Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Vad menas med "backorder"? Beställde ett par skivor från CDWOW, och en av dem har det som status.

An order that cannot be filled or shipped, but is requested nonetheless for when the item becomes available again.

Alltså, dom har inte varan i lager, så allt annat skickas medan ordern för den varan ligger kvar tills den kommer in i lager, då skickas den (oftast utan extra kostnad)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I många dokusåpor/reality shows (den jag tänker på just nu är Hell's Kitchen) finns det hela tiden korta inslag där de olika medlemmarna lämnar en kommentar om en viss situation. Hur genomförs detta egentligen? De kan väl knappast rycka personerna till höger och vänster för en snabb intervju? Samtidigt så känns det som att de verkligen har blivit intervjuade i det specifika ögonblicket.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I många dokusåpor/reality shows (den jag tänker på just nu är Hell's Kitchen) finns det hela tiden korta inslag där de olika medlemmarna lämnar en kommentar om en viss situation. Hur genomförs detta egentligen? De kan väl knappast rycka personerna till höger och vänster för en snabb intervju? Samtidigt så känns det som att de verkligen har blivit intervjuade i det specifika ögonblicket.

Jag kan tänka mig att intervjun sker under slutet av dagen, då intervjuaren vet vad som hänt dem, och ställer otaliga frågor "When Gordon did this, how did you react?", som någon bildproducent sedan klipper ihop på ett skickligt manér.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan tänka mig att intervjun sker under slutet av dagen, då intervjuaren vet vad som hänt dem, och ställer otaliga frågor "When Gordon did this, how did you react?", som någon bildproducent sedan klipper ihop på ett skickligt manér.

Och det roliga är att deltagarna kan svara precis som de skulle ha gjort om de rycktes sekunden efter, trots att det görs timmar efteråt, för de har fortfarande inte kommit över det! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var laddar folk egentligen ner musik som inte bara är de senaste hitsen? Vill inte ha regelbrott eller så här, så länka inte...

Jag är i princip helt ointresserad av musik och laddar nästan aldrig ner men är nyfiken på vilka ställen det egentligen finns, för det ända jag känner till är TPB.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var laddar folk egentligen ner musik som inte bara är de senaste hitsen? Vill inte ha regelbrott eller så här, så länka inte...

Jag är i princip helt ointresserad av musik och laddar nästan aldrig ner men är nyfiken på vilka ställen det egentligen finns, för det ända jag känner till är TPB.

Eftersom trackers inte i sig är olagliga eller strider mot GTAsajtens regler kan jag länka till Torrentz.com.

Torrentz.com funkar som en stor sökmotor som söker igenom alla de stora öppna trackers'erna (?), så som TPB, Mininova, btjunkie, Monova

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag/om jag tankar enstaka låtar sker det oftast via en klient, i det här fallet FrostWire... fungerar bättre än att anävda enstaka torrents (om det inte gäller album) men oftast brukar jag använda AudaCity och spela in från Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kärnfria oliver - plockar man bort kärnorna på mekanisk väg, eller har man fått olivplantan att bära kärnfria oliver? Nu när jag skriver frågan och tänker efter lutar det helt klart mot det tidigare, men jag låter den stå kvar.

99% säker på att det är en maskin som gör det. Jamenar, hålet av kärnan ju vara kvar och ev. fyllt med paprika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår andra människor vad Stewie säger i Family Guy, eller är det bara "tittaren" som förstår? Ingen är ju direkt förvånad över att han pratar flytande engelska.

Brian förstår. Och i vissa avsnitt förstår även människor vad han säger. Det är lite skaparfrihet vad gäller honom och hans babblande :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brian förstår. Och i vissa avsnitt förstår även människor vad han säger. Det är lite skaparfrihet vad gäller honom och hans babblande :D

Jag förstår :). Ibland är det roligare när människor fattar vad han säger och vice versa. Tack för svar :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor