GiZmo Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Hur bra satelitbilder det går egentligen att ta av jorden? Är de såpass bra att en människa kan identifieras? Goolat runt på det och hittade denna tråden: http://everything2.com/title/Spy+satellite...r+license+plate De två första posterna verkar vettiga, för mycket att översätta och skriva här så du får läsa själv Man kan alltså identifiera objekt som är 10-5cm stora (kanske mindre) men det blir nog alldeles för svårt att identifiera en person skulle jag tro. Om man nu inte tänker identifiera = kläder/höjd/färg/ect, det borde ju gå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Det fanns en gång en webbsida där man kunde generera sina egna löpsedlar ganska enkelt och jag har nu letat ett tag utan att hitta, är det någon som minns var den fanns eller om den över huvudtaget finns kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Det fanns en gång en webbsida där man kunde generera sina egna löpsedlar ganska enkelt och jag har nu letat ett tag utan att hitta, är det någon som minns var den fanns eller om den över huvudtaget finns kvar? Har för mig att aftonbladet själva hade en sådan funktion under en tid, tror dessvärre utan att kolla att den inte finns kvar. Vet inte om det är den du syftar på men den var väldigt simpel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Har för mig att aftonbladet själva hade en sådan funktion under en tid, tror dessvärre utan att kolla att den inte finns kvar. Vet inte om det är den du syftar på men den var väldigt simpel. Det var det nog... fan. Tack ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 För några år sedan var det på tapeten hur man med en t-shirt kunde se ut som en riktig samuraj. Någon som vet var man hittar den "guiden"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 För några år sedan var det på tapeten hur man med en t-shirt kunde se ut som en riktig samuraj. Någon som vet var man hittar den "guiden"? Menar du inte denna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Menar du inte denna? Det funkade ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Vad är speciellt med HTML5? Undrar varför man säger att Flash kommer dö ut när det kommer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Vad är speciellt med HTML5? Undrar varför man säger att Flash kommer dö ut när det kommer? Största grejjen är väll att man kan spela upp filmer utan att använda flash, men sen finns det saker man inte kan göra i HTML5 som går i flash.. så.. Flash kommer inte dö ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Det funkade ju Du missade step 7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Vad är det som är så "fel" med att använda Wikipedia som källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Vad är det som är så "fel" med att använda Wikipedia som källa? Att vem som helst kan skriva på sidan. Men så länge det finns källförteckning och sidorna innehåller riktig fakta så fungerar det helt okej att använda wikipedia som källa. Så vida du inte menar skolarbete, finns det som krav på skolarbetet att du inte ska använda wiki så ska du inte. Så enkelt är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Vad är det som är så "fel" med att använda Wikipedia som källa? För att det är vanliga privatpersoner som kan skriva och ändra där vilket gör att texten kan innehålla faktafel.. Om en artikel har bra källor så borde det vara ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 För att det är vanliga privatpersoner som kan skriva och ändra där vilket gör att texten kan innehålla faktafel.. Om en artikel har bra källor så borde det vara ok Ja, men då ska du istället använda de källor som artikeln har. Inte skriva "Källa: Wikipedia". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Vad var lampknappar gjorde av innan de fanns plast? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Vad var lampknappar gjorde av innan de fanns plast? Tja, eftersom plasten uppfanns år 1862 och glödlampan 1879 så fanns det nog inte så mycket behov av något annat material. Men man hade ju snören man drog i och sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Du missade step 7. He did not! Värsta skrämmande laid back sådär. man bara väntar på att han ska hoppa ut ur skärmen och döda nån! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 19 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2010 Har kungafamiljen Facebook? Kanske inte Kungen, men mer de lite yngre... som Madeleine. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2010 Right, kom precis hem från flera timmars hårt arbete med att frakta bort världens största nedkapade häck. Häcken är full av stora, hårda och väldigt vassa mördartaggar vilka river och sticker överallt. Den växer även supertätt och ytterst gärna samman till skatboliknande nystan. Någon som känner igen vad det kan vara för slags häck? Jag tror jag lyckades snappa upp ordet "havtorn" när gubbarna språkade, kan det stämma? Nåväl, en av taggarna gick ganska lång in under huden på min ena ankel och sedan dess har jag haft en ytterst märklig känsla i hela foten. Den är liksom darrig och stel på samma gång och känns bara allmänt konstig. Jag undrar således om dessa buskar innehåller något slags gift och hur man i så fall ska lindra dess verkan. Halp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts