Siana Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Kan man hämta ut ett paket på ICA om man vet att det har kommit men inte fått någon avisering? Ja. Jag gör nästan alltid det, eftersom man oftast får avit en dag efter att paketet har kommit fram. Uppenbarligen så vet du kolli-IDt så det är bara att skriva ner det, tag med leg och in och hämta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Ja. Jag gör nästan alltid det, eftersom man oftast får avit en dag efter att paketet har kommit fram. Uppenbarligen så vet du kolli-IDt så det är bara att skriva ner det, tag med leg och in och hämta. Tack! Jag brukar vanligtvis använda mig av SMS-avisering som går betydligt snabbare, men glömde det den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Det här väcker gamla minnen till liv! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=46563 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 (redigerad) Det här väcker gamla minnen till liv! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=46563 Hahaha, glömmer fan aldrig det där... Jag hade beställt spelet utan att fråga mina föräldrar före eftersom det var ett spel med 18+ på som jag då inte fick spela, det var tack vare att jag beställde det spelet i smyg som jag nu får spela spel med 18+ på. Spelet var inte ens bra... Redigerad 27 december, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Hahaha, glömmer fan aldrig det där... Jag hade beställt spelet utan att fråga mina föräldrar före eftersom det var ett spel med 18+ på som jag då inte fick spela, det var tack vare att jag beställde det spelet i smyg som jag nu får spela spel med 18+ på. Spelet var inte ens bra... Du FÅR fortfarande inte spela spel med 18+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Du FÅR fortfarande inte spela spel med 18+. Jopp, åldersmärkningen är bara rekommenderad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Jopp, åldersmärkningen är bara rekommenderad. Jag vet, jag vet. Tycker bara det är konstigt hur hans föräldrar uppmuntrar till "olagliga" handlingar och belönar honom för det. Han fick inte spela 18+. Han beställer ett 18+ i sin pappas namn utan hans medgivande och efter det så får han spela det. Se det lite som att han inte får dricka alkohol, är 17 år och snor sin pappas leg och drar till systemet och köper ut till sig själv. Efter det börjar pappan köpa ut åt honom för att han snodde hans leg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Du FÅR fortfarande inte spela spel med 18+. Jopp, åldersmärkningen är bara rekommenderad. Jag vet, jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 För hans föräldrar that is, fittnylle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Jag vet, jag vet. Tycker bara det är konstigt hur hans föräldrar uppmuntrar till "olagliga" handlingar och belönar honom för det. Han fick inte spela 18+. Han beställer ett 18+ i sin pappas namn utan hans medgivande och efter det så får han spela det. Se det lite som att han inte får dricka alkohol, är 17 år och snor sin pappas leg och drar till systemet och köper ut till sig själv. Efter det börjar pappan köpa ut åt honom för att han snodde hans leg. Jag blev ju inte belönad för det direkt, dom blev arga först men efter det gav dom upp och lät mig spela vilka spel jag ville... Och att dricka alkohol när man är 17 är väl inte riktigt samma sak som att spela Dead Rising när man är 12? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Jag blev ju inte belönad för det direkt, dom blev arga först men efter det gav dom upp och lät mig spela vilka spel jag ville... Och att dricka alkohol när man är 17 är väl inte riktigt samma sak som att spela Dead Rising när man är 12? Nja, det är nog värre att spela spelet. Alla föräldrar har nog listat ut att dom flesta ungdomar har provat alkohol vid 17 års ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 För hans föräldrar that is, fittnylle.Ta det inte så hårt, gubben. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Jag blev ju inte belönad för det direkt, dom blev arga först men efter det gav dom upp och lät mig spela vilka spel jag ville... Och att dricka alkohol när man är 17 är väl inte riktigt samma sak som att spela Dead Rising när man är 12? Well, I beg to differ. Identitetsförfalskning och du fick din vilja igenom. Fett coolt jao. Säger som Gof (och det var också anledningen till att jag valde just åldern 17). Det är året innan man får gå på krogen och supa sig redlös och hamna i fyllecell helt lagligt i Sverige. Du är långt ifrån fullt utvecklad varken psykiskt eller fysiskt vid 12 års ålder så jag tycker inte dessa rekommendationer är något som dom bara sätter på spel för det kommer lite blodstänk. @Lajjan: Du tar den hårt, i tvåan. Synd att inte årets försämring finns i forumgalan. Du har gått från reko till en stor, jobbig böld i arslet som vägrar försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 @Lajjan: Du tar den hårt, i tvåan. Synd att inte årets försämring finns i forumgalan. Du har gått från reko till en stor, jobbig böld i arslet som vägrar försvinna.Tack för att du säger vad du tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Vad är skillnaden mellan typ Rigoletto 1 med 3D och IMAX med 3D? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Vad är skillnaden mellan typ Rigoletto 1 med 3D och IMAX med 3D? Inget. Rigoletto kör med 70mm, vilket IMAX också kör med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Inget. Rigoletto kör med 70mm, vilket IMAX också kör med. Aha, så IMAX är inte typ som Cosmonova att den har en huuuuuuuuuuge duk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Aha, så IMAX är inte typ som Cosmonova att den har en huuuuuuuuuuge duk? IMAX är formatet på filmrullen, dvs. 70mm. Tror dock IMAX biografer brukar ha större dukar också, som cosmonova som är en IMAX. Tror dock just cosmonova är en IMAX dome, med kupolduk. Rätta mig om jag har fel, men tror faktist det t.o.m. kan vara så att vanlig 3D på 70mm är som 35mm rullen med bildrutorna under varandra, medans IMAX är brevid varandra och tar således större rulle för att visa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Syrran köpte alkohol"fri" öl igår, (hon är gravid och blev ganska sugen) sen när hon kom hem såg hon att det stog 0.5% på den.. då är det ju inte alkoholFRI öl :/ "Får" dom göra så? Varför kalla det alkoholfri? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Syrran köpte alkohol"fri" öl igår, (hon är gravid och blev ganska sugen) sen när hon kom hem såg hon att det stog 0.5% på den.. då är det ju inte alkoholFRI öl :/ "Får" dom göra så? Varför kalla det alkoholfri? HA! Vad kul. Det där satt jag också o tänkte på för bara en vecka sen. Undrar om det inte är så att det står >0.5 t.o.m.? Eller så gjorde det så på den öl jag såg. Men i vilket fall som helst så tror jag att det har att göra med att du i stort sett omöjligtvis kan bli berusad av den ölen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts