felshoe Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Här kommer en tjejfråga, som förmodlingen ingen direkt har ett svar på. Men jag frågar endå: Som vissa kanske vet så kan man skjuta upp sin mens med hjälp av P-piller. Så vitt jag vet så kan man skjuta upp sin mens hur länge som helst och det enda man riskerar är en mellanblödning. Samtidigt så står det i alla böcker/broschyrer och liknande att man absolut inte får skjuta upp sin blödning i mer än en månad. Dock har jag aldrig hittat någon förklarning på varför det skulle vara farligt att skjuta upp sin mens i TVÅ månader, eller varför inte ett halvår? Frågade en gynekolog och hon sa att det inte är farligt, utan bara kan "vara lite bökigt med mellanblödningar". Tycker det är märkligt att det däremot står på varenda ställe jag läst på att man ABSOLUT inte får skjuta upp sin mens mer än en månad, och verkligen inte "i onödan", utan bara inför något jättespeciellt event. Vad tror ni herrar på GTAsajten? Riskerar jag att få cancer/bli steril/dö en lång och plågsam död om jag käkar P-piller som godis och skippar en massa jobbiga mensblödningar? Har hållt på att skjuta upp skiten såhär i flera år, utan att ha några direkta problem. Och min mens kommer några dagar efter att jag slutat, vilket jag gör kanske en gång var 3-4 månad bara för att kolla så jag inte har fått en ungjävel i magen. Har dock polare som fått vänta i mer än en månad innan deras mens dykt upp när dom har slutat med sina roliga piller, dock har dom käkat av ett annat märke. En tjejkompis sa (och jag vet inte ifall det är sant eller inte, men det är ju någonting) att tjejer ska sluta med tabletterna ett tag eftersom att mensen 'renar' kroppen; den för med sig massa andra grejer ut som ni inte vill ha i kroppen, typ. Let it flow! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Let it flow! Vafan, när jag läste det där fick jag upp någon sjuk bild i huvudet när Dean Martin sjunger "Let it flow, let it flow, let it flow", i någon sjuk hyllningssång till mensen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Okej, hur är det nu med slipsar på begravningar? Ska de närmast anhöriga ha vit eller svart slips? Morsan (som är präst) säger att det är svart slips som gäller, min flickvän säger vit. Eller spelar det någon roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Okej, hur är det nu med slipsar på begravningar? Ska de närmast anhöriga ha vit eller svart slips? Morsan (som är präst) säger att det är svart slips som gäller, min flickvän säger vit. Eller spelar det någon roll? Enligt Fonus: Fråga: Vem bär vit respektive svart slips på en begravning? Svar: Tradition och etikett säger att manliga nära släktingar som make, far, son, bror, far- och morföräldrar, svåger, svärson, svärfar och syskons söner bär vit slips till mörk kostym och vit skjorta. Övriga män bär svart slips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Enligt Fonus: Fråga: Vem bär vit respektive svart slips på en begravning? Svar: Tradition och etikett säger att manliga nära släktingar som make, far, son, bror, far- och morföräldrar, svåger, svärson, svärfar och syskons söner bär vit slips till mörk kostym och vit skjorta. Övriga män bär svart slips. Okaj! Får läxa upp morsan då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 En tjejkompis sa (och jag vet inte ifall det är sant eller inte, men det är ju någonting) att tjejer ska sluta med tabletterna ett tag eftersom att mensen 'renar' kroppen; den för med sig massa andra grejer ut som ni inte vill ha i kroppen, typ. Let it flow! Låter vettigt, men å andra sidan så får man ju mellanblödningar i slutändan i vilket fall som helst efter några månader. Kan dock säga att jag aldrig haft problem när jag skjutit upp i flera månader, däremot är mina biverkningar när jag väl har mens helt sjuka. Inte bara det typiska tjafset om att han ont i mage och rygg samt humörsvägningar, utan jag kan även bli kass i magen, få mysiga svampinfektioner och känna mig öm i hela kroppen bland annat. (Har hittills inte kräkts i tv som tur är.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Vem har högst level på PS3? Eller i alla fall, hur långt har någon kommit? Det borde gå att googla upp det där, men jag har nån gång sett en med level 14. Kan man förblöda om tillräckligt många myggor suger på en samtidigt, miljontals, miljarder eller mer? Är detta möjligt eller kommer jag aldrig få ett svar? Så småningom kommer ditt blodtryck vara så lågt att det inte når ut till de yttersta blodkärlen närmast huden, vilket gör det omöjligt för myggorna att nå blodet. Alltså borde det inte gå att få ut allt blod. Men om denna låga blodtrycksnivå är såpass kritisk att man förblöder, det vet jag inte. Det är mycket möjligt. "Rätt död" skulle man iaf kalla nån med så lågt blodtryck eftersom han/hon knappast skulle klara av mer än att bara ligga rakt och försöka hålla organen igång. Kul fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Vafan, när jag läste det där fick jag upp någon sjuk bild i huvudet när Dean Martin sjunger "Let it flow, let it flow, let it flow", i någon sjuk hyllningssång till mensen. Det skulle helt klart behövas lite mer kvinnor på forumet så diskussionsämnena breddades en aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Hur mycket kostar det att använda TrackID? Jag har en Sony Ericsson och 3 som operatör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 (redigerad) Hur mycket kostar det att använda TrackID? Jag har en Sony Ericsson och 3 som operatör. http://www.google.se/search?q=trackid+kost...lient=firefox-a Eller, Dator o Teknik-forumet. (Har själv aldrig använt TrackID, men jag tror det bara är datatrafiken som kostar.) Redigerad 3 januari, 2010 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 http://www.google.se/search?q=trackid+kost...lient=firefox-a Eller, Dator o Teknik-forumet. (Har själv aldrig använt TrackID, men jag tror det bara är datatrafiken som kostar.) Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Hur mycket kostar det att använda TrackID? Jag har en Sony Ericsson och 3 som operatör. Inte mycket vad jag vet. Inget jag lagt märke till på räkningen iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Hur mycket kostar det att använda TrackID? Jag har en Sony Ericsson och 3 som operatör. Kostar inget. Här kommer en tjejfråga, som förmodlingen ingen direkt har ett svar på. Men jag frågar endå: Minipiller tar bort mensen helt. Och det pillret är inte farligt. Känner många som använder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 @IceCandy Mitt ex pratade nånting förut om att hon kanske skulle börja ta nån sorts p-piller, dock hade hon hört från den hon hade pratat med att man inte skulle skjuta upp mensen för länge, varför man inte fick fick jag aldrig veta. Det var även nått snack om att ta minipiller och nån sorts sockerpiller (kommer inte riktigt ihåg) som skjöt upp mensen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Han fick sitt X Han fick sin X Vilket är korrekt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 1. Uttrycket "Halva inne" tycker jag låter som en förkortning, men vad handlar det om egentligen? Jag förstår innebörden men menar man så bokstavligt talat som "han har halva kuken i henne redan" eller är det nån version av "halva bollen var innanför målet, det var bara att peta till den för att göra mål" man gjort om? 2. På Youtube ser man rätt ofta "Comment removed by author". Är det ägaren till videon som tagit bort kommentaren eller är det "authorn" av kommentaren som ångrat sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Han fick sitt X Han fick sin X Vilket är korrekt? Det beror på vad "X" står för. Han fick sitt hus. Han fick sin bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 1. Uttrycket "Halva inne" tycker jag låter som en förkortning, men vad handlar det om egentligen? Jag förstår innebörden men menar man så bokstavligt talat som "han har halva kuken i henne redan" eller är det nån version av "halva bollen var innanför målet, det var bara att peta till den för att göra mål" man gjort om? 2. På Youtube ser man rätt ofta "Comment removed by author". Är det ägaren till videon som tagit bort kommentaren eller är det "authorn" av kommentaren som ångrat sig? 1. Jag tror att halva inne är applicerbart för båda uttryck. 2. Personen som har skrivit kommentaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Det beror på vad "X" står för. Han fick sitt hus. Han fick sin bil. Jag och en vän kollade på den där filmen där ungen blir lurad på xboxet varav jag säger efteråt "men han kanske fick sitt xbox efter ändå, vem vet" varpå vi halvbråka om det var sin eller sitt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2010 Jag och en vän kollade på den där filmen där ungen blir lurad på xboxet varav jag säger efteråt "men han kanske fick sitt xbox efter ändå, vem vet" varpå vi halvbråka om det var sin eller sitt! Sitt Xbox skulle jag säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts