Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jo.

Seriöst, om du inte tänker använda hårddisken = tanka något, vad är det då för mening med att ha datorn på? Över natt dessutom? Jag har aldrig begripit mig på folk som låter datorn idla 24/7. Det drar sjukt mycket ström, låter väldigt mycket och så betvivlar jag att man hinner se allt man tankar om den hela tiden står på både över natt och när man är i skolan och gör annat än att sitta vid datorn.

Inte med laptop. :mellow:

Visserligen drar den fortfarande ström, men inte alls lika mycket som en monstruös stationär, dessutom är de flesta moderna laptops näst intill knäpptysta.

Angående att låta datorn stå på över natten kan vara för att seeda också, på closed tracker är det viktigt att hålla ration.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte med laptop. :mellow:

Visserligen drar den fortfarande ström, men inte alls lika mycket som en monstruös stationär, dessutom är de flesta moderna laptops näst intill knäpptysta.

Angående att låta datorn stå på över natten kan vara för att seeda också, på closed tracker är det viktigt att hålla ration.

Åh, så sant som det är sagt! Jag fullkomligt älskar hur tysta laptops kan vara. Min nuvarande bärbara ger inte av sig det minsta lilla ljud och jag har flera gånger helt glömt bort att den ens stått på när jag vaknat vissa mornar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ni ungar. Ni pratar så man inget begriper. :mellow:

(Tankar sällan något, och då man gör det blir det mest TPB och eventuellt DC.)

Haha.

På stängda trackers (Trackers där man måste bli medlem för att få ladda hem saker) måste man hålla en god ratio på laddaupp/laddaned, man måste alltså se till att ladda upp åt andra användare och inte bara sitta och tanka ned saker, för då åker man ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo.

Seriöst, om du inte tänker använda hårddisken = tanka något, vad är det då för mening med att ha datorn på? Över natt dessutom? Jag har aldrig begripit mig på folk som låter datorn idla 24/7. Det drar sjukt mycket ström, låter väldigt mycket och så betvivlar jag att man hinner se allt man tankar om den hela tiden står på både över natt och när man är i skolan och gör annat än att sitta vid datorn.

Att stänga av datorn sliter på hårdvaran.

En stor fördel med standby. Däremot drar dagens datorer i djup viloläge rätt lite.

Därför använder jag mig inte av POWER knappen.

Om jag nu måste låta datorn vara igång över natten så ställer jag alltid in prestandan på lägsta, vilket gör att grafikkort och processor ställer sig in på att dem inte ska behöva jobba speciellt mycket, och då drar det mindre ström. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det är min dator det är fel på, men när jag klickar på en bild i Google så kommer jag automatiskt in på hemsidan den bilden finns på, förut så brukade man ju kunna få upp just den bilden man klickade på i ett enda fönster. Är det någon inställning jag råkat komma åt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om det är min dator det är fel på, men när jag klickar på en bild i Google så kommer jag automatiskt in på hemsidan den bilden finns på, förut så brukade man ju kunna få upp just den bilden man klickade på i ett enda fönster. Är det någon inställning jag råkat komma åt?

Syftar du på "ramen" som Google lägger in ovanför hemsidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag "stänger ramen" så kommer den tillbaka nästa gång jag söker efter något.

Vilken webbläsare har du? Testa radera cookies.

Har du pillat med inställningarna nyligen?

Jag får ta och radera cookies. Jag kör IE. Tack för hjälpen iaf :D

EDIT: Nu är ramen tillbaka! Tack vk_smiley_thumbs_up_1071428_0.gif

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teeeekniiiikfooorumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor