Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att det där är ett väldigt vanligt förekommande fenomen. Känns nog som att alla råkar ut för det, eller hur man ska förklara det. Jag får iallafall känslan av att det mest är när man är lite trött/inte lyssnade helt ut, och därför som en reflex svarar "va?", innan man faktiskt tänker efter och inser att man visst fattade och svarar. :P

Hm, trodde att jag skulle komma med något nytt när jag tryckte på "Reply"-knappen, men vetifan om det blev så mycket av den varan, aja.. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är snäppet värre. Ibland när jag kanske sitter och läser eller koncentrerar mig på något så händer det att jag spontant svarar ja eller nej när någon säger något. Ibland är det rätt irriterande. Satt tex en gång vid datorn och koncentrerade mig djupt (med andra ord var jag inte inne på GTAsajten). Anyways, mamma frågar "börjar du bli hungrig?" men jag hörde inte vad hon sa. Grejen var den att jag var rätt hungrig men jag svarade endå spontant nej utan att bry mig om vad hon sa! Det var först senare när jag började klaga på att maten aldrig blev klar som mamma sa att hon frågat mig om jag var hungrig och sagt att jag svarat nej! :ermm:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samlat ihop ett gäng frågor..

1.

Ni vet såna där super starka gröna laserpekare?

Kan man köpa sådana i Sverige, eller måste jag importera?

2.

Finns det någon annat program än Ratiomaster ifall man vill fuska?

3.

När jag har laddat ner ett spel blir det ibland såhär (bilden).

Det finns alltså ingen winRAR att markera.

Jag har testat högerklick/öppna/välj program i en lista/bläddra fram till winrar, men när jag markerar winrar så hamnar den inte i listan, så det går inte att öppna..

post-347-1222941351_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka hastigheter gäller på vägarna i USA?

25–30 mph (40–48 km/h) on residential streets

35–45 mph (56–72 km/h) on urban arterial roads

50–65 mph (80–105 km/h) on major highways inside cities

45–70 mph (72–105 km/h) on rural two-lane roads

55–70 mph (88–112 km/h) on rural expressways

65–80 mph (105–129 km/h) on rural Interstate highways

Speed policy is determined by each state.

(wikipedia.com)

----

Tycker btw att tråden har börjat deraila igen... :D:(

§1. Tråden är (nästan) bara till för frågor som antingen är för pinsamma för att man ska ha vågat fråga det förr, eller frågor som är för små/triviala för att man ska starta en egen tråd om det. TROMS är alltså till för små frågor som kan besvaras med några få poster. Blir din fråga för stor och/eller kräver större diskussioner läser du vidare i §2:

§2. Skapa hellre en ny tråd om du tror att det finns diskussionsunderlag. Tänk på att även triviala frågor kan bli diskussionsmaterial (första bästa exempel jag hittade), så starta gärna nya trådar om du tror att din fråga kan ge många svar eller att det kan bli diskussion av din fundering. Var inte rädd för att starta nya trådar, det finns inget tabu i det. (Speciellt inte när det kommer till teknikfrågor, läs vidare i §4.)

§3. Sök på Google och Wikipedia först! TROMS 2 är inte till för att du ska få snabbt svar när du inte orkar ta reda på fakta själv. Även forumet har en hel del platser för dig där du kan få svar. Vill du veta något till läxor och annat skolarbete får du gärna fråga i Läxhjälpstråden, vill du veta något om data/tevespel eller om någon konsol går du till Spelforumets trådar. Kanske din fråga också redan är ställd i gamla TROMS?

§4. ALLA teknikfrågor är bannlysta från TROMS v.2 och ska istället postas i Dator & Teknik-forumet. Förr i tiden fanns en tråd som hette Datorhjälpstråden, den blev för stor och rörig så till slut fick vi ett helt eget forum för datorfrågor. TROMS 2 ska inte bli nya Datorhjälpstråden nu när vi har ett helt eget forum, där nästan inga frågor är för små för en egen topic. Använd teknikforumet flitigt och starta gärna nya trådar!

Ordnung ffs! ranting2_994648_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3.

Jag har testat högerklick/öppna/välj program i en lista/bläddra fram till winrar, men när jag markerar winrar så hamnar den inte i listan, så det går inte att öppna..

Du ska packa upp de till en iso-fil. Det är bara att välja winrar och packa upp den första filen så löster det sej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3.

Valde du 001?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor