Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Ja. Man kan säga att man missbrukar ordet "dock", vilket jag gjort i vissa perioder. Dock måste jag påpeka att det inte finns många alternativ som är lika bra.

:D

"Dock måste jag påpeka att det inte finns många alternativ som är lika bra."

Däremot måste jag...

Samtidigt måste jag...

I skenet av detta måste jag...

Hah, nej, men jag håller med - dock är ett väldigt bra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Dock måste jag påpeka att det inte finns många alternativ som är lika bra."

Däremot måste jag...

Samtidigt måste jag...

I skenet av detta måste jag...

Hah, nej, men jag håller med - dock är ett väldigt bra ord.

"Däremot" använder jag jäkligt ofta också. Förmodligen oftare än "dock", bara det att man från första sekund stör sig på "dock" men inte "däremot". Därför verkar det som att man använder det oftare.

EDIT: Postsökning gav 10 sidor "dock", 11 sidor "däremot" => ~250 dock, ~275 däremot. :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är dockarN^, jag skiter i. I skenet av detta måste jag påpeka att variation alltid är bäst :D:P

-

Nu måste jag (dock) komma på en fråga för att inte gå off-topic, hmm. Okej här är en: Är det någon på GTAsajten som överhuvudtaget bryr sig om (keffa!) dokusåpor som Paradise Hotel, Idol och allt vad det heter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är dockarN^, jag skiter i. I skenet av detta måste jag påpeka att variation alltid är bäst :D:P

-

Nu måste jag (dock) komma på en fråga för att inte gå off-topic, hmm. Okej här är en: Är det någon på GTAsajten som överhuvudtaget bryr sig om (keffa!) dokusåpor som Paradise Hotel, Idol och allt vad det heter?

Det finns en rätt populär Idol tråd ja. Paradise Hotel tror jag dock inte att någon här gillar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid undrat vad det är som är så roligt med "Spiderpig" från Simpsons the movie som alla asgarvar åt varje gång i filmen

Samma här!

Spider-Man Theme.

Visst flinade jag åt det, men det fanns mycket roligare scener i filmen. Alla polare som har sett filmen tyckte det var höjdpunkten.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid undrat vad det är som är så roligt med "Spiderpig" från Simpsons the movie som alla asgarvar åt varje gång i filmen

Har du aldrig varit med om att personer skrattar åt olika saker förut? :D

Edit: Fanns det jättemånga inslag i filmen som hade mycket mer av en "poäng"? Filmens höjdpunkt enligt mig är när han står innanför dörren och härmar en motorsåg... säger väl en del om vad jag tycker om den filmen :P

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det var makalöst roligt och genomtänkt när jag såg den snutten då den släpptes på internet innan filmpremiären. När sedan jag såg filmen på bio hade sekvensen blivit uttjatad och var ganska plain. Nu ser jag inte mycket humor i det hela, även om filmen i sig är klockren Simpsonshumor rakt igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det står 11 volt på datorbatteriet är det skadligt att föra in 15 volt i datorn då?

ptja, blir nog lite mer av en gissning men det känns ju inte så bra. Den kan ju klara det men är nog ändå inte att rekommendera.

Eller..Den borde ju klara av det ändå?!? Rätt dumt att chansa ändå. Vad ska du för övrigt göra när du behöver veta detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor