Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

De vet att det finns tid för hämnd längre fram. Sönderrivna väggar, kläder, Lite pinkade här och där, spy upp hårbollar i knät på dig etc. Sådana saker...

Dina eh va?

Nej sladdbarn är barn som inte har tillgång till trådlös teknik. Det har jag nu för tiden. :)

Åh, Vice, vad skulle vi göra utan ditt enorma bidragande till den här tråden? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev jag nyfiken över en sak. :)

Vad är maxlängden på trådnamn här på forumet?

150 tecken gick det att knappa in i rutan innan det tog stopp. Om man kan posta tråden med så många tecken vet jag dock inte.

Testar... brb.

EDIT:

70 tecken i title och i description.

post-4777-1249503850_thumb.jpg

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp! Jag ska flytta över pengar till pappas konto men jag är verkligen kass på det här.

Om det har någon som helst betydelse så använder jag Swedbank.

Jag går till överföringsdelen, väljer mitt konto och som mottagare ska jag skriva in hans konto för jag har honom inte tillagd. Jag är säker på att det är "Bankkonto" och inte "Personkonto" jag ska välja. Då behövs ett clearingnummer och ett kontonummer. Allt jag har fått av honom är en niosiffrig nummerkombination. Vad gör jag? Kan tilläggas att han har Handelsbanken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp! Jag ska flytta över pengar till pappas konto men jag är verkligen kass på det här.

Om det har någon som helst betydelse så använder jag Swedbank.

Jag går till överföringsdelen, väljer mitt konto och som mottagare ska jag skriva in hans konto för jag har honom inte tillagd. Jag är säker på att det är "Bankkonto" och inte "Personkonto" jag ska välja. Då behövs ett clearingnummer och ett kontonummer. Allt jag har fått av honom är en niosiffrig nummerkombination. Vad gör jag? Kan tilläggas att han har Handelsbanken.

De nio siffrorna är hans kontonummer. Vet du vilket bankkontor han är kund hos så går det som jag förstått det hitta clearingnummret här: http://www.bankplatser.nu/.

Intressant förresten, hade ingen aning om vad det numret stod för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På förpackningar och så står det vikten följt av ett e, tex 100g e, vad anger detta e?

På en förpackning skrivs, i regel, förpackningsinnehållets volym eller vikt. Detta mått kallas för varans nominella volym respektive nominella vikt. Symbolen ℮ skrivs på förpackade varor, som säljs inom EU, i närheten av texten över varans nominella vikt eller volym, för att visa att förpackaren eller importören av varan garanterar att felmarginalen för innehållets faktiska (verkliga) vikt eller volym ligger inom de gränser som beslutats genom EG-direktivet 76/211/EEG (engelska: 76/211/EEC) om "tillnärmning av medlemsstaternas lagstiftning om färdigförpackning av vissa varor efter vikt eller volym".

http://sv.wikipedia.org/wiki/%E2%84%AE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid när jag ska hem till pappa så lyckas hans katt på något vis veta att det är jag som vrider nyckeln och öppnar dörren, duktig står han där helt glad framför dörren när jag öppnar. Men när pappas sambo gör samma sak så springer katten iväg innan ens sambo öppnat dörren. Hur vet kattjäveln att det är jag som kommer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid när jag ska hem till pappa så lyckas hans katt på något vis veta att det är jag som vrider nyckeln och öppnar dörren, duktig står han där helt glad framför dörren när jag öppnar. Men när pappas sambo gör samma sak så springer katten iväg innan ens sambo öppnat dörren. Hur vet kattjäveln att det är jag som kommer? :)

Det är lika mycket ett mysterium för mig som det är för dig, men jag vill bara tillägga att min hund är likadan. Han hör på stegen vem som kommer, och anpassar sitt välkomnande efter det. Det kanske ter sig naturligt med ett förhöjt hörselsinne, samt år av 'träning'.

70 M, 70 I. Blir bara en kortare rad.

Aight, tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor