Gof Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Hur säkert är det egentligen att handla på Tradera? Är chansen stor att bli lurad? Beror helt på hur godtrogen du är som person Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Beror helt på hur godtrogen du är som person Alla fuskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Alla fuskar. tratt eller ingen fuskar :PpPpPpp jag gör okkså sååååå!1 xDDDDDDDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 tratt eller ingen fuskar :PpPpPpp jag gör okkså sååååå!1 xDDDDDDDD Fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Ska du ha .wav eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Ska du ha .wav eller? På dig, gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Come on, guys.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Checka in om säljaren har några omdömen. Med massor av gröna omdömen så är det nog lungt! Om säljaren har noll omdömen och säljer varorna för idiotpris så är det nog lite osäkrare. Okej, men jag läste på någon sida att omdömen inte spelar någon roll, man kan helt enkelt bli lika lurad ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Okej, men jag läste på någon sida att omdömen inte spelar någon roll, man kan helt enkelt bli lika lurad ändå... Ta kontakt med försäljaren via telefon. Det garanterar ingenting, men det kan i vissa fall skapa någon sorts tillit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Yeah, I know. Tog den första bästa. Det gör ont att svälja samt äta "stora bitar" mat.. Gurglat med saltvatten och druckit massa thé nu men det lindrar bara för stunden. Jag hade liknande symptom när jag hade körtelfeber. Du borde kanske besöka läkare ifall det inte blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Jag hade liknande symptom när jag hade körtelfeber. Du borde kanske besöka läkare ifall det inte blir bättre. Försöker boka in mig på "akuttiden" imorn vid hälsocentralen. Har också fixat smärtstillande halstabletter från apoteket samt äter jag alvedon var fjärde timme, så det lindrar ganska rejält! (Äter massa glass och dricker iskall cola också.. yummy) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 (redigerad) Jag undrar en sak när det gäller pantflaskor. Hur är det egentligen, ska man få pengarna eller måste man köpa för hela summan? Är det lagligt av en butik att göra så? För jag var inne med en kompis och pantade förut, så sa kärringen i kassan att panten inte betalas ut. Då blev min kompis lack och började säga emot och frågade efter chefen. Men då gav kärringen sig och vi fick pengarna. Förut har det ju vart så att man får kvittot, går till kassan och får pengarna. Är det inte så fortfarande? ”Pant till konsument utgår för aluminiumburkar, återvinnings-PET-flaskor, retur-PETflaskor, glasflaskor och backar, som är godkända i pantsystemen. Butiken är skyldig att lämna pengar i ersättning för återlämnade returglas, om konsumenten begär det. Det är innebörden i en överenskommelse mellan Konsumentombudsmannen och handelns organisationer. För övriga förpacknings typer finns inte denna skyldighet, men det anses som god sed att betala ut pengarna. Det föreligger inte heller någon skyldighet för en butik att ta emot aluminiumburkar eller PET-flaskor. Däremot är det etablerat som god sed att en butik tar tillbaka de förpacknings typer som man säljer”. Så skriver returpack. Kan man smälla upp den där sidan i ansiktet på dom om dom nekar? Redigerad 22 juli, 2009 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Jag undrar en sak när det gäller pantflaskor. Hur är det egentligen, ska man få pengarna eller måste man köpa för hela summan? Är det lagligt av en butik att göra så? För jag var inne med en kompis och pantade förut, så sa kärringen i kassan att panten inte betalas ut. Då blev min kompis lack och började säga emot och frågade efter chefen. Men då gav kärringen sig och vi fick pengarna. Förut har det ju vart så att man får kvittot, går till kassan och får pengarna. Är det inte så fortfarande? ”Pant till konsument utgår för aluminiumburkar, återvinnings-PET-flaskor, retur-PETflaskor, glasflaskor och backar, som är godkända i pantsystemen. Butiken är skyldig att lämna pengar i ersättning för återlämnade returglas, om konsumenten begär det. Det är innebörden i en överenskommelse mellan Konsumentombudsmannen och handelns organisationer. För övriga förpacknings typer finns inte denna skyldighet, men det anses som god sed att betala ut pengarna. Det föreligger inte heller någon skyldighet för en butik att ta emot aluminiumburkar eller PET-flaskor. Däremot är det etablerat som god sed att en butik tar tillbaka de förpacknings typer som man säljer”. Så skriver returpack. Kan man smälla upp den där sidan i ansiktet på dom om dom nekar? Det utgår om du läser lite nogrant, som jag fattar det behöver de bara betala för glasflaskor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Alla gånger jag har pantat burkar har jag fått det kontant. Har aldrig ens varit fråga om att jag ska behöva handla för pengarna.. Ni hade förmodligen rätt, den där bittra tanten ville väl ha lite för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 https://www.flashback.info/archive/index.php/t-720478.html Verkar bli mer vanligt att man måste handla för pengarna, Trist! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Vilka skillnader är det mellan Playstation 2 och Playstation 2 Slim, mer än storleken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Skulle någon kunna rekommendera ett awesome, kompat, enkelt och välfungerande kalenderprogram till vanlig PC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Får en affär sälja köttfärs som har en ljusbrun färg (antagligen har datumet gått ut) för 12kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 https://www.flashback.info/archive/index.php/t-720478.html Verkar bli mer vanligt att man måste handla för pengarna, Trist! I min butik får man då ut pengarna om man vill. Får en affär sälja köttfärs som har en ljusbrun färg (antagligen har datumet gått ut) för 12kr? Du kan inte säga "antagligen har datumet gått ut". Har det gått ut, så får man inte sälja den. Annars så får affären sälja den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 (redigerad) Du kan inte säga "antagligen har datumet gått ut". Har det gått ut, så får man inte sälja den. Annars så får affären sälja den. Men om köttfärsen är ljusbrun, då måste den väl vara gammal? EDIT: Okej, den kan bli brun om den kommer i kontakt med syre. Men om vi säger så här, om en arabaffär säljer brunt köttfärs för 12kr? Kan vi räkna med att den är gammal då? Redigerad 23 juli, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts