Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Kom att tänka på en sak nu i eftermiddags när vi åt pizza. Pizzabagarna har börjat lägga ett ark papper mellan pizzan och pizzakartongen. Vad är det bra för?

Pizzan slipper smaka kartong? Ibland när pizzan legat för länge på pappkartongen (iaf de som är gjorda av grovpapper) så smakar pizzorna äckligt. Kanske därför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det så många som fyller år på Valborgsmässoafton? Jag vet säkert ett tiotal personer, min syster lika många. Även här på forumet verkar det vara många födelsedagsbarn. :hmm:

Är det något som känns igen?

H.M. Konungen fyllde år då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det så många som fyller år på Valborgsmässoafton? Jag vet säkert ett tiotal personer, min syster lika många. Även här på forumet verkar det vara många födelsedagsbarn. :hmm:

Är det något som känns igen?

Well, en bidragande orsak kan ju vara att en hel del figurerar rätt flitigt i sänghalmen om de har semester i augusti... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anses det "fel" att ha ett förhållande med sitt syskons partners syskon?

Nej, men det beror ju på de tre inblandade och vem du kanske trampar tårna på. Din bror lär inte ha så mycket emot att du intresserar dig i hans partners syster, men partnern kanske inte godkänner dig som partner åt sin syster.

Om alla tycker om alla är det väl snarare bara fint. Kolla på/läs The Importance Of Being Earnest, den har en väldigt intressant slutkläm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga om deklaration för företag! Jag får detta skumma meddelande när jag ska föra in en utbetalning av en fotoskrivare jag köpte, där momsen, enligt kvittot, var 25%. Är det bara att köra på ändå, eller missar jag något?

Momsen ska vara 298 kr. 372,5 kr är drygt 33 %.

Summa inkl moms*0,8=summa exkl moms.

Edit:

Summa inkl moms*0,2=moms.

Summa exkl moms*1,25=summa inkl moms.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men det beror ju på de tre inblandade och vem du kanske trampar tårna på. Din bror lär inte ha så mycket emot att du intresserar dig i hans partners syster, men partnern kanske inte godkänner dig som partner åt sin syster.

Om alla tycker om alla är det väl snarare bara fint. Kolla på/läs The Importance Of Being Earnest, den har en väldigt intressant slutkläm.

Awesome! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor