Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

I min butik får man då ut pengarna om man vill. :P

Du kan inte säga "antagligen har datumet gått ut". Har det gått ut, så får man inte sälja den. Annars så får affären sälja den.

Men vissa affärer har en tendens att stämpla om "bäste före"-tiden för att inte förlora pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_661097.svd?

Men min fråga är, hur stor chans är det att brunt köttfärs för 12kr hos en arabaffär är gammalt? Stor?

Heh, skojade till det lite bara :)

Bara för saken, hur mycket kostar det i vanliga fall? (Har nog aldrig själv köpt köttfärs) Du såg inte något datum? Dubbelkolla om det är dubbla lappar eller dyl.

Vill dock påpeka att jag många gånger tyckt att köttfärs sett gammal ut... nu är ju detta dock på ICA, så vem vet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Brun köttfärs är inte dödligt, den kan ofta bli lite brun. Känner ni er oroliga, så köp inte brun köttfärs då? :)

Men min fråga är, hur stor chans är det att brunt köttfärs för 12kr hos en arabaffär är gammalt? Stor?

Jag tror det är ordet risk du söker. :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, random unge jag hittade på gatan, så jag tog med henne hem.

Säkert!

Det är en fejkbebis. Det ser tom. jag. Hela bilden är fejk. De har tex missat att måla dit ett vänsterben på bebisen, skuggan saknas på gubben som byter på den, det flyger inga fåglar inomhus.

Så den går vi inte på Stell lille... :D

Men det var ett bra försök att verka vuxen. B)

(:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor