Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

ZcruweN frågade ju knappast om det stämde, utan snarare VARFÖR/hur det kunde komma sig att det stämde... Och som Stellhell redan har sagt så påverkas vår bedömning av en färg utifrån färgerna i dess omgivning.

Jag gjorde det bara för min skull, men när jag ändå gjort det kunde jag lika gärna lägga upp bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det förbjudet att äga en sådan här fällkniv i Sverige?

Fällkniv? Det är en stilett, ju. Känns väldigt olaglig, hur som helst.

Edit: Wiki säger: I Sverige är stiletter olagliga att sälja, de får heller inte användas, innehas eller överlåtas till personer under 21 år.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fällkniv? Det är en stilett, ju. Känns väldigt olaglig, hur som helst.

Edit: Wiki säger: I Sverige är stiletter olagliga att sälja, de får heller inte användas, innehas eller överlåtas till personer under 21 år.

Visste att det fanns ett annat namn, kom bara inte på det :wub:. Varför är det olagligt? Om man är knivsamlare så kanske det inte är det?

EDIT: Lustigt, jag gick precis in på wikipedia och läste samma grej :P. Men man får köpa en utomlands och föra in i Sverige om man är över 21?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det förbjudet att äga en sådan här fällkniv i Sverige?

Curse you, nu gick jag in på wikipedias sida för knivlagen och kom till släng kniven, sen Laila Freivalds, sen Anna Lindh, och nu har jag läst om mordet på henne i 40 minuter... :wub:

Ja, det är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor