Pixiegnom Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Hur länge kan man vänta med att hämta ut ett paket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Hur länge kan man vänta med att hämta ut ett paket? Två veckor har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Två veckor har jag för mig. Okej, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Till hur stor del kan man bunkra upp med eller ta ikapp sömn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Till hur stor del kan man bunkra upp med eller ta ikapp sömn? Att ta ikapp kan man ju göra till den grad att man är helt utvilad. Säg att man har sovit minimalt i någon veckas tid, då tar det väl ett par nätter efteråt med riktig sömn för att man ska vara pigg på dagarna. Men att bunkra upp tror jag verkligen inte funkar. Tvärt om i så fall: om man inför en period då man vet att man kommer få lite sömn, så kan man trappa ner på sovtimmarna innan så man vänjer sig vid dygnsrytmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Jag tror att det skiljer sig mycket från person till person, jag vill minnas att jag har sovit 14 timmar och sedan knappt kunnat sova på två dygn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Till hur stor del kan man bunkra upp med eller ta ikapp sömn? Kroppen kan bunkra upp men ej "ta igen". Typ sover du 14 timmar (normalt är typ 6h-8 så alltså dubbelt) hsom Siana, då kan du vara vaken en längre tid (dubbelt?). Sover du normalt och sedan är vaken i cirka två dygn tar du inte igen det på en natt (men typ två) även om du skulle vila ut i 14 timmar eller mer. Så har jag för mig att det är, men det är säkert personligt också. Till hur stor del har jag ingen aning, ring och fråga någon sömnexpert eller någon annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 (redigerad) Ooh.. Det där frågade jag nånstans en gång och jag har för mig att svaret är att de rymmer ganska exakt den mängd det står och att det mer ska ses som att man inte ville kalla dom små, större, störst påsar Hah, okej! Tack för svaret. Anteater The act of hanging ones penis out of an unzipped paid of pants. Johnny unzipped his trousers, revealed his manhood and whilst presenting it to the audience proclaimed loudly; "Everyone, I have an anteater! Check him out." NB Male Etiquette: performing the ant eater is only socially acceptable when done so without an erection. Är inte 'anteater' slang för en oomskuren penis? Redigerad 10 april, 2010 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Hah, okej! Tack för svaret. Är inte 'anteater' slang för en oomskuren penis? Jo, de fem första UD-beskrivningarna handlade om det. Men jag tyckte den där var mycket fräckare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 När åker kungafamiljen ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 När åker kungafamiljen ut? När svenska folket inte vill ha monarki, antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 När svenska folket inte vill ha monarki, antar jag. Nu vill väl ändock inte majoriteten det, vad jag har förstått. Så, hur exakt genomför man det? Samla så många människor som möjligt och lyncha dem? Jag tror inte att våra politiker kommer göra något anytime soon, eh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Nu vill väl ändock inte majoriteten det, vad jag har förstått. Så, hur exakt genomför man det? Samla så många människor som möjligt och lyncha dem? Jag tror inte att våra politiker kommer göra något anytime soon, eh. Var får du de siffrorna ifrån? En sifo-undersökning som gjordes relativt nyligen på tusen tillfrågade visade att 74% av befolkningen är för monarki, femton procent emot. Källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 (redigerad) När svenska folket inte vill ha monarki, antar jag. Hur kommer avvecklingsprocessen att ske? Vad händer med hovet? Vad händer med kungafamiljen? Vad händer med slottet och dess ceremoniella tillställningar? Hur mycket kostar monarkin för skattebetalarna? Ytterligare en fråga, om man skulle råka SMSa bort sina 3000 gratis SMS i månaden, får man ett meddelande om de är slut eller riskerar man att taxeras ordentligt? Redigerad 10 april, 2010 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Var får du de siffrorna ifrån? En sifo-undersökning som gjordes relativt nyligen på tusen tillfrågade visade att 74% av befolkningen är för monarki, femton procent emot. Källa. Nu vet väl inte jag om en undersökning med 1000 personer direkt kan säga vad folket tycker. Men, det är väl bara jag det. Men, jag har inga siffror på vad jag sa, utan det är bara vad jag har snappat upp genom att kommunicera med dagligt folk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Nu vet väl inte jag om en undersökning med 1000 personer direkt kan säga vad folket tycker. Men, det är väl bara jag det. Men, jag har inga siffror på vad jag sa, utan det är bara vad jag har snappat upp genom att kommunicera med dagligt folk. Jag gissar att en en sifo-undersökning nog kan representera folket lite mer exakt än det du har snappat upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Jag gissar att en en sifo-undersökning nog kan representera folket lite mer exakt än det du har snappat upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Jag gissar att en en sifo-undersökning nog kan representera folket lite mer exakt än det du har snappat upp. Jag menade inte att jag hade mer rätt, utan att en undersökning där de frågat 1000 personer knappast kan officiellt kallas landets åsikt. Även om det nu inte framgick i det jag skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Jag menade inte att jag hade mer rätt, utan att en undersökning där de frågat 1000 personer knappast kan officiellt kallas landets åsikt. Även om det nu inte framgick i det jag skrev. Vad Dusse sade - de har ju inte valt tusen personer på måfå, utan om jag inte har fel är de demografiskt proportionella, och representerar folkets åsikter rätt väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts