mr_tobbe Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Och du säger att det inte är det - hur tänker du då? Nu är ju inte errol den bästa på att uttrycka sig, och har förmodligen fått vartenda argument från Flashback. Men, att cannabis som drog i sig skulle vara en inkörsport vederlades i seriösa sammanhang för över 20 år sedan, just för att det handlar om att de som säljer cannabis olagligt även tillhandahåller andra droger. Skulle cannabis vara lagligt, och alkohol olagligt, skulle alkohol vara inkörsporten på exakt samma villkor. Nu ser man ganska lätt att det är ett icke-argument, som automatiskt skulle lösas vid en dekriminalisering. För övrigt hoppas jag att debatten är en sketch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Nu är ju inte errol den bästa på att uttrycka sig, och har förmodligen fått vartenda argument från Flashback. Men, att cannabis som drog i sig skulle vara en inkörsport vederlades i seriösa sammanhang för över 20 år sedan, just för att det handlar om att de som säljer cannabis olagligt även tillhandahåller andra droger. Skulle cannabis vara lagligt, och alkohol olagligt, skulle alkohol vara inkörsporten på exakt samma villkor. Nu ser man ganska lätt att det är ett icke-argument, som automatiskt skulle lösas vid en dekriminalisering. För övrigt hoppas jag att debatten är en sketch. Axel menade att diskussionen skulle fortsätta i rätt tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Axel menade att diskussionen skulle fortsätta i rätt tråd Heeey, den var småknepig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Jag antar det... neutronen har ju heller ingen elektrisk laddning. Du får nog läsa på om (neutron)degenererad materia. Tack Du råkar inte heller veta om det är möjligt att på någotvis ändra en partikels laddning? T.ex göra om elektronen till en positron etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Vad innebär frasen/meningen "pekar med hela handen" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Vad innebär frasen/meningen "pekar med hela handen" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Tack Du råkar inte heller veta om det är möjligt att på någotvis ändra en partikels laddning? T.ex göra om elektronen till en positron etc Betasönderfall ändrar ju på sätt och vis om laddningen på partikeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Vad innebär frasen/meningen "pekar med hela handen" ? I de sammanhang jag hört det betyder det att man inte ber någon att göra nåt, man beordrar dem. I det militära pekar man alltid med hela handen, både bokstavligt och bildligt talat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 28 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2009 Vad finns det för klädsidor som har taxfree? Detta är jävligt nice för mig som bor i Norge och kan tjäna 25% på kläder. Har endast hittat www.fever.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 28 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2009 (redigerad) Varför kommer alltid svenska politiker med samma kassa argument mot varför cannabis iinte legaliseras? Det är väl så att det faktiskt blir mer och mer okej i världen. Det är lite äldre människor som styr i Sverige och de växte upp med just "Drug is drugs". Kollar man runtom i världen så ser man en mer liberal inställning till just Cannabis, förutom Amsterdam så har Argentina legaliserat privat bruk, Mexiko har nog också något liknande och det pågår nu en debatt i Köpenhamn på rätt hög nivå om just cannabis och en möjlig legalisering av någon sort. Så, det jag vill säga är att det inte står helt still. Redigerad 28 september, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2009 Kan man få reda på ett telefonnummer från ett röstmeddelande i röstbrevlådan? Alltså - jag fick ett samtal när min telefon var avstängd, och röstlåde-robot-damen informerar mig om att samtalet inkom idag, klockan, fjorton noll sex, men snubben som ringde lämnade inget nummer, och numret finns inte i "senaste samtal"-listan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2009 Kan man få reda på ett telefonnummer från ett röstmeddelande i röstbrevlådan? Alltså - jag fick ett samtal när min telefon var avstängd, och röstlåde-robot-damen informerar mig om att samtalet inkom idag, klockan, fjorton noll sex, men snubben som ringde lämnade inget nummer, och numret finns inte i "senaste samtal"-listan. Jag får jämt ett sms också där det står att jag har ett nytt meddelande i röstbrevlådan, inklusive numret som ringt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2009 Kan man få reda på ett telefonnummer från ett röstmeddelande i röstbrevlådan? Alltså - jag fick ett samtal när min telefon var avstängd, och röstlåde-robot-damen informerar mig om att samtalet inkom idag, klockan, fjorton noll sex, men snubben som ringde lämnade inget nummer, och numret finns inte i "senaste samtal"-listan. Går det inte att "tryck X för att ringa upp"? Sedan kan du ju helt enkelt vara snabb innan samtalet kopplats upp. Borde gå att se i samtalslistan sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2009 Jag får jämt ett sms också där det står att jag har ett nytt meddelande i röstbrevlådan, inklusive numret som ringt. Ah, såklart, sms'en man får! Snubben ringde upp lite senare, men där stod numret som sagt. Tack! Går det inte att "tryck X för att ringa upp"? Sedan kan du ju helt enkelt vara snabb innan samtalet kopplats upp. Borde gå att se i samtalslistan sedan. Nej, hon ger inga sådana alternativ, tyvärr ): Tack för hjälpen, dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Jag behöver få tummen ur och fixa ett foto till min Swedbank-legitimation. Vad jag undrar är, kan man fixa en sån bild online istället för att gå till en fotograf? Kan jag ta ett kort på mig själv som uppfyller alla kriterier, skicka det till någon sida som sedan skriver ut den på rätt sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Jag behöver få tummen ur och fixa ett foto till min Swedbank-legitimation. Vad jag undrar är, kan man fixa en sån bild online istället för att gå till en fotograf? Kan jag ta ett kort på mig själv som uppfyller alla kriterier, skicka det till någon sida som sedan skriver ut den på rätt sätt? Det låter ju mycket krångligare än att bara gå till en automat och göra det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Kan någon vänlig själ förklara för en vanlig, dum svensk kille på 19 jordsnurr vad behandlingsmetoden MBT är för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Kan någon vänlig själ förklara för en vanlig, dum svensk kille på 19 jordsnurr vad behandlingsmetoden MBT är för något? Mentaliseringsbaserad terapi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 (redigerad) Mentaliseringsbaserad terapi Amen va e de för nåt? Redigerad 29 september, 2009 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 (redigerad) Oj!, nvm Redigerad 29 september, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts