Mark Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 (redigerad) Mitt bajs har en grå/svart färg. Bör jag vara orolig? Då menar jag verkligen becksvart. Superb inledning på en ny sida! Redigerad 26 april, 2010 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Mitt bajs har en grå/svart färg. Bör jag vara orolig? Då menar jag verkligen becksvart. Jag själv har ingen aning om vad det kan bero på så jag bestämmde mig för att kika lite på FB om detta: - Svart avföring är däremot tecken på blödning relativt högt upp i magtarmkanalen, t.ex blödande magsår. Självklart kan man få svart avföring av järntabletter eller blodpudding i stor mängd också. - Rödvin är nog ett alternativ om du nu dricker det regelbundet.Bajsar alltid svart när jag druckit rödtjut. - Ätit mycket lakrits? - om du har börjat äta något nytt som innehåller mycket järn så blir skiten svart.. - Dock har jag märkt att skiten blir svart om man äter mycket Oreos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 (redigerad) Okej tack! I låten "The Art of Dying" av Gojira så sjunger han: Take no possessions, I would rather travel light. Den meningen makear ju inget sense, vad menar han egentligen? Det är, som ni kanske förstår, en låt om att dö. Varför vill han inte att man tar hans ägodelar när han vill resa lätt? Borde det inte vara "Take ALL possessions, I would rather travel light"? Redigerad 26 april, 2010 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Okej tack! I låten "The Art of Dying" av Gojira så sjunger han: Take no possessions, I would rather travel light. Den meningen makear ju inget sense, vad menar han egentligen? Det är, som ni kanske förstår, en låt om att dö. Varför vill han inte att man tar hans ägodelar när han vill resa lätt? Borde det inte vara "Take ALL possessions, I would rather travel light"? Låttexter behöver inte vara logiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Okej tack! I låten "The Art of Dying" av Gojira så sjunger han: Take no possessions, I would rather travel light. Den meningen makear ju inget sense, vad menar han egentligen? Det är, som ni kanske förstår, en låt om att dö. Varför vill han inte att man tar hans ägodelar när han vill resa lätt? Borde det inte vara "Take ALL possessions, I would rather travel light"? Det är inte ett stumt/underförstått/implicit "I" innan "Take" då? Jag har inte hört låten, men då makear det ju genast mer sense. " take no possessions [since] I would rather travel light". Vad sägs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Låttexter behöver inte vara logiska. Jag vet. Det är inte ett stumt/underförstått/implicit "I" innan "Take" då? Jag har inte hört låten, men då makear det ju genast mer sense. " take no possessions [since] I would rather travel light". Vad sägs? Nja, riktigt så är det nog inte. Men å andra sidan kan det ju vara så. Mysterium Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Okej tack! I låten "The Art of Dying" av Gojira så sjunger han: Take no possessions, I would rather travel light. Den meningen makear ju inget sense, vad menar han egentligen? Det är, som ni kanske förstår, en låt om att dö. Varför vill han inte att man tar hans ägodelar när han vill resa lätt? Borde det inte vara "Take ALL possessions, I would rather travel light"? Han kanske menar att det är han som inte tar med sig några ägodelar? Han bara skiter i att säga "I" före "Take no possessions"? Inte helt logiskt, men som xstreem sa så behöver ju inte låttexter vara logiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Nu när ni säger det, han sjunger ju faktiskt "I won't bring no material in the afterlife" i raden före. De måste ju hänga ihop då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 (redigerad) ta inga ägodelar jag reser hellre lätt. vad att inte förstå? Redigerad 27 april, 2010 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 ta inga ägodelar jag reser hellre lätt. vad att inte förstå? Vem är det som inte ska ta ägodelar då? Är det alla andra som ska låta bli hans egna ägodelar medan han åker till himlen eller? Då passar det ju inte in eftersom han då själv behåller ägodelarna och därför reser "tungt". Hade det istället varit att han själv inte skulle ta några ägodelar med sig så borde ju "ta" inte syfta på andra (vilket det just nu ser ut att göra) utan på sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 Bra översättning på "People skills"? "Mänskliga färdigheter" låter lame :/ Alltså när man är bra på att handskas med människor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 Bra översättning på "People skills"? "Mänskliga färdigheter" låter lame :/ Alltså när man är bra på att handskas med människor social kompetens? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 (redigerad) Mitt bajs har en grå/svart färg. Bör jag vara orolig? Då menar jag verkligen becksvart. Superb inledning på en ny sida! Fick det ofta när jag rökte på förr. Asfett med en becksvart watertouch Redigerad 27 april, 2010 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 Jag har hört av en god vän att Jari Mäenpää, precis som Mozart, kan få upp hela musikstycken i huvudet utan att anstränga sig. Han är med andra ord ett musikaliskt geni. Någon som sitter på mer info om detta? Är det sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 Jag har hört av en god vän att Jari Mäenpää, precis som Mozart, kan få upp hela musikstycken i huvudet utan att anstränga sig. Han är med andra ord ett musikaliskt geni. Någon som sitter på mer info om detta? Är det sant? Jag kan spela Let's Dance to Joy Division med The Wombats i mitt huvud!111 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 På återseende! På åter...hörande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 På åter...hörande? Korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 Vad är det egentligen med alla moderatorer/admins och sidan sanrio egentligen? Är ni besatt av hello kitty or what? just curious! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 Jag kan spela Let's Dance to Joy Division med The Wombats i mitt huvud!111 Det är ju skillnad mellan att spela upp en låt man hört tusen gånger i sitt huvud, och att skapa en hel låt rakt av utan att skriva ner den i noter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 Vad är det egentligen med alla moderatorer/admins och sidan sanrio egentligen? Är ni besatt av hello kitty or what? just curious! Mig veterligen är det bara Topp3 som editerar dit den adressen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts