Mordos Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 (redigerad) Det är lite luddigt om man kollar på Flashback, men.. Hur "bra" fungerar ett muntligt avtal om man blir tvungen att gå till rättegång om det? Min far påstår att det är minst lika bra som ett skriftligt avtal, men mitt motargument är alltid att det går oftast inte går att bevisa att det finns ett avtal om det är muntligt. Redigerad 28 mars, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Ett muntligt avtal är nästan inte värt något. Såvida avtalet inte är inspelat då. Blir ju ord mot ord. Varför ska en parts ord väga starkare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Det är lite luddigt om man kollar på Flashback, men.. Hur "bra" fungerar ett muntligt avtal om man blir tvungen att gå till rättegång om det? Min far påstår att det är minst lika bra som ett skriftligt avtal, men mitt motargument är alltid att det går oftast inte går att bevisa att det finns ett avtal om det är muntligt. Din far har rätt. Ett muntligt avtal är juridiskt bindande, men som Kobbe sa, svår bevisat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Jag postade i nån tråd det här akvariet i japan. Tror det var häftiga filmer tråden men hittar den inte där. Någon, tror det var ViceX gjorde en skärmsläckare av den. Någon som vet vart skärmsläckaren finns? Jag hade den som skärmsläckare fram tills för några dagar sen då jag formaterade om hårddisken i samband med OS-bytet. Synd att du inte frågade tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1119832 Här har vi den, för folk som är intresserade. Bara att ladda ner och installera. http://upl.gizgiz.nu/files/Amazing%20Aquar...Screensaver.exe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1119832 Yeey! Tusen tack m8! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Jag hade den som skärmsläckare fram tills för några dagar sen då jag formaterade om hårddisken i samband med OS-bytet. Synd att du inte frågade tidigare. Hah, jag raderade den också för några dagar sen Yay för upl.gizgiz.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Hah, jag raderade den också för några dagar sen Yay för upl.gizgiz.nu Jag formaterade datorn så den försvann. Ja Giz.up äger. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Hultenius - Vem är han? Var bor han? Hur gamal är han? Vad vet vi om honom egentligen? Han äger hela forumet, men han är aldrig inne och disskuterar saker! Bara i "Forum" delen av forumet. Någon som sitter på lite info? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Hultenius - Vem är han? Var bor han? Hur gamal är han? Vad vet vi om honom egentligen? Han äger hela forumet, men han är aldrig inne och disskuterar saker! Bara i "Forum" delen av forumet. Någon som sitter på lite info? Han heter Kristoffer, bor i Linköping och är 24 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Han heter Kristoffer, bor i Linköping och är 24 år. Tihihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Tihihi. Jag.. har inte gjort något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Btw det där klassfotot har ju två personer som man tror är han, och fotot säger "från höger" men mig veterligen är det "från vänster" som är han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Det är lite luddigt om man kollar på Flashback, men.. Hur "bra" fungerar ett muntligt avtal om man blir tvungen att gå till rättegång om det? Min far påstår att det är minst lika bra som ett skriftligt avtal, men mitt motargument är alltid att det går oftast inte går att bevisa att det finns ett avtal om det är muntligt. Menar du inspelning då eller? För i så fall är de lika mycket värda. Däremot kan andra saker påverka, jag gjorde massa muntliga avtal på Phone House, och över telefon gäller distansavtalslagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Menar du inspelning då eller? För i så fall är de lika mycket värda. Däremot kan andra saker påverka, jag gjorde massa muntliga avtal på Phone House, och över telefon gäller distansavtalslagen. Inte inspelade dvs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Varför blir jag så bajsnödig när jag äter yoghurt/fil på morgonen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Varför blir jag så bajsnödig när jag dricker cola? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Varför blir jag så bajsnödig när jag äter yoghurt/fil på morgonen? Överkänslig mage perhaps? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Överkänslig mage perhaps? Mjo... Har någon tanke om att det beror på att filen/yoghurten är så kall och jag äter ganska stora mängder. Man kanske chockar magen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Sen är man alltid dålig i magen om det dröjt alldeles för länge innan man ätit något. Är man hungrig ska man äta, annars bryter man bara ner reserverna i kroppen och dessutom mår tarmfloran inget bra av det. Att du äter väldigt mycket på morgonen kanske inte är en så bra idé om du är vrålhungrig; ta två frukostar istället om du får magproblem av större mängder på morgonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts