Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hur bra satelitbilder det går egentligen att ta av jorden? Är de såpass bra att en människa kan identifieras?

Goolat runt på det och hittade denna tråden: http://everything2.com/title/Spy+satellite...r+license+plate

De två första posterna verkar vettiga, för mycket att översätta och skriva här så du får läsa själv :mf_doof:

Man kan alltså identifiera objekt som är 10-5cm stora (kanske mindre) men det blir nog alldeles för svårt att identifiera en person skulle jag tro. Om man nu inte tänker identifiera = kläder/höjd/färg/ect, det borde ju gå

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns en gång en webbsida där man kunde generera sina egna löpsedlar ganska enkelt och jag har nu letat ett tag utan att hitta, är det någon som minns var den fanns eller om den över huvudtaget finns kvar?

Har för mig att aftonbladet själva hade en sådan funktion under en tid, tror dessvärre utan att kolla att den inte finns kvar. Vet inte om det är den du syftar på men den var väldigt simpel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är speciellt med HTML5? Undrar varför man säger att Flash kommer dö ut när det kommer?

Största grejjen är väll att man kan spela upp filmer utan att använda flash, men sen finns det saker man inte kan göra i HTML5 som går i flash.. så.. Flash kommer inte dö ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så "fel" med att använda Wikipedia som källa?

Att vem som helst kan skriva på sidan. Men så länge det finns källförteckning och sidorna innehåller riktig fakta så fungerar det helt okej att använda wikipedia som källa.

Så vida du inte menar skolarbete, finns det som krav på skolarbetet att du inte ska använda wiki så ska du inte. Så enkelt är det. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Right, kom precis hem från flera timmars hårt arbete med att frakta bort världens största nedkapade häck. Häcken är full av stora, hårda och väldigt vassa mördartaggar vilka river och sticker överallt. Den växer även supertätt och ytterst gärna samman till skatboliknande nystan. Någon som känner igen vad det kan vara för slags häck? Jag tror jag lyckades snappa upp ordet "havtorn" när gubbarna språkade, kan det stämma?

Nåväl, en av taggarna gick ganska lång in under huden på min ena ankel och sedan dess har jag haft en ytterst märklig känsla i hela foten. Den är liksom darrig och stel på samma gång och känns bara allmänt konstig. Jag undrar således om dessa buskar innehåller något slags gift och hur man i så fall ska lindra dess verkan. Halp? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor