter varvas med fortbildning enligt ett individuellt anpassat program. Man skulle kunna säga att du till hälften är student och till hälften medarbetare, en smidig övergång till arbetslivet. " Tack, för det utförliga svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Vad exakt är det som kan hända om man tuggar antidepressiva och förtär alkohol? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Var har uttrycket "Alla som inte dansar är våldtäcktmän" sitt ursprung? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 (redigerad) Vad exakt är det som kan hända om man tuggar antidepressiva och förtär alkohol? SSRI? Är nog ingen fara. Var har uttrycket "Alla som inte dansar är våldtäcktmän" sitt ursprung? http://www.youtube.com/watch?v=yexeBCx7oow Redigerad 30 maj, 2010 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts