Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Kändes onödigt att starta en ny tråd men jag har lite frågor angående w0rd.

Hur får man en text på sidan?

Alltså om jag först skriver något på den högra sida av pappret och sedan vill skriva något på den vänstra sidan fast på samma rad.

tack på förhand!

Smått otroligt det här, hade ni inte "IT-kunskap" på mellanstadiet? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver en tickande digitalklocka för ett filmprojekt. Finns det något annat sätt att göra detta på i Premiere Pro/After Effects annat än att bara sitta och göra title för title med nya siffror? Hade tagit en jäkla tid att sitta och göra det så, en tid jag inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur det är med öppettider på mataffärer idag? Tänkte främst på ica. Har ca 1.5km till ica, men är för lat för att gå dit i ren oro att det skulle vara stängt. Så därför frågar jag här.

TACK! Jag glömde helt bort att Ica stängde tidigare idag och hade jag inte läst det där så hade jag fått äta frukost till middag idag! 18:00 stängde de här iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förväntade mig faktiskt att inte få något svar alls. På sidan står de "öppet alla dagar 8-22. Såg det innan, men tänkte om det var annorlunda eftersom det är långfredag.

Har du varit där den senaste veckan så har du förmodligen sett någon lapp sitta uppe vid ingången. Brukar stänga hyffsat mycket tidigare idag men imorgon brukar de ha i stort sett samma öppettider som vanliga lördagar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du varit där den senaste veckan så har du förmodligen sett någon lapp sitta uppe vid ingången. Brukar stänga hyffsat mycket tidigare idag men imorgon brukar de ha i stort sett samma öppettider som vanliga lördagar :D

Frågan är dock varför? Finns det folk som går till kyrkan över påsk numera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är dock varför? Finns det folk som går till kyrkan över påsk numera?

Känns som att klassikern "det har ju alltid varit så" passar in som svar där.

Vådå tryck? Man pressar ju inte snäckan mot örat. Testa med handen, blir samma som med en snäcka.

Fast när du håller handen/snäckan för örat så bildas det ju tryck om än litet inuti handen/snäckan och det är ju genom tryck örat fungerar så gissningen är ju inte helt fuckad trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor