Siana Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Det låter ju mycket krångligare än att bara gå till en automat och göra det.. Närmsta automat är 4-5 mil härifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Kan någon vänlig själ förklara för en vanlig, dum svensk kille på 19 jordsnurr vad behandlingsmetoden MBT är för något? Fucking google it. http://www.borderline.nu/nuke/modules.php?...cle&sid=157 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Fucking google it. http://www.borderline.nu/nuke/modules.php?...cle&sid=157 Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Amen va e de för nåt? Låter som man behandlar någon som varit med om något traumatiskt genom mentala övningar. Typ "Tänk på ditt livs bästa dag, förställ dig att den dagen är nu" eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 1 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2009 (redigerad) Det luktar sur gammal fisk utav min nya glödlampa, vad fan ska jag göra? Ska förklara lite bättre, den luktar sur jävla fisk när den har varit på i några minuter, riktigt illa luktar den. Redigerad 1 oktober, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2009 (redigerad) Det luktar sur gammal fisk utav min nya glödlampa, vad fan ska jag göra? Ska förklara lite bättre, den luktar sur jävla fisk när den har varit på i några minuter, riktigt illa luktar den. Har du provat tvätta den? Kan finnas någon smutsbeläggning på den som utsöndras när ytan utsätts för värme. Redigerad 1 oktober, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2009 Får artister/DJs betalt för att göra mixar av låtar, eller fungerar det tvärtom? Det känns som ett väldigt ömsesigigt utbyte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2009 Får artister/DJs betalt för att göra mixar av låtar, eller fungerar det tvärtom? Det känns som ett väldigt ömsesigigt utbyte. Om en remix fortfarande är väldigt lik originalet gäller fortfarande copyrightlagarna, och intäkterna för låten (Stim, t.ex.) går till personen som gjorde originalet. Om man däremot gör en riktig remix på en låt och bara behåller ett fåtal grejer från originalet kan det räknas som en egen låt. Jag är tyvärr inte helt säker på det här, men det jag har läst pekat på att det är så här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2009 Om en remix fortfarande är väldigt lik originalet gäller fortfarande copyrightlagarna, och intäkterna för låten (Stim, t.ex.) går till personen som gjorde originalet. Om man däremot gör en riktig remix på en låt och bara behåller ett fåtal grejer från originalet kan det räknas som en egen låt. Jag är tyvärr inte helt säker på det här, men det jag har läst pekat på att det är så här.. Ah - jag antar att du menar pengar för musikalisk likhet, verkshöjd, och så? Själv tänkte jag snarare på om artister som featurar på varandras b-sidor och singlar gör det av deras egna goda viljas skull, eller om de har fått pengar av artisten för att göra det. Typ om Miike Snow betalat Fake Blood, Crookers, Style of Eye, Punks Jump Up och Fred Falke för att göra remixar av Animal, eller om det är tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2009 Finns vaniljmjölk? Vart kan jag köpa det isånnafall? Tänker då på smaken av Gainomax Vanilj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 (redigerad) När brukar spelrecensioner från de större tidningarna/spelsidorna på Internet dyka upp? Jag väntar på att Brütal Legend ska bli recenserat! Finns det någon tidsgräns eller liknande? Får man inte släppa recensioner förens typ, 5 dagar innan spelet släpps or what? Redigerad 6 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 När brukar spelrecensioner från de större tidningarna/spelsidorna på Internet dyka upp? Jag väntar på att Brütal Legend ska bli recenserat! Finns det någon tidsgräns eller liknande? Får man inte släppa recensioner förens typ, 5 dagar innan spelet släpps or what? Jag vet inte svaret på din fråga, men här är två stycken nästan-recensioner. Ein, zwei. Men du har rätt, recensionerna lyser med sin fråvaro - har inte någon slags spelbar version av spelet funnits ett tag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 (redigerad) Jag vet inte svaret på din fråga, men här är två stycken nästan-recensioner. Ein, zwei. Men du har rätt, recensionerna lyser med sin fråvaro - har inte någon slags spelbar version av spelet funnits ett tag? Jo, demot kom ut för några dagar sen, som en sann headbanger släpade jag mig iväg till Game i Vällingby igår, trött som fasen och beställde det EDIT: Glömde tacka för länkarna! Tack! Redigerad 6 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 (redigerad) Om man lånar ut en större summa pengar till en person ska man givetvis bevisa att man lånar ut och att det inte är en gåva. Samt ange återbetalningstid och eventuell ränta. Om man inte har möjlighet att göra detta personligen, dvs. skriva på ett papper båda två, hur gör man då? Om internet och telefon, inte fax, står till förfogande. Redigerad 6 oktober, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Om man lånar ut en större summa pengar till en person ska man givetvis bevisa att man lånar ut och att det inte är en gåva. Samt ange återbetalningstid och eventuell ränta. Om man inte har möjlighet att göra detta personligen, dvs. skriva på ett papper båda två, hur gör man då? Om internet och telefon, inte fax, står till förfogande. Kanske ringa och spela in samtalet? Borde räcka som bevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Kanske ringa och spela in samtalet? Borde räcka som bevis. Jo, i slutändan handlar det bara om bevisbörda och därmed vem tingsrätten tror på. Tänkte om det fanns något idiotsäkert eller utarbetat för "distansutlåning". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Kanske ringa och spela in samtalet? Borde räcka som bevis. Man får inte ringa en person och spela in samtalet utan tillåtelse. Det kommer inte godkännas som bevis av en ev. tingsrätt. För att det ska ses som bevis måste den person du spelar in gå med på att du spelar in samtalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Om man lånar ut en större summa pengar till en person ska man givetvis bevisa att man lånar ut och att det inte är en gåva. Samt ange återbetalningstid och eventuell ränta. Om man inte har möjlighet att göra detta personligen, dvs. skriva på ett papper båda två, hur gör man då? Om internet och telefon, inte fax, står till förfogande. Skicka ett gamalt hederligt brev via Posten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Man får inte ringa en person och spela in samtalet utan tillåtelse. Så länge man är med i samtalet får man väl spela in, även utan den andres vetskap? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2009 Så länge man är med i samtalet får man väl spela in, även utan den andres vetskap? Ja, spela in får man göra, men om man har som syfte att använda det som bevisning så är man illa ute. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts