Jazz Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Hur kommer det sig att alla många videobloggare på exempelvis YouTube använder sig av en redigeringsteknik där de klipper ihop enstaka klipp under vilken bloggaren endast hinner säga korta fraser? Vad kallas tekniken? Brukas det som en trend eller för att det underlättar? Finns det någon videobloggare där ute som behåller denna typen av intensitiet utan att klippa ihop klippen på det viset? http://www.youtube.com/user/RayWilliamJohnson#p/u Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Hur kommer det sig att alla många videobloggare på exempelvis YouTube använder sig av en redigeringsteknik där de klipper ihop enstaka klipp under vilken bloggaren endast hinner säga korta fraser? Vad kallas tekniken? Brukas det som en trend eller för att det underlättar? Finns det någon videobloggare där ute som behåller denna typen av intensitiet utan att klippa ihop klippen på det viset? http://www.youtube.com/user/RayWilliamJohnson#p/u Kanske för att undvika såna här resultat: http://www.youtube.com/watch?v=lsACbJMWm94 För övrigt så är Ray W Johnson's Equals Three väldigt underhållande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Är det här verkligen på riktigt? Vissa av bilderna ser fan fejk ut och med tanke på källan så blir man ju helt klart skeptisk. http://fokis.se/2009/october/malade-illusioner.html Jag har sett ett tv-program om en konstnär som höll på med sådana målningar. De var gigantiska målningar i stadsmiljöer, målade över flera byggnader. Han använde sig av en projektor som han skjöt upp motivet med och målade av. Felice Varini heter artisten, här är hans hemsida: http://www.varini.org/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Hah, snabb fråga: Vad heter sidan där det läggs upp massa roliga irc-konversationer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Hah, snabb fråga: Vad heter sidan där det läggs upp massa roliga irc-konversationer? Warpdrive? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Hah, snabb fråga: Vad heter sidan där det läggs upp massa roliga irc-konversationer? Bash.org är också bra. På engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 (redigerad) Vart kan jag ladda upp .MP3 fil för att få en URL av MP3an? Redigerad 3 november, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Vart kan jag ladda upp .MP3 fil för att få en URL av MP3an? http://lmgtfy.com/?q=mp3+upload Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Kanske för att undvika såna här resultat: http://www.youtube.com/watch?v=lsACbJMWm94 För övrigt så är Ray W Johnson's Equals Three väldigt underhållande Det är nog det värsta jag har sett sedan jag konfirmerade mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Warpdrive? Ah, så var det! Bash.org är också bra. På engelska. Hey, thanks för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 (redigerad) Gott folk! Det är ytterst viktigt för mig att hitta ett test där man testar sin spatiala förmåga, dvs. rumsuppfattning. Jag behöver ett test som är så likt som det skarpa testet som möjligt, då jag måste komma in på den satans utbildning det är test för. Resultatet på det test jag gjort var inte bra och nu skall jag försöka träna upp hjärnan min. IQ-tester jag sett är inte tillräckligt lika. Det skarpa testet går ut på att man får ett "pappersark" (görs via datorn så inget papper inblandat) och att man sedan skall lista ut vilken av fem tredimensionella alternativen som pappersarket bildar om det viks ihop. Så om det är ett typ A4-papper med två rutor/fönster kan två alternativ vara en cylinder med två fönster och en... grej som ser ut som ytterskalet på ett After Eight-paket, alltså rektangulär "kub"... ja... Den andra delen i testet var att se vilken del som fattades i en rektangel/kvadrat, det var massor med vinklar och vrån och alternativen var snarlika. Det är inte lika viktigt för mig att öva på, men alltid bra att öva då det ingår. Har googlat en massa, men jag är lite småfrustrerad/arg för tillfället så det var nog inte den mest effektiva googlingen jag gjort. Tack på förhand. Redigerad 3 november, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2009 Vad har fordonet i bakgrunden för användningssyfte? Aldrig sett något liknande innan, blev väldigt nyfiken :hm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2009 (redigerad) Vad har fordonet i bakgrunden för användningssyfte? Aldrig sett något liknande innan, blev väldigt nyfiken :hm: "Lays down temporary road surface." yay för 4chan, dunno hur sant det är, men det verkar troligt "metal layer for tarmac. instead of building it on crushed rock and gravel, they can layer that shit down quickly and put on tarmac on top without worrying about the making the ground even." http://mil.se/sv/Materiel-och-teknik/Falta...-Mobile-System/ http://upl.gizgiz.nu/files/mew.jpg Maskinell fordonsmatta Fordonsmattesystemet är tänkt att användas som snabblagd markförstärkning vid exempelvis tillfartsvägar i anslutning till broförbindelser och upp- och nedfarter till fordonsvad. ”Mattan” är tillverkad i England och består av aluminiumprofiler. Den har en full längd på 50 meter och är cirka 4,5 meter bred. Mattan tillåter trafik med fordon på 60-70 ton och läggs ut respektive tas upp på ungefär 5 minuter. Transport sker på 8x8 rullflakslastbil. Redigerad 4 november, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2009 Gott folk! Det är ytterst viktigt för mig att hitta ett test där man testar sin spatiala förmåga, dvs. rumsuppfattning. Jag behöver ett test som är så likt som det skarpa testet som möjligt, då jag måste komma in på den satans utbildning det är test för. Resultatet på det test jag gjort var inte bra och nu skall jag försöka träna upp hjärnan min. IQ-tester jag sett är inte tillräckligt lika. Det skarpa testet går ut på att man får ett "pappersark" (görs via datorn så inget papper inblandat) och att man sedan skall lista ut vilken av fem tredimensionella alternativen som pappersarket bildar om det viks ihop. Så om det är ett typ A4-papper med två rutor/fönster kan två alternativ vara en cylinder med två fönster och en... grej som ser ut som ytterskalet på ett After Eight-paket, alltså rektangulär "kub"... ja... Den andra delen i testet var att se vilken del som fattades i en rektangel/kvadrat, det var massor med vinklar och vrån och alternativen var snarlika. Det är inte lika viktigt för mig att öva på, men alltid bra att öva då det ingår. Har googlat en massa, men jag är lite småfrustrerad/arg för tillfället så det var nog inte den mest effektiva googlingen jag gjort. Tack på förhand. Kan någon förklara CS termerna: • 32bitskrav • Record In-EYE • MR 15 • Rysshopp Seriöst, starta trådar och läs reglerna. Det är ju inte underligt att alla forumtrådar försvinner. Curlys inlägg är ju helt och hållet en hel trådstart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2009 Där ser man! Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 Seriöst, starta trådar och läs reglerna. Det är ju inte underligt att alla forumtrådar försvinner. Curlys inlägg är ju helt och hållet en hel trådstart. Om Curlys inlägg är en självklar trådstart kan vi nog bomma igen den här tråden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 Seriöst, starta trådar och läs reglerna. Det är ju inte underligt att alla forumtrådar försvinner. Curlys inlägg är ju helt och hållet en hel trådstart. Aja, inga fler frågor för mig då. Lär ju bli varnad/bannad isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 Om Curlys inlägg är en självklar trådstart kan vi nog bomma igen den här tråden... Tyckte oxå det var märkligt. Vad ska vi diskutera i den tråden, hans resultat? Ett himla gällande från moderatorerna här. Detta är en av orsakerna till de låga trådskapandet, tror jag. Gör man en tråd gnälls det om att den är onödig eller ligger i fel forumsdel. Så man postar hellre här. Men då gnälls då med. Alla har olika uppfattningar om saker och ting och om nu ansvarig tycker att Curlys fråga förtjänar en egen tråd är det bara för ansvarig att skapa en ny tråd och flytta över Curlys fråga dit. Istället för att bara sitta och gnälla. Det är det som är hans jobb här. Att se till att allt fungerar och är på rätt ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 Tyckte oxå det var märkligt. Vad ska vi diskutera i den tråden, hans resultat? Ett himla gällande från moderatorerna här. Detta är en av orsakerna till de låga trådskapandet, tror jag. Gör man en tråd gnälls det om att den är onödig eller ligger i fel forumsdel. Så man postar hellre här. Men då gnälls då med. Alla har olika uppfattningar om saker och ting och om nu ansvarig tycker att Curlys fråga förtjänar en egen tråd är det bara för ansvarig att skapa en ny tråd och flytta över Curlys fråga dit. Istället för att bara sitta och gnälla. Det är det som är hans jobb här. Att se till att allt fungerar och är på rätt ställe. Jag tror dock inte att Henkibojj har befogenhet att flytta runt på posts i allmänt-forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 Tyckte oxå det var märkligt. Vad ska vi diskutera i den tråden, hans resultat? Tråden skulle inte vara om just hans test&resultat, utan om olika tester och andra forumiters resultat kanske? Även om han bara skulle skapat tråden för sig själv, så hade han säkert fått ett antal svar, vilket är tillräckligt för en egen tråd. Små lätta frågor som kan få snabba svar på 1-3 posts, TROMS, resten ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts