Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Och du säger att det inte är det - hur tänker du då?

Nu är ju inte errol den bästa på att uttrycka sig, och har förmodligen fått vartenda argument från Flashback. Men, att cannabis som drog i sig skulle vara en inkörsport vederlades i seriösa sammanhang för över 20 år sedan, just för att det handlar om att de som säljer cannabis olagligt även tillhandahåller andra droger. Skulle cannabis vara lagligt, och alkohol olagligt, skulle alkohol vara inkörsporten på exakt samma villkor. Nu ser man ganska lätt att det är ett icke-argument, som automatiskt skulle lösas vid en dekriminalisering.

För övrigt hoppas jag att debatten är en sketch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ju inte errol den bästa på att uttrycka sig, och har förmodligen fått vartenda argument från Flashback. Men, att cannabis som drog i sig skulle vara en inkörsport vederlades i seriösa sammanhang för över 20 år sedan, just för att det handlar om att de som säljer cannabis olagligt även tillhandahåller andra droger. Skulle cannabis vara lagligt, och alkohol olagligt, skulle alkohol vara inkörsporten på exakt samma villkor. Nu ser man ganska lätt att det är ett icke-argument, som automatiskt skulle lösas vid en dekriminalisering.

För övrigt hoppas jag att debatten är en sketch.

Axel menade att diskussionen skulle fortsätta i rätt tråd :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kommer alltid svenska politiker med samma kassa argument mot varför cannabis iinte legaliseras?

Det är väl så att det faktiskt blir mer och mer okej i världen. Det är lite äldre människor som styr i Sverige och de växte upp med just "Drug is drugs". Kollar man runtom i världen så ser man en mer liberal inställning till just Cannabis, förutom Amsterdam så har Argentina legaliserat privat bruk, Mexiko har nog också något liknande och det pågår nu en debatt i Köpenhamn på rätt hög nivå om just cannabis och en möjlig legalisering av någon sort.

Så, det jag vill säga är att det inte står helt still.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man få reda på ett telefonnummer från ett röstmeddelande i röstbrevlådan? Alltså - jag fick ett samtal när min telefon var avstängd, och röstlåde-robot-damen informerar mig om att samtalet inkom idag, klockan, fjorton noll sex, men snubben som ringde lämnade inget nummer, och numret finns inte i "senaste samtal"-listan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man få reda på ett telefonnummer från ett röstmeddelande i röstbrevlådan? Alltså - jag fick ett samtal när min telefon var avstängd, och röstlåde-robot-damen informerar mig om att samtalet inkom idag, klockan, fjorton noll sex, men snubben som ringde lämnade inget nummer, och numret finns inte i "senaste samtal"-listan.

Jag får jämt ett sms också där det står att jag har ett nytt meddelande i röstbrevlådan, inklusive numret som ringt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det inte att "tryck X för att ringa upp"? Sedan kan du ju helt enkelt vara snabb innan samtalet kopplats upp. Borde gå att se i samtalslistan sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får jämt ett sms också där det står att jag har ett nytt meddelande i röstbrevlådan, inklusive numret som ringt.

Ah, såklart, sms'en man får! Snubben ringde upp lite senare, men där stod numret som sagt. Tack!

Går det inte att "tryck X för att ringa upp"? Sedan kan du ju helt enkelt vara snabb innan samtalet kopplats upp. Borde gå att se i samtalslistan sedan.

Nej, hon ger inga sådana alternativ, tyvärr ):

Tack för hjälpen, dock

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver få tummen ur och fixa ett foto till min Swedbank-legitimation. Vad jag undrar är, kan man fixa en sån bild online istället för att gå till en fotograf? Kan jag ta ett kort på mig själv som uppfyller alla kriterier, skicka det till någon sida som sedan skriver ut den på rätt sätt?

Det låter ju mycket krångligare än att bara gå till en automat och göra det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor