kicken Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 I min butik får man då ut pengarna om man vill. Du kan inte säga "antagligen har datumet gått ut". Har det gått ut, så får man inte sälja den. Annars så får affären sälja den. Men vissa affärer har en tendens att stämpla om "bäste före"-tiden för att inte förlora pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Men vissa affärer har en tendens att stämpla om "bäste före"-tiden för att inte förlora pengar. Källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 (redigerad) Källa? http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_661097.svd? Men min fråga är, hur stor chans är det att brunt köttfärs för 12kr hos en arabaffär är gammalt? Stor? Redigerad 23 juli, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_661097.svd? Men min fråga är, hur stor chans är det att brunt köttfärs för 12kr hos en arabaffär är gammalt? Stor? Säger sig självt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_661097.svd? Men min fråga är, hur stor chans är det att brunt köttfärs för 12kr hos en arabaffär är gammalt? Stor? Heh, skojade till det lite bara Bara för saken, hur mycket kostar det i vanliga fall? (Har nog aldrig själv köpt köttfärs) Du såg inte något datum? Dubbelkolla om det är dubbla lappar eller dyl. Vill dock påpeka att jag många gånger tyckt att köttfärs sett gammal ut... nu är ju detta dock på ICA, så vem vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 EDIT: Okej, den kan bli brun om den kommer i kontakt med syre. Vilket bör betyda att dom har öppnat förpackningen och packat om den på nytt - vilket bör också betyda att den är gammal. Hm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Igår gjorde jag hamburgare av just brun köttfärs och serverade till över 20 gäster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 (redigerad) Jepp. Brun köttfärs är inte dödligt, den kan ofta bli lite brun. Känner ni er oroliga, så köp inte brun köttfärs då? Men min fråga är, hur stor chans är det att brunt köttfärs för 12kr hos en arabaffär är gammalt? Stor? Jag tror det är ordet risk du söker. Redigerad 23 juli, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Jepp. Brun köttfärs är inte dödligt, den kan ofta bli lite brun. Känner ni er oroliga, så köp inte brun köttfärs då? Men jag vill sätta dit arabjävlarna, that's my plan! NY KÖTTFÄRSSKANDAL I MALMÖ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Saken är ju den att ICA skapade och märkte sin köttfärs själva. En liten arabaffär köper förmodligen in färdiga paket köttfärs - märkta, packetterade och klara. På sin höjd kan de byta ut etiketten men jag betvivlar att de ens gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Vilka skillnader är det mellan Playstation 2 och Playstation 2 Slim, mer än storleken? Inbyggd nätverksport är i alla fall en av grejerna. Tror jag. Det var många år sedan jag kunde saker om TV-spel. Källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Vilka skillnader är det mellan Playstation 2 och Playstation 2 Slim, mer än storleken?Det står en jäkla massa hokus pokus på Wikipedia om Slim. Typ grejer om saker... och så... Hoppas att det är till nytta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2009 Finns det någon forumit (som åtminstånde varit aktiv) som är förälder? Räknas detta? (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 24 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2009 Är det ditt barn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2009 Är det ditt barn? Nä, random unge jag hittade på gatan, så jag tog med henne hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Varför säger man fjorton dagar istället för två veckor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Varför säger man fjorton dagar istället för två veckor? Tiden låter väl mindre när man säger fjorton dagar? Det låter som om det är snart medan två veckor är en hel semester i Thailand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Nä, random unge jag hittade på gatan, så jag tog med henne hem. Säkert! Det är en fejkbebis. Det ser tom. jag. Hela bilden är fejk. De har tex missat att måla dit ett vänsterben på bebisen, skuggan saknas på gubben som byter på den, det flyger inga fåglar inomhus. Så den går vi inte på Stell lille... Men det var ett bra försök att verka vuxen. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 När är den årliga avatarbytardagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 När är den årliga avatarbytardagen? Lucia, 13 december. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts