Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

1. svarar på 2.

"Ni" får det att låta som "vi" är ett par riktiga slöfittor som hatar förnyelse när det i själva verket är "ni" som är dom riktiga idiotjävlarna som gång på gång gör regelbrott genom att posta frågor i TROMS som skulle varit en egen tråd.

"Ni" vill få det till att "vi" inte orkar eller vill flytta posts och det stämmer väl till en viss del. Men tro för guds skull inte att någon annan skulle göra det heller. VEM SOM HELST på forumet skulle inte ens klara en månad av det, inklusive Henki som är den som går på mest med detta.

Jag kommer fortsätta bojkotta dessa förfrågningar, står inte för vad andra admins eller globalmods gör, men jag kommer inte lyfta ett finger för TROMS sålänge en GTAmod fick för sig att låsa den helt fungerande TROMS 1.0, skapar en 2.0 med absurda regler som han sen tror att vi andra admin/mods ska finkamma 24/7. Något jag däremot alltid har tyckt är kul är ju att varna folk, och ja.. Om ni så vill så kan jag ju börja ge ut varningar till folk som ställer frågor i TROMS som skulle passa i en egen tråd. Då skulle ingen våga posta i TROMS längre, men jag lovar garanterat att trådskapningen inte skulle öka något vidare iaf.

Folk postar i TROMS för dom vill ha svar på en fråga. Dom orkar inte gå igenom kruxet med att skapa en tråd, döda den till något vackert och fixa en bra förstapost. Dom vill helt enkelt bara ha svar på en fråga, även om frågan i sig skulle kunna resultera i 100 sidor med vilda diskussioner så är det inte vad personen var ute efter utan bara ETT svar.

Det var det jag menade med min post.

Att det inte är admin/mods jobb (Eller intresse) att sitta och flytta ut frågor härifrån till egna trådar, för vi medlemmar borde vara så pass smarta att vi kan klara av det på egen hand.

Att verkligheten uppenbart är en annan gör att man undrar lite vad folk har blivit för slöfittor nu för tiden egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. svarar på 2.

"Ni" får det att låta som "vi" är ett par riktiga slöfittor som hatar förnyelse när det i själva verket är "ni" som är dom riktiga idiotjävlarna som gång på gång gör regelbrott genom att posta frågor i TROMS som skulle varit en egen tråd.

"Ni" vill få det till att "vi" inte orkar eller vill flytta posts och det stämmer väl till en viss del. Men tro för guds skull inte att någon annan skulle göra det heller. VEM SOM HELST på forumet skulle inte ens klara en månad av det, inklusive Henki som är den som går på mest med detta.

Jag kommer fortsätta bojkotta dessa förfrågningar, står inte för vad andra admins eller globalmods gör, men jag kommer inte lyfta ett finger för TROMS sålänge en GTAmod fick för sig att låsa den helt fungerande TROMS 1.0, skapar en 2.0 med absurda regler som han sen tror att vi andra admin/mods ska finkamma 24/7. Något jag däremot alltid har tyckt är kul är ju att varna folk, och ja.. Om ni så vill så kan jag ju börja ge ut varningar till folk som ställer frågor i TROMS som skulle passa i en egen tråd. Då skulle ingen våga posta i TROMS längre, men jag lovar garanterat att trådskapningen inte skulle öka något vidare iaf.

Folk postar i TROMS för dom vill ha svar på en fråga. Dom orkar inte gå igenom kruxet med att skapa en tråd, döda den till något vackert och fixa en bra förstapost. Dom vill helt enkelt bara ha svar på en fråga, även om frågan i sig skulle kunna resultera i 100 sidor med vilda diskussioner så är det inte vad personen var ute efter utan bara ETT svar.

Jag tyckte som sagt inte om att TROMS1 låstes/var tvungen att låsas, och det var ju knappast jag som tryckte på knappen. Hursomhelst, det spelar ingen roll eftersom det var länge sen. Syftet med reglerna i TROMS2 är absolut inte för att tynga er arbetsbelastning, utan för att få medlemmarna att begripa att de ska starta trådar istället för att dumpa allt här. Tråkigt att de inte gör det, bara. Jag har aldrig begärt att ni ska sitta och gallra trådmaterial, för, som du säger, det skulle ta alldeles för lång tid och vara ett riktigt skitjobb.

Det var det jag menade med min post.

Att det inte är admin/mods jobb (Eller intresse) att sitta och flytta ut frågor härifrån till egna trådar, för vi medlemmar borde vara så pass smarta att vi kan klara av det på egen hand.

Att verkligheten uppenbart är en annan gör att man undrar lite vad folk har blivit för slöfittor nu för tiden egentligen.

Indeed :)

Om det är den här du menar, har jag alltid kallat den 'Långben'. En snabb googling avslöjade dock samma svar Plaisir gav - att den är i familjen (basha mig om jag har fel term här, Henki) Lockespindlar.

Här bashas inte - även om du har fel :P Jag var själv tvungen att kolla upp saken och svenska wiki säger att det är i ordningen Lockespindlar, som innehåller flertalet familjer.

Eller, ordning är iaf högre upp i systematiken än familj är, men det innebär inte nödvändigtvis att det finns kvadriljoner antal lockespindelarter. Det kan lika gärna vara en enda art som heter lockespindel men eftersom man avskiljt dem från andra leddjursarter såpass högt som i nivån ordning, innebär det åtminstone att den är relativt lite besläktad med till exempel hoppspindlar.

För att sammanfatta:

"Spindlar hör till ordningen Araneae, en av flera inom den större klassen arachnider, en grupp som också innehåller skorpioner, gisselskorpioner, kvalster, fästingar och lockespindlar."

Det vill säga, spindlar är lika lite släktingar med lockespindlar som de är släktingar med skorpioner och kvalster. Typ.

(Jag har inte läst nån sån kurs på två år, det försvinner fort :teehee: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alle090 något program som gör hans text röd så fort han skriver? eller väljer han färgen för hand? Hur går det till när han har bråttom, tar han fortfarande röd färg och riskerar att bli försenad?

Hans röda text är hans "signatur". Han gör det själv skulle jag tro.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

west coast och east coast möjligen.

Nä, sänds två gånger bara. Skillnaden mellan EST och PST är tre timmar, sänds 21:00 (och 23:00) i alla fyra tidzoner enligt Showtimes tablå. Udda med repris så nära inpå, kanske är vanligt i USA dock..?

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, sänds två gånger bara. Skillnaden mellan EST och PST är tre timmar, sänds 21:00 (och 23:00) i alla fyra tidzoner enligt Showtimes tablå. Udda med repris så nära inpå, kanske är vanligt i USA dock..?

Ta tex NCIS. Det sänds under kvällarna (minns inte vilken tid) och sen kl 2 på natten har jag för mig.

Många serier som gör så även här i Sverige alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor