Vice. Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) Jag laddade ner den sk. "FUP":en från Arboga målet. Det är själva förundersökningen, polisens förhör, bilder etc. vad står "FUP" för? Tex: Jag kan begära ut FUP:en från tingsrätten. Har försökt räkna ut vad det kan står för, och kommit fram till att "Förundersökningsprotokoll", är det rimligaste allternativet, mend det känns ändå inte rätt. Nån som vet? Redigerad 15 september, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Jag laddade ner den sk. "FUP":en från Arboga målet. Det är själva förundersökningen, polisens förhör, bilder etc. vad står "FUP" för? Tex: Jag kan begära ut FUP:en från tingsrätten. Har försökt räkna ut vad det kan står för, och kommit fram till att "Förundersökningsprotokoll", är det rimligaste allternativet, mend det känns ändå inte rätt. Nån som vet? Jag tycker det kändes rätt rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Jag laddade ner den sk. "FUP":en från Arboga målet. Det är själva förundersökningen, polisens förhör, bilder etc. vad står "FUP" för? Tex: Jag kan begära ut FUP:en från tingsrätten. Har försökt räkna ut vad det kan står för, och kommit fram till att "Förundersökningsprotokoll", är det rimligaste allternativet, mend det känns ändå inte rätt. Nån som vet? Förundersökningsprotokoll förkortas FUP, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Förundersökningsprotokoll förkortas FUP, ja. Vet du eller gissar du? Känns bara som det är lite kaka på kaka, antingen är det ett protokoll eller så är det en förundersökning. Men du kanske har rätt i att det heter så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Vet du eller gissar du? Känns bara som det är lite kaka på kaka, antingen är det ett protokoll eller så är det en förundersökning. Men du kanske har rätt i att det heter så. Haha, vafan. Det är väl ett protokoll på förundersökningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Tog mig friheten att fråga en polis angående detta. Vad han svarade var att så länge som det är tjejerna som besitter drogerna och det inte ligger droger någon annanstans i huset, så är det tjejerna som åker dit för det. Samtidigt är din kompis inte mer inblandad än som ett vittne eller anmälare. Paragraf 6 i narkotikastrafflagen stödjer detta. Det låter mycket rimligt. Det att anmälaren skulle behöva pissa i burk och få lägenheten genomsökt, om han inte från tididgare har brottslig/drogrelaterad bakgrund, låter dock osannolikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) Har tänkt på detta ett tag. Kan man inte ladda upp signaturer på forumet så man slipper en massa andra upplandingssidor? Skulle vara emd praktiskt och så strejkar beffo nu. har bytt bort beffo för läänge sedan. Edit: fungerar inte Snälla, byt bort beffo! Exprimernterar Edit: Hur får man bilden dit man vill ha den och inte längst upp? Förutom ctrl+x och ctrl+v? Vill ju ha den till rätt ställe direkt. Edit: fungerar inte Redigerad 15 september, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) Exprimernterar Edit: Hur får man bilden dit man vill ha den och inte längst upp? Förutom ctrl+x och ctrl+v? Vill ju ha den till rätt ställe direkt. Edit: fungerar inte Vad snackar du om? Redigerad 15 september, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Det kan vara lite olika, fråga läraren exakt vad han/hon är ute efter. Men det brukar vara uppdelat typ såhär: Innehållsförteckning Inledning Syfte Metod Resultat Diskussion Källförteckning Där resultatet är faktadelen som man sen kommenterar och diskuterar i diskussionsdelen (ingen ny fakta här) Haha, aj fan. 35st frågor och alla ska vara uppdelade sådär. Aja, tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 The Dude hade förut en signatur med en kille som satt i en bil och rökte. Vilken film är det från? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 (redigerad) 3. På en högerstyrd bil växlar man ju med vänsterhanden. Ligger ettan till längst ut till vänster (som på våra bilar) eller spegelvänt, närmast föraren? Växellådan är likadan, dvs att ettan ligger till vänster. Pixiegnom ; fear and loathing in las vegas, tror jag. Redigerad 15 september, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Snälla, byt bort beffo! Nästa gång Beffo går upp ska jag hämta ner alla bilder av värde och byta till pici eller photobucket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Typ 95% av filerna som laddas upp är mp3'filer.. Slew sa nått om att användare på lunarstorm lägger in dom i sina pres'ar så de tar massa bandbredd från beffo men han verkade inte bry sig :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Vet du eller gissar du? Känns bara som det är lite kaka på kaka, antingen är det ett protokoll eller så är det en förundersökning. Men du kanske har rätt i att det heter så. Jag vet det. Frågade efter för att vara säker och ja, FUP är en förkortning till förundersökningsprotokoll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Pixiegnom ; fear and loathing in las vegas, tror jag. Stämmer mycket bra. Tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Hur sätter jag denna sida som startsida på EldRäv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Hur sätter jag denna sida som startsida på EldRäv? Du... sätter den som startsida i inställningarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Du... sätter den som startsida i inställningarna? Antingen är jag blind och dum, eller så har vi olika versioner. Screenshot eller något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Antingen är jag blind och dum, eller så har vi olika versioner. Screenshot eller något? Verktyg -> Inställningar -> Allmänt -> Startsida Tog du verkligen datorkörkortet i lågstadiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2008 Verktyg -> Inställningar -> Allmänt -> Startsida Tog du verkligen datorkörkortet i lågstadiet? Tackar innerligt. När jag tog mitt datorkörkort i lågstadiet lärde vi oss jobba i Excel och Håller med till 100%!, men inte i FireFox, så nu ska du inte vara sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts