Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tror jag sett en körkortstråd här men hittar den inte nu. (Om det nu finns en)

Hur som helst, har 2 frågor till er som jag är osäker på:

1) Om jag kör på en huvudled och kommer fram till ett trafikljus där den korsande vägen inte är en huvudled, gäller högerregeln om trafikljuset har saboterats av al-Qaida?

2) Om jag kör på en huvudled och kommer fram till ett trafikljus där den korsande vägen oxå är en huvudled, gäller högerregeln om trafikljuset har saboterats av al-Qaida?

Eller gäller huvudleden och högertrafik skall lämna företräde?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag sett en körkortstråd här men hittar den inte nu. (Om det nu finns en)

Hur som helst, har 2 frågor till er som jag är osäker på:

1) Om jag kör på en huvudled och kommer fram till ett trafikljus där den korsande vägen inte är en huvudled, gäller högerregeln om trafikljuset har saboterats av al-Qaida?

2) Om jag kör på en huvudled och kommer fram till ett trafikljus där den korsande vägen oxå är en huvudled, gäller högerregeln om trafikljuset har saboterats av al-Qaida?

1) Ja, om det inte finns några vägmärken heller. Vägmärken gäller före högerregeln.

2) Vet inte, kan två huvudleder korsa varandra? Annars är svaret detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte precis samma sak. och är ganska säker på att de INTE kan det. I såna fall har den ena huvudleden haft ett "härslutarhuvudled"-märke en bit innan korsningen.

-Jag har huvudled!

-Nej, jag har huvudled!

-Nej, jag har huvudled!

-Nej, jag har huvudled!

osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror vi har en korsning med två huvudleder i byn varav den ena vägen har fått Lämna Företräde skyltar (även fast det fortfarande är en huvudled)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*host* Första sidan, nästan längst upp :unsure: *host*

Doh, åldern du vet. Synen försämras... :naughty:

1) Ja, om det inte finns några vägmärken heller. Vägmärken gäller före högerregeln.

Vilka vägmärken skulle kunna finnas i en korsning med trafikljus?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan betyder "Crank Dat"? Vad fan håller de som Crankar Dat på med? YouTuba "Crank Dat" och ni ser a bunch of niggaz hoppa sidledes eller vad det nu är de gör. Jag förstår inte? Vad är grejen? Förklara plz.

Tror det är mest känt från Soulja Boys låt "Crank That" och kan betyda lite allt möjligt. Var jag har hört det annars är ifrån att höja volymen på sin stereo: "Crank that shit!" och så är ju crank nån form av knark också.

Ordet crank betyder att vrida på något.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är mest känt från Soulja Boys låt "Crank That" och kan betyda lite allt möjligt. Var jag har hört det annars är ifrån att höja volymen på sin stereo: "Crank that shit!" och så är ju crank nån form av knark också.

Ordet crank betyder att vrida på något.

Crank är även en FILM

Redigerad av redoid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En-, tre-, och femlitersplastpåsar - rymmer de prick en, tre och fem liter, eller rymmer de i själva verket lite mer, så att man ska få plats med en, tre eller fem liter och sedan stänga påsen?

Ooh.. Det där frågade jag nånstans en gång och jag har för mig att svaret är att de rymmer ganska exakt den mängd det står och att det mer ska ses som att man inte ville kalla dom små, större, störst påsar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor