Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Däremot tycker JAG att det är incest först när barnen är från samma mamma.

Då är din definition av incest helt fel.

Wikipedia: Incest (av lat. incestus, från in och castus, "obefläckad, kysk") eller med en äldre juridisk term blodskam, betecknar sexualhandlingar mellan släktingar. Incest betecknar egentligen sexualhandlingar mellan personer som är förenade med blodsband, det vill säga är biologiskt släkt.

En far och dotter som har sex är också incest, och de har inte samma mamma. På samma sätt tycker jag att så länge man har ett hyfsat nära blodsband med någon så är det incest - och en exakt klon är ju ett så nära blodband som man kan komma.

Följdfråga: Om du donerar blod åt någon, blir den personen en familjemedlem då?

:rolleyes:

Nej. Bara för att man säger "blodsband" osv så menar man förstås att mer än blodet är bindande. Personen har ju fortfarande absolut inget gemensamt med din familj mer än att han bär lite av ditt blod (som är utspätt med den större delen av hans EGET blod från hans EGEN familj). :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter den där 'större' sidan som har militärt överskott? Mer specifikt, de är bland de enda som har genuina Soviet-saker. Jag har letat, men jag kommer inte ihåg alls. Allt jag vet är att de har Soviet-utrustning, och gasmaskar. Jag har kollat på sidan förut, men nu viker sig minnet åt sidan och vägrar påminna mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för Världscup-svaren! Det var indeed världscupen i skidor som födde frågan inom mig

:confused:

Om temperaturen i en frys är exempelvis -18 grader, betyder det då att allt som finns där i också är -18 grader? :hm:

Ja - eller, allt är inte nödvändigtvis arton grader, men allt kommer att sträva mot -18 grader. Tror jag.

Om man har sex med en klon av sig själv, är det incest eller masturbation?

Hah - trådmaterial! :wub:

Det känns synd att en sådan fråga liksom förlorar i uppmärksamhet när den postas som ett vanligt inlägg här, i TROMS. Hade den fått en egen tråd till sitt förfogande, hade diskussionerna flödat vilt utan några som helst hämningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter den där 'större' sidan som har militärt överskott? Mer specifikt, de är bland de enda som har genuina Soviet-saker. Jag har letat, men jag kommer inte ihåg alls. Allt jag vet är att de har Soviet-utrustning, och gasmaskar. Jag har kollat på sidan förut, men nu viker sig minnet åt sidan och vägrar påminna mig.

Rödastjärnan?

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan mina föräldrar se vilka hemsidor som besökts på min mobil via telefonräkningen? Över 3G täckningen då. (Döh)

Anledningen till frågan är att en klasskamrat tyckte att han var roligast i världen när han tog min mobil. För att spela ett spel trodde jag. Några minuter senare slänger han upp redtube och lämnar tillbaka med mobilen med ett jättestort flin på käften. Brydde mig inte så nämnvärt mycket. Kostade ju inget med fri surf. Men blev lite orolig när morsan sa att räkningen var ovanligt hög senast.

Sen att grannarna har slutat använda sitt trådlösa nätverk som jag hade jättebra signal till i mitt rum har inget med saken att göra. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan mina föräldrar se vilka hemsidor som besökts på min mobil via telefonräkningen? Över 3G täckningen då. (Döh)

Anledningen till frågan är att en klasskamrat tyckte att han var roligast i världen när han tog min mobil. För att spela ett spel trodde jag. Några minuter senare slänger han upp redtube och lämnar tillbaka med mobilen med ett jättestort flin på käften. Brydde mig inte så nämnvärt mycket. Kostade ju inget med fri surf. Men blev lite orolig när morsan sa att räkningen var ovanligt hög senast.

Sen att grannarna har slutat använda sitt trådlösa nätverk som jag hade jättebra signal till i mitt rum har inget med saken att göra. :confused:

Jobbar någon av dina föräldrar på FRA?

Om inte så är det lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför "kluckar" det när man häller upp vin/glögg men inte t.ex. läsk?

Kan tänka mig att det har att göra med den kolsyrade karaktären hos läsk, klucket är ju ett resultat av tryckskillnader när man häller. Vätska kommer ut, men vätskan täpper för mynningen så att luft inte kan komma in, luften pressar då in sig ändå och åstadkommer ett kluck. Bubblorna kanske minskar detta genom att tilltäppningen inte blir total, jag är inte helt säker. Annars kanske det är pga plastflaska respektive glasflaska, varav den första är mer flexibel. Jag tror aldrig jag har tänkt på att läsk INTE kluckar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skölj ur en vinflaska med vatten så kluckar det också, fast det bevisar väl inget. Det som isf skulle bevisa nåt är ju att slå upp läsk i en vinflaska och servera, och kolla ifall det kluckar eller inte. Jag är rätt säker på att det har med formen på flaskan att göra, eftersom flaskhalsen är så liten i jämförelse med själva flaskkroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför blir en vicks blå mycket starkare när man biter sönder den?

Smaklökarna kan bara verka på ytan av det du stoppar i munnen, och för varje halvering av ett objekt ökar ytan med det dubbla. Ifall du krossat tabletten till jättesmå bitar blir ~100% åtkomligt för smaklökarna istället för bara den omslutande ytan av en ofördelad tablett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor