Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det är lite luddigt om man kollar på Flashback, men..

Hur "bra" fungerar ett muntligt avtal om man blir tvungen att gå till rättegång om det? Min far påstår att det är minst lika bra som ett skriftligt avtal, men mitt motargument är alltid att det går oftast inte går att bevisa att det finns ett avtal om det är muntligt.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur "bra" fungerar ett muntligt avtal om man blir tvungen att gå till rättegång om det? Min far påstår att det är minst lika bra som ett skriftligt avtal, men mitt motargument är alltid att det går oftast inte går att bevisa att det finns ett avtal om det är muntligt.

Din far har rätt. Ett muntligt avtal är juridiskt bindande, men som Kobbe sa, svår bevisat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag postade i nån tråd det här akvariet i japan. Tror det var häftiga filmer tråden men hittar den inte där.

Någon, tror det var ViceX gjorde en skärmsläckare av den.

Någon som vet vart skärmsläckaren finns?

Jag hade den som skärmsläckare fram tills för några dagar sen då jag formaterade om hårddisken i samband med OS-bytet. Synd att du inte frågade tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius - Vem är han? Var bor han? Hur gamal är han? Vad vet vi om honom egentligen? Han äger hela forumet, men han är aldrig inne och disskuterar saker! Bara i "Forum" delen av forumet.

Någon som sitter på lite info?

Han heter Kristoffer, bor i Linköping och är 24 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du inspelning då eller? För i så fall är de lika mycket värda. Däremot kan andra saker påverka, jag gjorde massa muntliga avtal på Phone House, och över telefon gäller distansavtalslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är man alltid dålig i magen om det dröjt alldeles för länge innan man ätit något. Är man hungrig ska man äta, annars bryter man bara ner reserverna i kroppen och dessutom mår tarmfloran inget bra av det. Att du äter väldigt mycket på morgonen kanske inte är en så bra idé om du är vrålhungrig; ta två frukostar istället om du får magproblem av större mängder på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor