Henkibojj Skrivet 3 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 Vågar man fråga varför folk inte gillade honom? Vill inte riva upp gamla sår nu, just curious! Jag kan ju berätta varför jag inte gillar honom, men det får bli i PM isf. Kortfattat blev han för girig och snål, plus att han var lätt att komma på fel fot med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 (redigerad) Vilken var dealen SlewME och Hultan slöt för att han skulle ta bort tubgirl osv från sin upload? Eller för att alla bilder skulle kunna köras över här, eller hur det var? Redigerad 3 mars, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2010 Vilken var dealen SlewME och Hultan slöt för att han skulle ta bort tubgirl osv från sin upload? Eller för att alla bilder skulle kunna köras över här, eller hur det var? Det var väl att Hultan inte skulle stämma honom om han såg till att öppna servern så vi och Hultan fick ladda ner alla bilder. Om jag minns rätt vill säga, för jag har för mig att stämningssnacket var uppe ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Vem skapade bilden längst upp till vänster? Alltså den med Tommy, Maria, bilen och explosionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Vem skapade bilden längst upp till vänster? Alltså den med Tommy, Maria, bilen och explosionen? Bra fråga. Kan ha varit Hultenius själv men det är så länge sen så det är inte säkert att nån minns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Det var väl att Hultan inte skulle stämma honom om han såg till att öppna servern så vi och Hultan fick ladda ner alla bilder. Om jag minns rätt vill säga, för jag har för mig att stämningssnacket var uppe ett tag. Jasså? Har för mig att Hultenius aldrig sa vad anledningen var, men kanske har fel. Ang. SlewMe var han lite väl lurig och mystisk, han startade väl dessutom gtasidan i vinstdrivande syfte (vilket inte fungerade ett dugg bra) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Ang. SlewMe var han lite väl lurig och mystisk, han startade väl dessutom gtasidan i vinstdrivande syfte (vilket inte fungerade ett dugg bra) Inte? Han fick ju spel och grejer gratis fastän det var vi andra (mest jag) som stod för nyhetsskriveriet och faktasidorna. Han stod för php-mall och jag för hela [det aktuella] innehållet på sidan. Det krävdes mycket tjat för att han skulle dra bort sin 900*350-banner från sidan och kuriosanyheter som handlade om specialutgåvor av konsoler med IV-tryck drogs bort för att de "gjorde reklam" för andra sidor än den han hade kontrakt med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Kan man bränna högupplösta filmer (konverterade .avi) på DVD skivor och kolla på i DVDspelaren? Eller måste man ha Blu-Ray för sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Kan man bränna högupplösta filmer (konverterade .avi) på DVD skivor och kolla på i DVDspelaren? Eller måste man ha Blu-Ray för sånt? Dator och Teknik, det är nollvision här! Högupplöst eller ej, det ska inte spela någon roll men du måste ha en DVD-spelare som klarar att spela upp .avi, vilket inte alla kan. @Henkibojj, jasså, det hade jag noll kolla på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Kan man bränna högupplösta filmer (konverterade .avi) på DVD skivor och kolla på i DVDspelaren? Eller måste man ha Blu-Ray för sånt? Det borde väl gå. Den enda stora grejen med Blu-ray är ju att det finns mycket plats på skivan. Egentligen kan man väl bränna HD på en vanlig CD, bara det att utrymmet säger slurp så är det slut. På en höft är ju en DL-BR lika med 60 CD-skivor, så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Högupplöst eller ej, det ska inte spela någon roll men du måste ha en DVD-spelare som klarar att spela upp .avi, vilket inte alla kan. Jag konverterar filen till .iso och då brukar det fungera. Det borde väl gå. Den enda stora grejen med Blu-ray är ju att det finns mycket plats på skivan. Egentligen kan man väl bränna HD på en vanlig CD, bara det att utrymmet säger slurp så är det slut. På en höft är ju en DL-BR lika med 60 CD-skivor, så... Vad bra! Jag har en komprimerad (?) film på ~2gb i HD. Borde gå att få in på en DVD-skiva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Umberto eller vem som helst som är duktig på att söka: I någon tråd, kanske någon av Forskares eller någon annan religionstråd, postade Umberto ett citat från The Simpsons där en domare i en rättegång dömde religion och vetenskap till att hålla sig minst [ett visst avstånd] ifrån varandra, eller så. Jag skulle behöva det till ett skolarbete så jag vill ha det. Avsnittet kan ha hetat någonting med Liza. edit: Googlade och hittade direkt.. Tack ändå. "As for science versus religion, I’m issuing a restraining order: Religion must stay 500 yards from science at all times." Ah yes, Lisa the Skeptic, mitt favoritavsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 Har Facebook ökat storleksgränserna för bilder? Har sett vissa album med bildbredd på 720 pixlar nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 Jag har kommit på något som är väldigt ologiskt i Kalle Ankas universum (finns ju en hel del saker som är ologiska där, men den här tar nog priset) Magica De Hex vill ju stjäla Joakims första krona, smälta ner den och få Midasfingret. Allt hon rör vid kommer bli till guld, och hon blir rikast i hela världen... eller blir hon det? Om allt hon rör vid blir till guld, borde inte allt guld i världen bli värdelöst då? Vad ska hon då med sitt finger till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 (redigerad) Jag har kommit på något som är väldigt ologiskt i Kalle Ankas universum (finns ju en hel del saker som är ologiska där, men den här tar nog priset) Magica De Hex vill ju stjäla Joakims första krona, smälta ner den och få Midasfingret. Allt hon rör vid kommer bli till guld, och hon blir rikast i hela världen... eller blir hon det? Om allt hon rör vid blir till guld, borde inte allt guld i världen bli värdelöst då? Vad ska hon då med sitt finger till? http://img638.imageshack.us/img638/2861/fuckyou2v.jpg Redigerad 6 mars, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 Jag har kommit på något som är väldigt ologiskt i Kalle Ankas universum (finns ju en hel del saker som är ologiska där, men den här tar nog priset) Magica De Hex vill ju stjäla Joakims första krona, smälta ner den och få Midasfingret. Allt hon rör vid kommer bli till guld, och hon blir rikast i hela världen... eller blir hon det? Om allt hon rör vid blir till guld, borde inte allt guld i världen bli värdelöst då? Vad ska hon då med sitt finger till? Själv funderade jag på grejer som hur det kan komma sig att man kan se familjen Anka äta kyckling/hamburgare mm under festliga tillfällen. Man får hoppas att inte Oppfinnar-Jocke, Klarabella/Klasse m fl inte tar illa upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 Jag har kommit på något som är väldigt ologiskt i Kalle Ankas universum (finns ju en hel del saker som är ologiska där, men den här tar nog priset) Magica De Hex vill ju stjäla Joakims första krona, smälta ner den och få Midasfingret. Allt hon rör vid kommer bli till guld, och hon blir rikast i hela världen... eller blir hon det? Om allt hon rör vid blir till guld, borde inte allt guld i världen bli värdelöst då? Vad ska hon då med sitt finger till? Hon gör bara så mycket hon behöver. Inte går hon å petar till sig 500 ton guld på en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 Jag har kommit på något som är väldigt ologiskt i Kalle Ankas universum (finns ju en hel del saker som är ologiska där, men den här tar nog priset) Magica De Hex vill ju stjäla Joakims första krona, smälta ner den och få Midasfingret. Allt hon rör vid kommer bli till guld, och hon blir rikast i hela världen... eller blir hon det? Om allt hon rör vid blir till guld, borde inte allt guld i världen bli värdelöst då? Vad ska hon då med sitt finger till? Nej, hon kommer inte ge guldet till folk. Hon skulle väl antagligen göra saker till guld; smälta ner det och fixa det till guldtackor och sälja. Så länge hon inte gör det i allt för stor skala så bör det inte ha så stor inverkan på guldpriset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 (redigerad) Men tänk på allt man rör vid under en hel dag! Väldigt opraktiskt att göra om tandborsten, tvkontrollen, sängen, kudden etc etc till guld. Mordos: Redigerad 6 mars, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2010 Hon gör bara så mycket hon behöver. Inte går hon å petar till sig 500 ton guld på en gång. Haha vad skönt att det fanns en logisk förklaring Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts