L_Voll Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 Betyder det att aids smittar mycket enklare genom skitat? Om jag skulle gissa tror jag att det snarare handlar om att bögar inte skyddar sig med kondom i lika hög grad som hetro eftersom risken att bli gravid inte är liiika stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 Om jag skulle gissa tror jag att det snarare handlar om att bögar inte skyddar sig med kondom i lika hög grad som hetro eftersom risken att bli gravid inte är liiika stor. Hahaha, jag bryter från min signaturfrihetsperiod för din skull! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 Hahaha, jag bryter från min signaturfrihetsperiod för din skull! Tack för att du hjälper till att sprida visdom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Varför har inte Canal Digital Tv6 i sitt utbud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Varför har inte Canal Digital Tv6 i sitt utbud? För att Viasat äger(?, tillhandahåller i alla fall) TV6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 För att Viasat äger(?, tillhandahåller i alla fall) TV6. Men Canal Digital har ju TV3 (också Viasat). Varför vill inte Viasat dela med sig av TV6? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Men Canal Digital har ju TV3 (också Viasat). Varför vill inte Viasat dela med sig av TV6? Hm, sant! :hmm: Finns tydligen i Totalpaketet, men även i Parabol/fria marksända kanaler. http://www.canaldigital.se/Utbud/Alla-kanaler/TV6/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Fan vad taskigt . Vill inte betala för skitmånga kanaler bara för att få TV6. Men jag saknar 6:ans sköna avslappnade stil och program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 (redigerad) Hm, sant! :hmm: Finns tydligen i Totalpaketet, men även i Parabol/fria marksända kanaler. http://www.canaldigital.se/Utbud/Alla-kanaler/TV6/ Canal Digital sänder inte ut TV6 via parabol. Den är marksänd, går det inte att koppla in ett "vanligt" antennuttag i digitalboxen för att få kanalen? Finns inget sådant i det här huset (Bortplockat av tidigare ägare), så jag kan inte kolla själv. Saknar också kanalen! Redigerad 19 december, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 TV6 är ju en gratiskanal, ni behöver inte betala för att få den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 TV6 är ju en gratiskanal, ni behöver inte betala för att få den. Hjälper ju föga när man inte får in den, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 (redigerad) Hjälper ju föga när man inte får in den, eller hur? Men frågade inte Renard om varför den inte fanns med i Viasats utbud? När han sedan skrev "Vill inte betala för skitmånga kanaler bara för att få TV6" så trodde jag att han satt och letade massa kanalpaket för att få tag i sexan. Edit: Men för att svara på din den här frågan. Den är marksänd, går det inte att koppla in ett "vanligt" antennuttag i digitalboxen för att få kanalen? Finns inget sådant i det här huset (Bortplockat av tidigare ägare), så jag kan inte kolla själv. Saknar också kanalen! Jo det är precis så man gör om man inte köpt något paket, bara koppla TV:n till antennuttaget (Om man har en sådan TV) annars från antennuttaget via digitalboxen till TV:n. Redigerad 19 december, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Men frågade inte Renard om varför den inte fanns med i Viasats utbud? När han sedan skrev "Vill inte betala för skitmånga kanaler bara för att få TV6" så trodde jag att han satt och letade massa kanalpaket för att få tag i sexan. Edit: Men för att svara på din den här frågan. Jo det är precis så man gör om man inte köpt något paket, bara koppla TV:n till antennuttaget (Om man har en sådan TV) annars från antennuttaget via digitalboxen till TV:n. Nja, han frågade varför den inte fanns i Canal Digitals utbud Vilket som sagt beror på att de inte sänder den via Parabol (Inte ens i de dyraste paketen). Antingen får man alltså skaffa en parabol till och hämta TV6 från Viasat. Eller koppla in antennen till digitalboxen! Hur mycket arbete det innebär får man väl sedan själv väga mot att kunna ratta in 6'an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Nja, han frågade varför den inte fanns i Canal Digitals utbud Vilket som sagt beror på att de inte sänder den via Parabol (Inte ens i de dyraste paketen). Antingen får man alltså skaffa en parabol till och hämta TV6 från Viasat. Eller koppla in antennen till digitalboxen! Hur mycket arbete det innebär får man väl sedan själv väga mot att kunna ratta in 6'an Äsch, jag är helt bakom flötet, jag förstår fortfarande inte det svåra i det hela? Jag känner inte någon kompis som har problem med att få in sexan, varken med Viasat-paketena eller Canal +-paketena (Vi har det i vardagsrummet och sexan fungerar bra där.) eller utan några paket alls. (Mitt rum) Då bor vi ändå ganska långt utanför närmsta storstad och så vidare. Så att Renard som bor i Stockholm (Var han nu än bor) inte kan få in kanalen tycker jag låter mystiskt. Om det nu ens kan påverka hur långt ut man bor i och med att TV-nätet är rätt gammalt och utarbetat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 (redigerad) Äsch, jag är helt bakom flötet, jag förstår fortfarande inte det svåra i det hela? Jag känner inte någon kompis som har problem med att få in sexan, varken med Viasat-paketena eller Canal +-paketena (Vi har det i vardagsrummet och sexan fungerar bra där.) eller utan några paket alls. (Mitt rum) Då bor vi ändå ganska långt utanför närmsta storstad och så vidare. Så att Renard som bor i Stockholm (Var han nu än bor) inte kan få in kanalen tycker jag låter mystiskt. Om det nu ens kan påverka hur långt ut man bor i och med att TV-nätet är rätt gammalt och utarbetat. Om du BARA använder parabol kan du inte få 6'an ifrån Canal Digital. Redigerad 19 december, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Jesus kristus vad man ska hålla på och omkoppla och köpa till grejer! Kan inte någonting få vara enkelt i dagens tekniksamhälle? . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2009 Finns det någon motsats till "glorifiera"? Känns som att det borde finnas något som slutar på -fiera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2009 Finns det någon motsats till "glorifiera"? Känns som att det borde finnas något som slutar på -fiera. Kanske... Nedvärdera? Eller min personliga favorit, baissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Kanske... Nedvärdera? Eller min personliga favorit, baissa. Nigga, what? Det ordet ska börja användas flitigt! En till språkfråga: skriver man "himlen" eller "himmelen"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Nigga, what? Sluta baissa, I ain't shittin' you! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts