Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tråden skulle inte vara om just hans test&resultat, utan om olika tester och andra forumiters resultat kanske?

Även om han bara skulle skapat tråden för sig själv, så hade han säkert fått ett antal svar, vilket är tillräckligt för en egen tråd.

Små lätta frågor som kan få snabba svar på 1-3 posts, TROMS, resten ut.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=42599

Hittills har det som nu blev en tråd lätt till så mycket som att en forumit bad honom förtydliga vad han menade.

Finns många inlägg här i tråden som är bra mycket bättre trådmaterial än det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror dock inte att Henkibojj har befogenhet att flytta runt på posts i allmänt-forumet.

Varför engagerar han då sig om det inte är hans forumsdel?

Moderatorerna måste kunna se vad som är trådmaterial och skapa trådarna. Det är det ända som kommer funka eftersom vi alla har olika åsikter .

Ställs en fråga i Troms som modsen anser vara trådmaterial kan de ju bara ta och skapa tråden. Det är ändå deras åsikt som gäller. Sen ska ju vi givetvis försöka följa de regler som finns uppsatta. Men i vissa fall (som detta) så har skapar alltså inte tyckt at det förtjänar en egen tråd medans modsen ansett att det gör det. Då är det meningslöst att bara gnälla, bättre skapa en tråd i så fall. Det är ju det som vi alla är ute efter, fler trådar. Det är väl inte för mycket begärt att mods tar det ansvaret? Och det skall ju gälla alla trådar. Råkar en mod se en diskution eller ett inlägg som han tror kan bli en bra tråd bör han ju skapa en tråd. Istället för att bara sitta passiv och tycka att det är dumt av oss att vi inte skapade en tråd istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag gnällde väl lite väl mycket får jag medge, det var väl lite obefogat gentemot Curly. Jag läste väl frågan lite fort och tyckte det lät som att han startade en hel tråd i TROMS. Men det skulle säkerligen passa i Tester och Undersökningar, till exempel, där det skulle vara fullt tillåtet och rentav uppmuntrat att diskutera hans fråga/test. I och med att han ställt frågan här, har han också låst ute andra medlemmar från att diskutera hans undran eftersom det inte är TROMS syfte att diskutera saker.

Men den andra frågan om CS-termer gav ju upphov till hur mycket svar som helst, och handlade dessutom om ett spel. Vad ska vi ha en CS-tråd som varit klistrad i Spelforumet i fem år för, när den inte används? Dumpa allt i TROMS istället, då får man ju svar :rolleyes:

Aja, inga fler frågor för mig då. Lär ju bli varnad/bannad isf.

Inte av mig, iallafall.

Gör man en tråd gnälls det om att den är onödig eller ligger i fel forumsdel. Så man postar hellre här. Men då gnälls då med.

Alla har olika uppfattningar om saker och ting och om nu ansvarig tycker att Curlys fråga förtjänar en egen tråd är det bara för ansvarig att skapa en ny tråd och flytta över Curlys fråga dit. Istället för att bara sitta och gnälla. Det är det som är hans jobb här. Att se till att allt fungerar och är på rätt ställe.

Varför jag engagerar mig? Därför att jag är en forumit precis som alla andra här. Frågan är inte varför jag engagerar mig när jag inte har befogenheter - frågan är, varför engagerar inte du dig?

Jag vet inte när man senast gnällde om onödiga trådstarter. Det känns väldigt 2007. Själv har jag bara tyckt det varit bra med alla nya trådar vi fått sen nån gång i somras. Och jag har inga moderatoregenskaper här, det är andra som har. I Allmänt-forumen är jag bara medlem och inget annat.

Tråden skulle inte vara om just hans test&resultat, utan om olika tester och andra forumiters resultat kanske?

Även om han bara skulle skapat tråden för sig själv, så hade han säkert fått ett antal svar, vilket är tillräckligt för en egen tråd.

Små lätta frågor som kan få snabba svar på 1-3 posts, TROMS, resten ut.

Yes!! ;) Äntligen är det någon som förstår syftet bakom regler och trådstarter istället för att bara sitta och se mossan växa och tycka att "vi kan väl posta här, vem bryr sig om nåt annat, det har ju funkat förr...". Jag tyckte att låsningen av TROMS1 var en tråkig nödlösning som kanske skulle generera fler trådar, men det hände ju inte. Ska prompt varendaste post på forumet hamna i Troms bara för att man inte orkar posta i de respektive trådar som till och med redan finns, då ser jag hellre att TROMS låses och försvinner för alltid än att det ska gå till såhär med en jäkla massa tjafs som påföljd. Och var är alla pinsamma frågor man aldrig vågat fråga? Det var ju därför TROMS startades back in the old days.

FROMS in IPB3 ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=42599

Hittills har det som nu blev en tråd lätt till så mycket som att en forumit bad honom förtydliga vad han menade.

Finns många inlägg här i tråden som är bra mycket bättre trådmaterial än det.

Det är sant att han endast fick ett svar i sin nya tråd. Men i den här tråden fick han ingen reply alls?

Varför engagerar han då sig om det inte är hans forumsdel?

Moderatorerna måste kunna se vad som är trådmaterial och skapa trådarna. Det är det ända som kommer funka eftersom vi alla har olika åsikter .

Ställs en fråga i Troms som modsen anser vara trådmaterial kan de ju bara ta och skapa tråden. Det är ändå deras åsikt som gäller. Sen ska ju vi givetvis försöka följa de regler som finns uppsatta. Men i vissa fall (som detta) så har skapar alltså inte tyckt at det förtjänar en egen tråd medans modsen ansett att det gör det. Då är det meningslöst att bara gnälla, bättre skapa en tråd i så fall. Det är ju det som vi alla är ute efter, fler trådar. Det är väl inte för mycket begärt att mods tar det ansvaret? Och det skall ju gälla alla trådar. Råkar en mod se en diskution eller ett inlägg som han tror kan bli en bra tråd bör han ju skapa en tråd. Istället för att bara sitta passiv och tycka att det är dumt av oss att vi inte skapade en tråd istället.

Jag är trött så jag skummade bara genom ditt inlägg och nu kanske jag har tolkat dig lite fel.

I alla fall så poängterar du att en mod ska se vad som är trådmaterial och sitta och flytta ut posts från den här tråden. Där har jag två tankeställningar.

1. Varför ska en mod behöva göra det jobbet? Är vi vanliga medlemmar för dumma för att kunna uppskatta sådant på egen hand?

Det känns faktiskt väldigt mycket så just kring TROMS. Att mods ska sköta allting för vi medlemmar tydligen inte orkar göra saker på egen hand.

2. De enda två aktiva som kan moderera i Allmäntforumet är KalleR och Stellan vad jag vet, och vi vet ju alla att Stell förmodligen inte kommer lyfta ett finger för att skapa trådar ur TROMS. För vad jag har uppfattat så verkar han vara ganska emot att TROMS ska avvecklas.

KalleR vet jag dock inte vad han tycker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Varför ska en mod behöva göra det jobbet? Är vi vanliga medlemmar för dumma för att kunna uppskatta sådant på egen hand?

Det känns faktiskt väldigt mycket så just kring TROMS. Att mods ska sköta allting för vi medlemmar tydligen inte orkar göra saker på egen hand.

2. De enda två aktiva som kan moderera i Allmäntforumet är KalleR och Stellan vad jag vet, och vi vet ju alla att Stell förmodligen inte kommer lyfta ett finger för att skapa trådar ur TROMS. För vad jag har uppfattat så verkar han vara ganska emot att TROMS ska avvecklas.

KalleR vet jag dock inte vad han tycker om det.

1. svarar på 2.

"Ni" får det att låta som "vi" är ett par riktiga slöfittor som hatar förnyelse när det i själva verket är "ni" som är dom riktiga idiotjävlarna som gång på gång gör regelbrott genom att posta frågor i TROMS som skulle varit en egen tråd.

"Ni" vill få det till att "vi" inte orkar eller vill flytta posts och det stämmer väl till en viss del. Men tro för guds skull inte att någon annan skulle göra det heller. VEM SOM HELST på forumet skulle inte ens klara en månad av det, inklusive Henki som är den som går på mest med detta.

Jag kommer fortsätta bojkotta dessa förfrågningar, står inte för vad andra admins eller globalmods gör, men jag kommer inte lyfta ett finger för TROMS sålänge en GTAmod fick för sig att låsa den helt fungerande TROMS 1.0, skapar en 2.0 med absurda regler som han sen tror att vi andra admin/mods ska finkamma 24/7. Något jag däremot alltid har tyckt är kul är ju att varna folk, och ja.. Om ni så vill så kan jag ju börja ge ut varningar till folk som ställer frågor i TROMS som skulle passa i en egen tråd. Då skulle ingen våga posta i TROMS längre, men jag lovar garanterat att trådskapningen inte skulle öka något vidare iaf.

Folk postar i TROMS för dom vill ha svar på en fråga. Dom orkar inte gå igenom kruxet med att skapa en tråd, döda den till något vackert och fixa en bra förstapost. Dom vill helt enkelt bara ha svar på en fråga, även om frågan i sig skulle kunna resultera i 100 sidor med vilda diskussioner så är det inte vad personen var ute efter utan bara ETT svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NJaeaeaeae inte riktigt det jag söker efter, det var väldigt nära. Den spindeln jag söker efter har inte två stycken "ben" precis framför huvudet. Alltså kroppen ser ut att vara helt och hållet rund, och när dom kryper fram så har dom ett "ben" som dom verkar känna sig fram med!

Om det är den här du menar, har jag alltid kallat den 'Långben'. En snabb googling avslöjade dock samma svar Plaisir gav - att den är i familjen (basha mig om jag har fel term här, Henki) Lockespindlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor