Renard Skrivet 30 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2009 (redigerad) Varför piper alltid polisradion innan/mellan samtal från ledningscentralen? Den låter rätt speciellt, ni vet nog vad jag menar, typ fem eller sex toner i snabb följd Redigerad 30 juli, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 31 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 Varför blir man helt iskall om fötterna ibland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) Varför blir man helt iskall om fötterna ibland? Antagligen för att man inte rört på fötterna på ett bra tag och blodcirkulationen stannar upp lite . Eller så är ett fönster öppet någonstans. Kylan lägger sig ju nere vid fötterna så det är där man känner av den mest Redigerad 1 augusti, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Hur orkar katter sitta en hel natt och vänta på att bli insläppta, och vara lika glada och nöjda när man öppnar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) Hur orkar katter sitta en hel natt och vänta på att bli insläppta, och vara lika glada och nöjda när man öppnar? De vet att det finns tid för hämnd längre fram. Sönderrivna väggar, kläder, Lite pinkade här och där, spy upp hårbollar i knät på dig etc. Sådana saker... Redigerad 1 augusti, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Hur orkar katter sitta en hel natt och vänta på att bli insläppta, och vara lika glada och nöjda när man öppnar? men alltså, katt tråden? eller kattvs hund tråden? detta är inte den rätta!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 men alltså, katt tråden? eller kattvs hund tråden? detta är inte den rätta!!!!!!!!!!! Well, det är inte fel tråd heller. -- Vad är det för skillnad på cider och dryck av ciderkaraktär? Alkoholen? Skillnad mellan mousserande vin och champagne? Har lyckats läsa mig till att det ska komma ifrån en viss del av Frankrike för att det ska kallas champagne, är det fler skillnader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) Hur många här på forumet är och vet vad Sladdbarn betyder? Edit: Jag är, eller var, ett sladdbarn. Redigerad 1 augusti, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) Hur många här på forumet är och vet vad Sladdbarn betyder? Edit: Jag är, eller var, ett sladdbarn. Jag vet vad det innebär, men jag är inget sladdbarn själv... Bara fyra år mellan mig och närmsta syskonet, och två mellan han och äldsta. Redigerad 1 augusti, 2009 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Jag vet vad det innebär, men jag är inget sladdbarn själv... Bara fyra år mellan mig och närmsta syskonet, och två mellan han och äldsta. Dina eh va? Nej sladdbarn är barn som inte har tillgång till trådlös teknik. Det har jag nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Dina eh va? Nej sladdbarn är barn som inte har tillgång till trådlös teknik. Det har jag nu för tiden. Googla Sladdbarn hörrudu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Vad är det för skillnad på cider och dryck av ciderkaraktär? Alkoholen? Förut hette all Cider cider, även om det inte var alkohol. Sedan ändrades det för bara några år sedan, pga en lag eller någonting sådant. Så ja, det är alkoholen som är skillnaden. Det får inte heta Cider om det inte innehåller alkohol. Därav heter det "Pärondryck" eller motsvarande, oftast. + "av ciderkaraktär" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 (redigerad) Dina eh va? Nej sladdbarn är barn som inte har tillgång till trådlös teknik. Det har jag nu för tiden. Samma tema på det där skämtet som sim-kort skämtet? D: Redigerad 1 augusti, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Samma tema på det där skämtet som sim-kort skämtet? D: Inte samma tema, men sama nivå. Det är lågt jag vet, men inte så lågt som Glocalnet. Nåja, vi får se det positiva i att jag försöker humorisera mina inlägg lite. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Hjälp! Vilken tangent är "OMLJUD"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Hjälp! Vilken tangent är "OMLJUD"? Skulle gissa på ^¨~-knappen, eftersom "omljud" i tyskan innebär att o -> ö, u -> ü och a -> ä. ¨ utläses nog som "omljud" därvidlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 (redigerad) Hjälp! Vilken tangent är "OMLJUD"? Nu baserar jag all min kunskap om omjud på fyra minuters wikipediande, så med reservation för att det här är helt felaktigt, säger jag ett enkelt tryck på tangenten till höger om Å. ¨ Alltså trema. Omljud är väl inget tecken, snarare ett ljud-begrepp? "I vissa språk fyller tremat en annan funktion, och påverkar vokalens ljudvärde. Bokstaven motsvarar olika fonem med och utan tremat. I den här funktionen kallas det ibland för umlaut, efter tyskans Umlaut, omljud. Den tyska termen är inlånad för diakriten även i engelska[8] och franska[9]. Det bör dock påpekas att diakritens ljudförändrande funktion inte alltid är kopplad just till det fonologiska fenomenet omljud. På detta sätt förekommer det bland annat i tyskan (för ä, ö och ü), exempelvis i ”freie Hand haben” men ”alle Hände voll”. Det bör dock påpekas att denna diakrit inte alltid har varit ett trema. Från början var det ett gement e som skrevs ovanför någon av vokalerna a, o eller u, men i och med handskriftens utveckling rörde sig diakritens utformning mot två prickar." edit: fan ta dig, Henki. Redigerad 2 augusti, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Skulle gissa på ^¨~-knappen, eftersom "omljud" i tyskan innebär att o -> ö, u -> ü och a -> ä. ¨ utläses nog som "omljud" därvidlag. Nu baserar jag all min kunskap om omjud på fyra minuters wikipediande, så med reservation för att det här är helt felaktigt, säger jag ett enkelt tryck på tangenten till höger om Å. ¨ Alltså trema. Omljud är väl inget tecken, snarare ett ljud-begrepp? "I vissa språk fyller tremat en annan funktion, och påverkar vokalens ljudvärde. Bokstaven motsvarar olika fonem med och utan tremat. I den här funktionen kallas det ibland för umlaut, efter tyskans Umlaut, omljud. Den tyska termen är inlånad för diakriten även i engelska[8] och franska[9]. Det bör dock påpekas att diakritens ljudförändrande funktion inte alltid är kopplad just till det fonologiska fenomenet omljud. På detta sätt förekommer det bland annat i tyskan (för ä, ö och ü), exempelvis i ”freie Hand haben” men ”alle Hände voll”. Det bör dock påpekas att denna diakrit inte alltid har varit ett trema. Från början var det ett gement e som skrevs ovanför någon av vokalerna a, o eller u, men i och med handskriftens utveckling rörde sig diakritens utformning mot två prickar." edit: fan ta dig, Henki. lolpwnt! Tack ändå, aldrig fel med en språklektion, det var rätt knapp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Nu blev jag nyfiken över en sak. Vad är maxlängden på trådnamn här på forumet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Nu blev jag nyfiken över en sak. Vad är maxlängden på trådnamn här på forumet? 150 tecken gick det att knappa in i rutan innan det tog stopp. Om man kan posta tråden med så många tecken vet jag dock inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts