Renard Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 (redigerad) Typ som USA försöker göra med Bin Laden alltså? Men det kanske är mer acceptabelt eftersom de inte är muslimer? Inte nog med att du försöker flama mig, det är inte grundat på något dumt jag sagt heller. Vad fan har du för problem med mig helt plötsligt? Vad får dig att tro att jag står på USA's sida i alla frågor? Redigerad 13 januari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 Inte nog med att du försöker flama mig, det är inte grundat på något dumt jag sagt heller. Vad fan har du för problem med mig helt plötsligt? Vad får dig att tro att jag står på USA's sida i alla frågor? Herr DrStupid ska rösta på vänsterblocket i kommande val, det är således inte dig han har problem med. Så det är bara att ruska av dig denne DrStupids icke diskussionsfrämjande hat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 Nej jag var bara dryg och dum... Jag tycker inte någon ska jagas och dödas och jag vet faktiskt inte vad jag ville få fram från första början. Förlåååt Renard, men jag fick en känsla av att du tyckte det skulle vara mer okej att smälla i mellanöstern än någon annan stans, det där inlägget var mycket mer lättsamt än alla andra inlägg du skriver om seriösa grejer så... Sen kan man fråga sig vad mina politiska åsikter har med terroristjakt att göra egentligen, dibel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 Nej jag var bara dryg och dum... Jag tycker inte någon ska jagas och dödas och jag vet faktiskt inte vad jag ville få fram från första början. Förlåååt Renard, men jag fick en känsla av att du tyckte det skulle vara mer okej att smälla i mellanöstern än någon annan stans, det där inlägget var mycket mer lättsamt än alla andra inlägg du skriver om seriösa grejer så... Sen kan man fråga sig vad mina politiska åsikter har med terroristjakt att göra egentligen, dibel? Det är lugnt, nu har du ju förklarat att det var ett missförstånd, även om jag inte hittar något anti-islamistiskt i mitt inlägg. Jag bara la upp en hypotes om vad som skulle kunna hända Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 (redigerad) Får jag bygga en exakt kopia av t ex en soffa från IKEA för privat bruk? Hindrar designskyddet även privatpersoner från att tillverka kopior, för eget bruk? Det borde väl hindra på grund av rättigheter och byråkrati. Fast om du nu väljer att bygga en exakt kopia så tror jag inte att det kommer leda till något åtal, om du nu inte väljer själv att berätta för IKEA eller myndigheter vad du har gjort. @DrStupid: Det var bara en försvarsmekanism som uppstod när du valde att ta upp terroristjakt i sammanhanget, då anti-religiösa vänstern (och även kristna högern) uppenbarligen gör mycket för muslimer. Den organiserade vänstern verkar allmänt förvirrad, då man i vissa fall kräver feminism, HBT och kvoteringar medan i andra fall främjar man hetero-normativa och sexistiska värderingar. Fast vi släpper det nu. Mi scusi, il stupido. Redigerad 14 januari, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 (redigerad) Nvmnd. Redigerad 14 januari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 20 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2010 Är det någon som vet om man kan få tag i Walking in memphis av Eli Mattson i studioversion? Alltså inte med publiken och sånt oväsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2010 När går en kyckling från att vara en kyckling till att bli en höna? Vissa kycklingar man äter hemma är så stora att de borde vara hönor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2010 När går en kyckling från att vara en kyckling till att bli en höna? Vissa kycklingar man äter hemma är så stora att de borde vara hönor. Fick exakt samma tanke häromdagen och kollade upp det. Kycklingen vi äter slaktas relativt långt innan den hinner bli könsmogen och tills dess benämns den varken som höna eller tupp. Minns inte om det gick att avgöra eller inte, men den kallades i alla fall bara för kyckling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2010 (redigerad) I industrin finns går det ju som så, du föder upp hönor/tuppar i avlingssyfte och äggproduktion samt för kycklingen. Dem som aldrig får para sig benämns som kyckling. Edit: Ska väl tilläggas att jag bara vet hur det fungerar på en enda bondgård här i Norrbotten. Men det låter rimligt överallt imo. Redigerad 20 januari, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Nu vet ja inte om denna fråga är värd en egen tråd men kör på ändå. Vad är Romano för folk/land? För vi hade besök av en f.d elev på besök i skolan idag som en av mina kompisar jag frågade vart han var från Finland/Ryssland eftersom han hade lite av den brytningen. Men han sa att han var nån Romano och jag skulle söka på det men hittar inge som kan förklara vad det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Nu vet ja inte om denna fråga är värd en egen tråd men kör på ändå. Vad är Romano för folk/land? För vi hade besök av en f.d elev på besök i skolan idag som en av mina kompisar jag frågade vart han var från Finland/Ryssland eftersom han hade lite av den brytningen. Men han sa att han var nån Romano och jag skulle söka på det men hittar inge som kan förklara vad det är. Det finns ingen benämning på romer som han kan ha sagt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Har amerikanarna verkligen på sig skorna inomhus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Det finns ingen benämning på romer som han kan ha sagt? Vet inte han sa bara det var svårt att förklara har jag för mig men han sa sök på Romano. Vad jag såg på flashback stog det nåt med Romano(Zigenare) vilket jag inte vet om det stämmer för jag får inte upp nåt på wikipedia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Vet inte han sa bara det var svårt att förklara har jag för mig men han sa sök på Romano. Vad jag såg på flashback stog det nåt med Romano(Zigenare) vilket jag inte vet om det stämmer för jag får inte upp nåt på wikipedia. Romer är zigenare, vilket väl kan stämma in på att det "är svårt att förklara". Har amerikanarna verkligen på sig skorna inomhus? Snabb googling får det att verka som att de egentligen borde fråga "Tar de verkligen alltid av sig skorna när de kommer hem i Sverige". Verkar vara vi som sticker ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Har amerikanarna verkligen på sig skorna inomhus? Väldigt många, ja. Ibland kan det till och med ses som 'fult' att ta av sig skorna. Förstår inte varför, dock. Speciellt med deras jäkla heltäckningsmattor - fatta vad nasty. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Varför skulle det vara säkrare att regelbundet byta lösenord på internetsajter om man har ett säkert lösenord som ingen med logik skulle kunna komma på? Det enda som påverkar knäckbarhet är ju komplexiteten i teckenkombinationen, och om jag har ett superkrångligt lösenord som ingen kan lista ut är jag väl inte ett dugg säkrare om jag byter till ett precis lika krångligt en gång i månaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Väldigt många, ja. Ibland kan det till och med ses som 'fult' att ta av sig skorna. Förstår inte varför, dock. Speciellt med deras jäkla heltäckningsmattor - fatta vad nasty. Ja, och det jag tänker mest på är hur jävla vidriga deras fötter bör vara efter en lång dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 (redigerad) Nu vet ja inte om denna fråga är värd en egen tråd men kör på ändå. Vad är Romano för folk/land? För vi hade besök av en f.d elev på besök i skolan idag som en av mina kompisar jag frågade vart han var från Finland/Ryssland eftersom han hade lite av den brytningen. Men han sa att han var nån Romano och jag skulle söka på det men hittar inge som kan förklara vad det är. Han kan ju ha varit från Rumänien. Rumänska är ju besläktat med finska. Redigerad 22 januari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Varför skulle det vara säkrare att regelbundet byta lösenord på internetsajter om man har ett säkert lösenord som ingen med logik skulle kunna komma på? Det enda som påverkar knäckbarhet är ju komplexiteten i teckenkombinationen, och om jag har ett superkrångligt lösenord som ingen kan lista ut är jag väl inte ett dugg säkrare om jag byter till ett precis lika krångligt en gång i månaden? Någon kanske använder ditt konto någonstans utan att du märker det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts