mr_tobbe Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 (redigerad) Nej, men testade nu.. När jag högerklickar på den, väljer "Öppna med" och väljer WinRAR så läggs inte winrar in i listan och det går inte att öppna. Det går ju inte Förstår inte riktigt vad du menar med "läggs inte in i listan". edit: Eller jag förstår ju vilken lista, men det brukar väl bara vara att man dubbelklickar på ikonen från "bläddra" om den inte finns i standardlistan. Testa att starta winrar separat och leta upp filen. Redigerad 2 oktober, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 (redigerad) Högerklicka>öppna med>välj program. Finns inte winrar i listan över program du kan välja??? Då är det skumt. Det är ju det jag har sagt, det finns inte med där. Och om jag bläddrar efter winrar och lägger till det så kommer den ändå inte in där.. mr_tobbe Alltså, när jag väljer "Öppna Med" så får man ju upp en lista med program att öppna med, där hamnar inte winrar. Men när jag gjorde som du sa, så funkar det ! Tack som fan Redigerad 2 oktober, 2008 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 (redigerad) Men om inte Winrar finns i listan öppna då Winrar och navigera till mappen, sedan öppna. Alternativt välja program och när Winrar inte är med i listan så klicka bläddra> navigera till Winrars .exe Edit: hade visst inte uppdaterat sidan riktigt Redigerad 2 oktober, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Fungerar filtret i en cigarett lika bra under hela tiden som man röker cigeretten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Fungerar filtret i en cigarett lika bra under hela tiden som man röker cigeretten? Det borde inte vara så. Filtret borde bli sämre ju mer man rökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Det borde inte vara så. Filtret borde bli sämre ju mer man rökt.Det var så jag tänkte, men jag kom underfund med att jag kunde fråga här istället för att tro saker på egen hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Fungerar filtret i en cigarett lika bra under hela tiden som man röker cigeretten? Såvida du inte röker 100's så ska det inte spela någon större roll. Ett cigarettfilter på en vanlig cigarett blir aldrig helt täckt av partiklar och tjära. Luften försöker hela tiden ta den snabbaste vägen igenom filtret, så som alltid blir det först mörkt i mitten för att sen dra sig utåt sidorna. Sålänge filtret inte är helt indränkt och det fortfarande finns kvar att röka kommer filtret fungera lika bra. Om däremot hela filtret är täckt och röken ska filtreras med en smutsigt filter kommer det inte stoppa lika bra som ett nytt filter. En liten skillnad med lightcigaretter är att deras filter har små hål i sig för att det ska ta tjuvluft och på så vis inte komma lika mycket rök ner i lungorna. Detta är bättre i teorin men i praktiken så blir det så att man täcker över dessa hål med läppar och mun, med eller utan medvetenhet och dessa hål gör dessutom att man måste ta större blåss (om du har rökt en avruten cigg fattar du precis. Tjuvluft är ett helvete) Dagens cigarettfilter är gjorda i cellulosaacetat och har tyvärr en väldigt lång nedbrytningsprocess. Från 10mån till 15 år. Det är dock väldigt mycket bättre än föregångaren som var gjord av asbest, vilket var mer naturligt men som visade sig ge lungcancer vid inandning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Dagens cigarettfilter är gjorda i cellulosaacetat och har tyvärr en väldigt lång nedbrytningsprocess. Från 10mån till 15 år. Det är dock väldigt mycket bättre än föregångaren som var gjord av asbest, vilket var mer naturligt men som visade sig ge lungcancer vid inandning. Vilken tur att det ändrades, tänk att få lungcancer av att röka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Vilken tur att det ändrades, tänk att få lungcancer av att röka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Okej, tro det eller ej, men jag har aldrig (läs: aldrig) hyrt film själv. Jag har alltid varit den som stått och valt film för att sedan skeppa över den valda filmen till en polare eller något så han har fått betala. Men jag måste hyra själv ikväll, och vad är det egentligen som krävs? Jag har inget kort att betala med för tillfället, bara kontanter, och har inget "konto" eller vad man ska säga på macken i fråga. Jag är ett år under 18 också. Är det bara rabbla upp personnummer och hiva upp en hundralapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Bra svar.Tack, tack! Är det bara rabbla upp personnummer och hiva upp en hundralapp? Värre än så ska det väl inte vara. Adress vill dom ha med. Ptja... jag har ju heller aldrig hyrt film, men när mina kompisar har gjort det så är det telefonnummer, personnummer och adress dom har fått rabbla upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Tack, tack! Värre än så ska det väl inte vara. Adress vill dom ha med. Ptja... jag har ju heller aldrig hyrt film, men när mina kompisar har gjort det så är det telefonnummer, personnummer och adress dom har fått rabbla upp. Okej, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Vilken tur att det ändrades, tänk att få lungcancer av att röka. Absolut. Men asbest är i princip garanterat att man får lungcancer av. Du hade kunnat röka något helt ofarligt med ett asbest filker och fått cancer av det. Du kan också få dammlunga vilket ger samma effekt om du t.ex. andas in kisel (vilket var vanligt som hustak på 60/70-talet.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Fråga om kroppen. Typ. När jag rör min högra hand till vänster, och min vänstra hand till höger så pirrar det obehagligt i hela kroppen. Mest i armen, liksom en linje av pirrande obehag som leder till hela kroppen. Någon som vet vad det kan bero på? Det har hållt på i ungefär en och en halv dag nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Absolut. Men asbest är i princip garanterat att man får lungcancer av. Du hade kunnat röka något helt ofarligt med ett asbest filker och fått cancer av det. Du kan också få dammlunga vilket ger samma effekt om du t.ex. andas in kisel (vilket var vanligt som hustak på 60/70-talet.) Asbest hittar du också i kök/badrum från 60 talet. Där det sitter i fixet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Okej, tro det eller ej, men jag har aldrig (läs: aldrig) hyrt film själv. Jag har alltid varit den som stått och valt film för att sedan skeppa över den valda filmen till en polare eller något så han har fått betala. Men jag måste hyra själv ikväll, och vad är det egentligen som krävs? Jag har inget kort att betala med för tillfället, bara kontanter, och har inget "konto" eller vad man ska säga på macken i fråga. Jag är ett år under 18 också. Är det bara rabbla upp personnummer och hiva upp en hundralapp? Jag vet! Jag vet! Nu svarar jag ju visserligen jättesent men såhär ligger det till. Personnummer Förnamn Efternamn Telefonnummer Adress Postnummer Ort Personnumret tar man för att det är det man skriver in när personen hyr nästa film. Man står alltså inte och skriver in allting varje gång personen ska hyra film, utan man knappar bara in personnumret och så kommer personenes "profil" fram och så hyr man filmen i hans namn. Allt annat är ifall personen skulle ha en film hemma långt över tiden, då tar man kontakt via telefon eller något, och om det skulle gå allt för långt så skickas någonting hem till adressen. Antingen en påminnelse eller en böteslapp eller något. Ungefär. Så har vi i alla fall. Men vi är inte sådär jättehårda med videotoppens regler på vår mack, man kan hyra i sin sambos namn eller något ifall den har medlemskap(Det blir billigare) utan att vi bryr oss om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Vi säger att jag vill ha en slogan som ser typ ut så här... "X är sexigt, är du?". Kan man skriva så? "X är sexig, är du?" är ju mer korrekt, men om det nu står "sexigt". Hur kan jag då fixa till frasen så att det blir korrekt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Ja, så länge det inte är en person. "Glass är sexigt, är du?" är till exempel korrekt. Okej tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 (redigerad) Argh! Nu har jag fått det jobbiga problemet med kursiv text i min webbläsare. Jag har sett flera som har det, men jag känner inte till lösningen. En hel mängd med text blir alltså kursiv för mig. I princip all text på Google blir kursiv. Edit: Löste det, nvm Redigerad 6 oktober, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts