Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Grejen är väl att Brian plus alla som inte ingår i familjen Griffin förstår honom? Han kan ju snacka med alla "outsiders"?

Fast i ett avsnitt (det där Peter öppnar en bar i källaren och Louis sjunger) så säger ju Stewie "Go to hell" till Louis. Då säger hon "Hell, hell is hot". Så hon kanske förstår enstaka ord han säger?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast i ett avsnitt (det där Peter öppnar en bar i källaren och Louis sjunger) så säger ju Stewie "Go to hell" till Louis. Då säger hon "Hell, hell is hot". Så hon kanske förstår enstaka ord han säger?

Ja, jag tror att det ska låta som bäbisspråk i hennes öron. Ibland säger väl hon att han inte ska vara så ful i munnen tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför heter alla "law firms" i tv-serier/filmer t.ex Lewis, Hammond and West, alltså tre namn?

Antar att det blir lättare att sköta en stor firma om man är tre pers. "Law firms" heter ju i regel samma sak som sin ägare i USA (verkar det som) och eftersom det finns tre ägare så finns det också tre namn :D. Varför just tre vet jag inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var köper man en såndär liten bricka till nyckelknippan som gör att man kan få tillbaka den om man skulle tappa den, och någon lämnar den i en brevlåda?

Jag satt verkligen och försökte, säkert fyra gånger, att formulera en vettig och mjukt flödande mening för det där, men det... gick verkligen inte. Har en sådan bricka något namn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var köper man en såndär liten bricka till nyckelknippan som gör att man kan få tillbaka den om man skulle tappa den, och någon lämnar den i en brevlåda?

Jag satt verkligen och försökte, säkert fyra gånger, att formulera en vettig och mjukt flödande mening för det där, men det... gick verkligen inte. Har en sådan bricka något namn?

Jag har en sådan med mitt gamla fotbollslags-märke på, i det fallet heter den Föreningsbrickan tror jag.

EDIT: http://www.svensknyckelhantering.se/sb/default.asp

Är det en sån där kanske?

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sån, tror jag. Den är från Svenska Stöldskyddsföreningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min är från Polisen i alla fall. :D

Historien bakom:

Hade haft fotbollsträning som liten och gick hemåt över en fotbollsplan. Hittade en nyckelknippa med säkert 40 nycklar på.

Lämnade in den hos polisen och då visade det sig att det var en Polis nyckelknippa som varit och spelat match på Hellgrenshagen.

Så i hittelön fick jag 50kr och en såndär bricka betald i några år :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det här verkligen på riktigt? Vissa av bilderna ser fan fejk ut och med tanke på källan så blir man ju helt klart skeptisk. :D

http://fokis.se/2009/october/malade-illusioner.html

Det är ju inte direkt omöjligt att uppnå. Jag vet emellertid inte om det är äkta eller inte, men däremot vet jag att det där inte är originalkällan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det här verkligen på riktigt? Vissa av bilderna ser fan fejk ut och med tanke på källan så blir man ju helt klart skeptisk. :mf_doof:

http://fokis.se/2009/october/malade-illusioner.html

Jag har sett ett tv-program om en konstnär som höll på med sådana målningar. De var gigantiska målningar i stadsmiljöer, målade över flera byggnader. Han använde sig av en projektor som han skjöt upp motivet med och målade av.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor