Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Swebus går ifrån busstationen i Karlstad.

Den stannar bara på universitetet, precis som en vanlig busshållplats.

Tack! Är busstationen i anknytning till tågstationen?

Jag ska nämligen till Oslo och ska byta från tåg till buss där och jag har bara tio minuter på mig =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätter på Mordos tråd;

Varför förstår Brian vad Stewie säger när alla andra inte så ofta gör det?

Manusförfattarna tyckte väl att det skulle vara tråkigt om inte Stewie hade någon att kunna göra sig förstådd till. Tänk bara på hur många Brian & Stewie-avsnitt det finns som inte skulle vara genomförbara om inte Brian förstod Stewie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här läste jag om traineeansökningar: "Traineetjänster öppnar dörrar till arbetslivet. Det är ett sätt för arbetsgivare att attrahera yngre, välutbildade personer oftast för framtida ledartjänster och på så sätt säkerställa framtida kompetensbehov. Traineetiden är oftast 1-2 år med en tillsvidareanställning eller provanställning. Lön motsvarar normalt ingångslönen. Handledare/ mentor ska finnas.

Du lär verkligen känna ett företag inifrån eftersom du får vara runt på olika avdelningar. Detta ger också ett värdefullt internt nätverk. Arbetsuppgifter varvas med fortbildning enligt ett individuellt anpassat program. Man skulle kunna säga att du till hälften är student och till hälften medarbetare, en smidig övergång till arbetslivet. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här läste jag om traineeansökningar: "Traineetjänster öppnar dörrar till arbetslivet. Det är ett sätt för arbetsgivare att attrahera yngre, välutbildade personer oftast för framtida ledartjänster och på så sätt säkerställa framtida kompetensbehov. Traineetiden är oftast 1-2 år med en tillsvidareanställning eller provanställning. Lön motsvarar normalt ingångslönen. Handledare/ mentor ska finnas.

Du lär verkligen känna ett företag inifrån eftersom du får vara runt på olika avdelningar. Detta ger också ett värdefullt internt nätverk. Arbetsuppgifter varvas med fortbildning enligt ett individuellt anpassat program. Man skulle kunna säga att du till hälften är student och till hälften medarbetare, en smidig övergång till arbetslivet. "

Tack, för det utförliga svaret. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor