Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Här är något jag alltid har undrat men aldrig vågat fråga.

När man mäter sin penis (höhöh, jag vet att ni alla har gjort det, move along) är det då meningen att man...öh, det här blev klurigt att beskriva.. Men tänk er att man står upp och kollar ner på sin erigerade penis. Ska man då hålla linjalen uppepå eller på någon av sidorna? För kör man på sidorna så blir den ju plötsligt 1-2 cm längre. :hmm:

De gånger jag har mätt så mäter jag uppifrån. Är ändå nöjd med längden så ett par cm extra spelar ingen roll. /skryt

Ny sida!111!!11!

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man mäter sin penis (höhöh, jag vet att ni alla har gjort det, move along) är det då meningen att man...öh, det här blev klurigt att beskriva.. Men tänk er att man står upp och kollar ner på sin erigerade penis. Ska man då hålla linjalen uppepå eller på någon av sidorna? För kör man på sidorna så blir den ju plötsligt 1-2 cm längre. :hmm:

Har bara mätt en gång och då hade jag inget måttband så jag fick ta en tumstock. Då mätte jag från sidan.

Edit: Passar på att fråga: Hur kommer det sig att ens penis är exakt lika lång som om du böjer ner långfingret så långt du kan. Från den punkten ut till långfingerspettsen?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara mätt en gång och då hade jag inget måttband så jag fick ta en tumstock. Då mätte jag från sidan.

Edit: Passar på att fråga: Hur kommer det sig att ens penis är exakt lika lång som om du böjer ner långfingret så långt du kan. Från den punkten ut till långfingerspettsen?

Man ska mästa uppifrån vad jag har förstått

Vice: vad menar du?, förstår inte riktigt, från långfingret till långfingerspetsen?, och hur ska man böja? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska mästa uppifrån vad jag har förstått

Vice: vad menar du?, förstår inte riktigt, från långfingret till långfingerspetsen?, och hur ska man böja? :D

Om jag uppfattat Vice rätt:

1. Böj ner ditt långfinger så långt ner du kan mot handflatan.

2. Se vart långfingerspetsen hamnar.

3. Sträck ut långfingret som vanligt.

4. Sträckan mellan punkten där långfingerspetsen hamnade på din handflata, till långfingerspetsen när fingret är utsträckt, motsvar måttet på penis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska mäta från ovansidan. Det är därifrån man brukar åtgå och det är också det som är "penisroten". Anledningen till att man ska mäta därifrån är för att det är där som det tar stopp, även om din penis skulle vara längre från sidan eller underifrån så kan du inte föra in den längre eftersom ditt bäcken kommer ta emot på ovansidan.

Så, från bäckenbenet ut till penisspetsen. Det är lättare att använda en linjal om du ska kunna trycka emot ditt bäckenben.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag uppfattat Vice rätt:

1. Böj ner ditt långfinger så långt ner du kan mot handflatan.

2. Se vart långfingerspetsen hamnar.

3. Sträck ut långfingret som vanligt.

4. Sträckan mellan punkten där långfingerspetsen hamnade på din handflata, till långfingerspetsen när fingret är utsträckt, motsvar måttet på penis.

Japp. Och det stämmer med. Kolla får du se... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De viskar i mörkret.

EDIT: Angående min tidigare fråga om kuverten och portot berättade min mamma nyss för mig att jag inte kan sätta svenska frimärken på ett brev som ska gå från amerika och hit, stämmer det?

Det är speciella frimärken som ska köpas när det ska utomlands, men nog är dom svenska alltid. Svenska utlandsfrimärken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som slog mig nyligen, och jag vet inte om andra tänker på det också..

Men, om du t.ex. har tagit fram en Pepsi/Cola/Fittkuk och haft den framme en stund (hela flaskan alltså) - och sedan ställer tillbaka den i kylskåpet. När den är kall igen, har den förlorat all kolsyra i princip. Hur kommer det sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som slog mig nyligen, och jag vet inte om andra tänker på det också..

Men, om du t.ex. har tagit fram en Pepsi/Cola/Fittkuk och haft den framme en stund (hela flaskan alltså) - och sedan ställer tillbaka den i kylskåpet. När den är kall igen, har den förlorat all kolsyra i princip. Hur kommer det sig?

Utgår från att du menar att du öppnat den medans den var framme...

Skruvar du åt korken sjukt hårt håller den sig över natten. Anledningen till att det försvinner är ju att det pyser ut. Prova att skruva åt den sjukt hårt så ska du se att det finns kvar kolsyra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utgår från att du menar att du öppnat den medans den var framme...

Skruvar du åt korken sjukt hårt håller den sig över natten. Anledningen till att det försvinner är ju att det pyser ut. Prova att skruva åt den sjukt hårt så ska du se att det finns kvar kolsyra

En gäller det att få upp den också :D

EDIT: Jahapp, då står 18-års dagen för dörren och det är dags att skaffa leg. Frågan är bara, hur går jag till väga? Vilken myndighet är det som jag ska tala med?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gäller det att få upp den också :D

EDIT: Jahapp, då står 18-års dagen för dörren och det är dags att skaffa leg. Frågan är bara, hur går jag till väga? Vilken myndighet är det som jag ska tala med?

Är du kund hos swedbank får du ett gratis, annars går du till aina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Jahapp, då står 18-års dagen för dörren och det är dags att skaffa leg. Frågan är bara,hur går jag till väga? Vilken myndighet är det som jag ska tala med?

Jag fick med en legitimation när jag skaffade mitt Maestro-kort. Får man inte alltid det? Vissa affärer kräver ju leg vid kortköp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa ett nationellt id-kort, EUID, som du kan använda som både ID och även pass över EU :D

http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-...ker-du-ID-kort/

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor