Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Mitt bajs har en grå/svart färg. Bör jag vara orolig? Då menar jag verkligen becksvart.

Jag själv har ingen aning om vad det kan bero på så jag bestämmde mig för att kika lite på FB om detta:

- Svart avföring är däremot tecken på blödning relativt högt upp i magtarmkanalen, t.ex blödande magsår. Självklart kan man få svart avföring av järntabletter eller blodpudding i stor mängd också.

- Rödvin är nog ett alternativ om du nu dricker det regelbundet.Bajsar alltid svart när jag druckit rödtjut.

- Ätit mycket lakrits?

- om du har börjat äta något nytt som innehåller mycket järn så blir skiten svart..

- Dock har jag märkt att skiten blir svart om man äter mycket Oreos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack!

I låten "The Art of Dying" av Gojira så sjunger han: Take no possessions, I would rather travel light.

Den meningen makear ju inget sense, vad menar han egentligen? Det är, som ni kanske förstår, en låt om att . Varför vill han inte att man tar hans ägodelar när han vill resa lätt? Borde det inte vara "Take ALL possessions, I would rather travel light"?

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack!

I låten "The Art of Dying" av Gojira så sjunger han: Take no possessions, I would rather travel light.

Den meningen makear ju inget sense, vad menar han egentligen? Det är, som ni kanske förstår, en låt om att . Varför vill han inte att man tar hans ägodelar när han vill resa lätt? Borde det inte vara "Take ALL possessions, I would rather travel light"?

Låttexter behöver inte vara logiska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack!

Det är inte ett stumt/underförstått/implicit "I" innan "Take" då? Jag har inte hört låten, men då makear det ju genast mer sense. " take no possessions [since] I would rather travel light".

Vad sägs?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låttexter behöver inte vara logiska.

Jag vet.

Det är inte ett stumt/underförstått/implicit "I" innan "Take" då? Jag har inte hört låten, men då makear det ju genast mer sense. " take no possessions [since] I would rather travel light".

Vad sägs?

Nja, riktigt så är det nog inte. Men å andra sidan kan det ju vara så. Mysterium :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack!

Han kanske menar att det är han som inte tar med sig några ägodelar? Han bara skiter i att säga "I" före "Take no possessions"?

Inte helt logiskt, men som xstreem sa så behöver ju inte låttexter vara logiska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ta inga ägodelar jag reser hellre lätt.

vad att inte förstå?

Vem är det som inte ska ta ägodelar då? Är det alla andra som ska låta bli hans egna ägodelar medan han åker till himlen eller? Då passar det ju inte in eftersom han då själv behåller ägodelarna och därför reser "tungt". Hade det istället varit att han själv inte skulle ta några ägodelar med sig så borde ju "ta" inte syfta på andra (vilket det just nu ser ut att göra) utan på sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor