Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Varför utspelar sig alla jävla "jordens-undergång-filmer" i New York?

Liksom, Indepencene Day, Day After Tomorrow, Knowing, Cloverfield, The Happening, I Am Legend osv.

Kanske därför att New York är något som står för hur långt mänskligheten har kommit och som sedan raseras lätt av en katastrof...

Nåja det är nog någon mer krass anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liksom, Indepencene Day, Day After Tomorrow, Knowing, Cloverfield, The Happening, I Am Legend osv.

Independence Day är bara några minuter i början i New York. Sen far dom till Washington och lite senare Nevada om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du glömde nämna den nya amerikanska filmen "2012", skaparna bakom Independence Day och The Day after Tomorrow :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värt att observera är att majoriteten av alla katastroffilmer kommer från USA. Om en katastroffilm kommer från USA så är det klart att de vill att den ska utspela sig på hemmaplan. New York är ju en stad som filmmakare gillar att leka med. Staden kan bli attackerad av utomjordingar, ett virus som gör folk till Zombies kan bryta ut, alla människor kan försvinna (I am Legend) osv osv. Klart att även naturkatastrofer ska drabba staden :lol:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tjej sms:ade mig och sa att det är 20 årsgräns på alkohol på pubar och dylikt på lördagar, stämmer det? Låter så jävla idiotiskt :lol:

Inte automatiskt eller ens på de flesta ställena, men jag har för mig att det är så på t.ex. Debaser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag har funderat på ett tag nu är adressändringsreklamen. Ni vet, när en kille ligger fastbunden på golvet i sin lägenhet. I den förlängda verisionen är det någon sorts rysk maffia där som tar hans grejer och nämner att de skickat flera varningar. Hur är den tänkt?

Är det så att killen inte fått varningarna eftersom han har flyttat?

Är det så att killen som skulle ha fått varningarna har flyttat och nu får den nyinflyttade ta straffet?

Eller är det på någon annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag har funderat på ett tag nu är adressändringsreklamen. Ni vet, när en kille ligger fastbunden på golvet i sin lägenhet. I den förlängda verisionen är det någon sorts rysk maffia där som tar hans grejer och nämner att de skickat flera varningar. Hur är den tänkt?

Är det så att killen som skulle ha fått varningarna har flyttat och nu får den nyinflyttade ta straffet?

Har också tänkt på den reklamen!

Där så borde de ju inte veta att han flyttat!

Andra alternativet låter bättre, men då är det positivt att inte adressändra, vilket borde strida helt mot reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har bott någon annanstans innan och det är dit dom har skickat varningarna. Men eftersom han inte betalade tillbaka så letade dom rätt på honom och snodde alla hans grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han har bott någon annanstans innan och det är dit dom har skickat varningarna. Men eftersom han inte betalade tillbaka så letade dom rätt på honom och snodde alla hans grejer.

Det enda problemet är ju att, om de nu upptäcker att han flyttat så borde de ju även inse att han inte fått deras varningar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda problemet är ju att, om de nu upptäcker att han flyttat så borde de ju även inse att han inte fått deras varningar...

Antingen skiter de i det för att de har en trigger-happy boss som är arg, eller så är de helt enkelt för dumma för att fatta att han inte fått deras brev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor