Sniper Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 WIKIPEDIA TO THE RESCUE! En alkoholfri dryck får innehålla max 0,5 % alkohol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 HA! Vad kul. Det där satt jag också o tänkte på för bara en vecka sen. Undrar om det inte är så att det står >0.5 t.o.m.? Eller så gjorde det så på den öl jag såg. Men i vilket fall som helst så tror jag att det har att göra med att du i stort sett omöjligtvis kan bli berusad av den ölen. I stort sett.. skulle vilja säga omöjligt. Herrljunga Cider ligger på 0.7% tror jag och det säljs utan leg i matvaruaffärer och barn får dricka det utan vidare. http://www.herrljungabryggeri.se/images/cider_pet_1l.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 I stort sett.. skulle vilja säga omöjligt. Herrljunga Cider ligger på 0.7% tror jag och det säljs utan leg i matvaruaffärer och barn får dricka det utan vidare. http://www.herrljungabryggeri.se/images/cider_pet_1l.jpg Well.. I teorin så skulle du dels kunna dricka ofantliga mängder (och självklart har du tänkt ut något sätt så att du klarar dig utan att det blir för mycket vätska i kroppen osv) men du skulle ju även kunna få ut alkoholen ur själva ölen. Krävs många öl till båda för att det ska ge någon som helst effekt men det är ju möjligt. När jag skriver "i stort sett" menar jag att det med hjälp av olika riktigt skumma metoder skulle vara möjligt. Men det är inget som någon orkar genomföra antagligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Herrljunga Cider ligger på 0.7% tror jag och det säljs utan leg i matvaruaffärer och barn får dricka det utan vidare. Det finns ingen lag som förbjuder försäljning av drycker med 2,25% volymprocent alkohol eller mindre till minderåriga så detta är förklarligt. Sedan finns det många butiker som infört en policy att inte sälja dessa, enligt lagen alkoholfria, drycker till minderåriga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 (redigerad) Det finns ingen lag som förbjuder försäljning av drycker med 2,25% volymprocent alkohol eller mindre till minderåriga så detta är förklarligt. Sedan finns det många butiker som infört en policy att inte sälja dessa, enligt lagen alkoholfria, drycker till minderåriga. Jag vet att min affär har som policy att inte sälja alkoholfri öl till skolbarn. Däremot verkar det inte ha slagit vår chef att Blossa Lättglögg är hela 2.25%! Ingen verkar egentligen tänka på det, och glögg skulle jag ändå säga är mest lättdrucket bland unga. Redigerad 29 december, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Har vi (GTAsajten) någon Facebook grupp? Vore ju rätt skoj annars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Har vi (GTAsajten) någon Facebook grupp? Vore ju rätt skoj annars Jag går med om någon skapar. Det blir en exklusiv grupp på min fbsida tillsammans med We support the great and heroic nation of ALBANIA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Jag bokade biobiljetter på SF häromdagen, men jag har inte fått nått mail, ioförsig vet jag inte ens om jag angav en mail. Jag har dock betalat och pengar har dragits från kontot. Hur gör jag nu, bara att gå dit med kortet och dra i biomaten eller gå till kassan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Jag bokade biobiljetter på SF häromdagen, men jag har inte fått nått mail, ioförsig vet jag inte ens om jag angav en mail. Jag har dock betalat och pengar har dragits från kontot. Hur gör jag nu, bara att gå dit med kortet och dra i biomaten eller gå till kassan? Jag har bara behövt stoppa in kortet i biomaten så har biljetterna kommit ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Jag bokade biobiljetter på SF häromdagen, men jag har inte fått nått mail, ioförsig vet jag inte ens om jag angav en mail. Jag har dock betalat och pengar har dragits från kontot. Hur gör jag nu, bara att gå dit med kortet och dra i biomaten eller gå till kassan? Jag har bara behövt stoppa in kortet i biomaten så har biljetterna kommit ut. Som sagt! Bara attackera biomaten med ditt allmighty paycard o du har biljetterna i din hand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Vad händer om man stoppar in kuken i biomaten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Vad händer om man stoppar in kuken i biomaten? Då kommer biljetterna ut ur röven istället. Inget jag rekomenderar dock. Kan bli fel och då står du där med kuken i biomaten och biljetterna vilse i tarmpaketet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Hur vanligt tror ni det är att folk när de spelar mot tyskar, låt oss säga under PCW:er i CS, börjar skriva om nazism, Hitler, judar, lebensraum osv? I hur många procent av fallen händer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Hur vanligt tror ni det är att folk när de spelar mot tyskar, låt oss säga under PCW:er i CS, börjar skriva om nazism, Hitler, judar, lebensraum osv? I hur många procent av fallen händer det? Haha intressant fråga. Det är väl mest amerikaner som gör det har jag fått för mig men självklart andra också. Kanske sisådär i 60% av fallen? Fast det är säkert en stor överskattning och sker endast när det kommer fram att det är tyskar man möter. Lär knappast finnas något svar på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Som sagt så har jag beställt ett paket och det verkar som att det är framme nu: "30 dec kl 07:21 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren" Men i dagens post fanns ingen avisering? Säg inte att jag måste vänta tills på måndag för en jävla lapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Som sagt så har jag beställt ett paket och det verkar som att det är framme nu: "30 dec kl 07:21 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren" Men i dagens post fanns ingen avisering? Säg inte att jag måste vänta tills på måndag för en jävla lapp? Det bör räcka med att du går dit och frågar om du har fått något paket och har med dig din legitimation. Det har alltid fungerat för mig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Det där vita gucket utanpå apelsiner - vad är det? Närings- och fiberrikt, eller bara fullt med besprutningsmedel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 "30 dec kl 07:21 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren" Det där fick du i ett sms va? Du kan ju ta med telefonen och visa sms'et just in case Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Vad händer om man stoppar in kuken i biomaten? Då kommer biljetterna ut ur röven istället. Inget jag rekomenderar dock. Kan bli fel och då står du där med kuken i biomaten och biljetterna vilse i tarmpaketet. Hur vanligt tror ni det är att folk när de spelar mot tyskar, låt oss säga under PCW:er i CS, börjar skriva om nazism, Hitler, judar, lebensraum osv? I hur många procent av fallen händer det? Ofta! Undertecknad har själv svårt för att låta bli att glatt svara "Jawohl mein Führer!" när en tysk frågar något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 (redigerad) Ofta! Undertecknad har själv svårt för att låta bli att glatt svara "Jawohl mein Führer!" när en tysk frågar något. Haha good job, det kan de ha! "Roligast" är ju att Tyskland är det mest PKiserade landet i Europa så man undrar om de inte nojjar att tyska underättelsetjänsten ska komma på besök varje gång de vill spela lite säjjes Någon annan som suttit vid datorn och GTAsajten i mer än ett dygn? Redigerad 30 december, 2009 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts