Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Antagligen Jonas Björkman, tennisspelare, du tänker på.

Yes! Kanske inte sju år sen men där var det ju jag som hade fel. Fyra-fem stämmer väl bättre kanske.

Auditorial var det första som kom upp i skallen, är det var du söker?

Nix! Det verkar vara nån form av radioshow eller roligt ljudklipp, jag läste inte så noga.

Snarare 'audile', nej? Svenska 'audiell'.

Yes! Men jag vill ha på engelska och jag tror inte att audile är ett engelskt ord. Jag har aldrig hört det iaf, men det behöver ju inte betyda nåt :unsure: Sonic är det närmaste jag har kommit men det låter ändå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, coolio! :lol: Får ta och komma ihåg det nästa gång.

Q: Om nån här kan hitta en sida på Playstations hemsida eller annan Sony-sajt där man faktiskt kan MAILA support om spörsmål och inte bara leta i FAQs tillverkade för senila treåringar och teknikvägrare vore det bra. PS3 Sverige -> support -> bluray ger bara "UPPLEV FULL ÄKTA SUPERDUPER-HÅ DE MED TOPPKLASS PS3 PS3 PS3 FTW LOL!!! >_<;) " -banners överallt.

Har googlat runt och det bästa som finns är det amerikanska PS-forumet. Om nån är bättre på att googla/att klicka runt på sajter än jag så vore jag tacksam. :wub: Mitt problem, om jag ska vara så specifik, är att jag vill få blu-rays att funka på CRT-tvs, mer än bara svartvit bild.

(Obs: varken teknikfråga eller spelfråga eftersom jag bara letar efter en mail-supportsite och inget annat :o )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan på något sätt söka bland alla sina posts man skrivit här på GTAsajten? Alltså på ett sökord typ "bajs" så ser jag alla poster jag någonsin skrivit om bajs.

Under "More Search Options" kan du ju söka på ett specifikt 'keyword' skrivet av en enskild medlem, det kanske fungerar?

Men när du sedan får sökresultatet där så kommer du bara till de trådar du skrivit bajs i. Du får söka igenom varje tråd "för hand"sen, alltså. >_<

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under "More Search Options" kan du ju söka på ett specifikt 'keyword' skrivet av en enskild medlem, det kanske fungerar?

Men när du sedan får sökresultatet där så kommer du bara till de trådar du skrivit bajs i. Du får söka igenom varje tråd "för hand"sen, alltså. >_<

Nej, man kan även ändra "Result type", då får man posts!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var igår på rättegång (för en uppgift) och det handlade om någon dude som hade av olika anledningar puttat en ordningvakt i bröstet. I rättegången sitter Åklagaren framför den tilltalade som sagts puttat ordningsvakten och brevid åklagaren sitter självaste ordningsvakten, vad kallas då ordningsvakten i en rättegång?

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var igår på rättegång (för en uppgift) och det handlade om någon dude som hade av olika anledningar buttat en ordningvakt i bröstet. I rättegången sitter Åklagaren framför den tilltalade som sagts puttat ordningsvakten och brevid åklagaren sitter självaste ordningsvakten, vad kallas då ordningsvakten i en rättegång?

Läxhjälptråden?

Ordningsvakten är väl offret om det är han som blivit "buttad"? Åklagaren sitter ju alltid bredvid offret medan advokaten sitter bredvid den misstänkte brottslingen.

Bild vill ej fungera - http://www.aklagare.se/upload/Foton/R%C3%A...gang.mindre.jpg

Åklagare, offer och någon till på vänster sida och advokaten och den misstänkte på den högra sidan. Domaren med jurymännen där bak.

Tips om du vill ha klarhet i hur en rättegång fungerar och mycket mer - http://www.rattegangsskolan.se/

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läxhjälptråden?

Ordningsvakten är väl offret om det är han som blivit "buttad"? Åklagaren sitter ju alltid bredvid offret medan advokaten sitter bredvid den misstänkte brottslingen.

Bild vill ej fungera - http://www.aklagare.se/upload/Foton/R%C3%A...gang.mindre.jpg

Åklagare, offer och någon till på vänster sida och advokaten och den misstänkte på den högra sidan. Domaren med jurymännen där bak.

Tips om du vill ha klarhet i hur en rättegång fungerar och mycket mer - http://www.rattegangsskolan.se/

Det ska vara puttat, lite fel skrivande på min sida bara.

Fan att han var offret borde jag fan kunnat klura ut själv men han var ordningvakt så det kändes inte som det typ >_<.

Men iaf, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börja snoka. Jag vill skratta.

http://www.pcgamer.se/bloggar/ebeeto/p=17219

Om du gillar det inlägget så är det värt att följa hans blogg och fortsätta läsa. För Ebeeto är väldigt bra med ord och alla hans inlägg är väldigt ofta väldigt roliga. :lol:

Betyder det att aids smittar mycket enklare genom skitat?

HAHAHAHA! >_<

Så jävla oväntat språk från din sida. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor