AngryAxel Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Det här är mycket mer logiskt nu när jag ser att du skriver i gästboken hos 14-åriga brudar som viker ut sig i Fokus med kommentarer som "söt" och "rawr" :3 Bitch, vad har det där med någonting att göra? Dra upp en snart tjugo dagar gammal 'diskussion' för... Att du vill känna dig trycka ner honom, så att du ska känna dig bättre? För drama? Förhoppningen att det rättfärdigar att man mobbar fjortonåringar med dålig självkänsla? Nej, jag vet ärligt talat inte, svara gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Bitch, vad har det där med någonting att göra? Dra upp en snart tjugo dagar gammal 'diskussion' för... Att du vill känna dig trycka ner honom, så att du ska känna dig bättre? För drama? Förhoppningen att det rättfärdigar att man mobbar fjortonåringar med dålig självkänsla? Nej, jag vet ärligt talat inte, svara gärna. Lite clarification y'know. Och ingen speciell anledning, really. Du vet hur jag är. Det är ett under att jag har kvar alla mina tänder and all that. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Hur löser folk ipredproblemet? Vad jag förstått så är datatrafiken snart tillbaka på samma nivå som innan lagen trädde i kraft, men jag har ingen riktig hum på hur detta har lösts, eller laddar man fortfarande ner på samma sätt? Observera att jag inte söker tips utan bara är frågvis. just det... frågvis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hur länge sitter egentligen Vince Offer (Slap Chop-mannen) i fängelse? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hur löser folk ipredproblemet? Vad jag förstått så är datatrafiken snart tillbaka på samma nivå som innan lagen trädde i kraft, men jag har ingen riktig hum på hur detta har lösts, eller laddar man fortfarande ner på samma sätt? Observera att jag inte söker tips utan bara är frågvis. just det... frågvis Folk har väl inte sett några resultat sen IPRED-lagen trätt i kraft och har väl helt enkelt börja tanka lika oskyddat som innan - troende att dom inte kommer att åka fast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hur löser folk ipredproblemet? Vad jag förstått så är datatrafiken snart tillbaka på samma nivå som innan lagen trädde i kraft, men jag har ingen riktig hum på hur detta har lösts, eller laddar man fortfarande ner på samma sätt? Observera att jag inte söker tips utan bara är frågvis. just det... frågvis I praktiken var det bara en skrämseleffekt de ville uppnå. Det fick resultat direkt, men nu börjar fler och fler förstå att IPRED-lagen är en meningslös lag i grund och botten som bara var till för att skrämmas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hur löser folk ipredproblemet? Vad jag förstått så är datatrafiken snart tillbaka på samma nivå som innan lagen trädde i kraft, men jag har ingen riktig hum på hur detta har lösts, eller laddar man fortfarande ner på samma sätt? Observera att jag inte söker tips utan bara är frågvis. just det... frågvis Uhm, några Sysops valde att ha kvar sina trackers samt svara på mailhoten som kom. Det visade sig till slut att personen/personerna som skickade mailet inte kunde stå upp för vad de sade så mailkonversationerna har skickats runt till alla gamla Sysops och en del valde utefter det att starta upp sina trackers igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Gör grisar "Facial Cumshots"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Folk har väl inte sett några resultat sen IPRED-lagen trätt i kraft och har väl helt enkelt börja tanka lika oskyddat som innan - troende att dom inte kommer att åka fast. Ingen medelsvensson som laddar ner lär åka fast ändå. Ipred är värdelös om den inte är tillräckligt effektiv på att skrämma folk, har sagt det förut och säger det igen, ipred är bara till för att skrämma folk. De enda som åker fast är han som tillexempel laddade ner ljudböcker och sålde, vilket enligt mig inte är några medelsvenssons. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Gör grisar "Facial Cumshots"? Vad tror du själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hur löser folk ipredproblemet? Vad jag förstått så är datatrafiken snart tillbaka på samma nivå som innan lagen trädde i kraft, men jag har ingen riktig hum på hur detta har lösts, eller laddar man fortfarande ner på samma sätt? Observera att jag inte söker tips utan bara är frågvis. just det... frågvis Hatar att "ap-ap-ap-":a, men tycker du inte den här diskussionen är lämpligare i IPRED-tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hur länge sitter egentligen Vince Offer (Slap Chop-mannen) i fängelse? Han sitter inte i fängelse. Han blev arresterad av polis efter att han hade slagit horan som hade försökt bita av hans tunga. Eftersom båda två hade fått skador och båda hade begått brott (misshandel och prostitution m.m.) så har alla åtal lagts ner. Det går dock rykten om att horan ska stämma honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Han sitter inte i fängelse. Han blev arresterad av polis efter att han hade slagit horan som hade försökt bita av hans tunga. Eftersom båda två hade fått skador och båda hade begått brott (misshandel och prostitution m.m.) så har alla åtal lagts ner. Det går dock rykten om att horan ska stämma honom. Jaha, det var som fan! Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Hatar att "ap-ap-ap-":a, men tycker du inte den här diskussionen är lämpligare i IPRED-tråden? Jo, nu när du säger det så. Men svar fick jag och livet går vidare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 (redigerad) Jag tänkte litegrann, i södra Europa så har man ju på många ställen bara vatten på flaska. Är det då mer accepterat där att köpa en vattenflaska eller beställa in vatten istället för låt oss säga Coca Cola. Här i Sverige är det ju så sjäääälvklart med vatten att man absout måste beställa något exklusivt som inte alla har, t.ex. Red Bull eller Coca Cola. Det har nog inte varit en enda person vad jag vet på de kaféer jag varit på som beställt in ett glas vatten. wut. Vad tror ni? Rätt tråd? Kanske inte. Vart vill jag komma? Skapa lite diskussion. Redigerad 30 juni, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Jag tänkte litegrann, i södra Europa så har man ju på många ställen bara vatten på flaska. Är det då mer accepterat där att köpa en vattenflaska eller beställa in vatten istället för låt oss säga Coca Cola. Här i Sverige är det ju så sjäääälvklart med vatten att man absout måste beställa något exklusivt som inte alla har, t.ex. Red Bull eller Coca Cola. Det har nog inte varit en enda person vad jag vet på de kaféer jag varit på som beställt in ett glas vatten. wut. Vad tror ni? Rätt tråd? Kanske inte. Vart vill jag komma? Skapa lite diskussion. Jag förmodar att man har en annan syn på vatten där det är svårt med det, jämfört med här i Sverige där vatten är självklart. Men jag skulle tro att man inte anses lika "konstig" om man beställer in vatten på ett café. Men jag har ingen erfarenhet, så jag kan bara gissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Jag tänkte litegrann, i södra Europa så har man ju på många ställen bara vatten på flaska. Är det då mer accepterat där att köpa en vattenflaska eller beställa in vatten istället för låt oss säga Coca Cola. Här i Sverige är det ju så sjäääälvklart med vatten att man absout måste beställa något exklusivt som inte alla har, t.ex. Red Bull eller Coca Cola. Det har nog inte varit en enda person vad jag vet på de kaféer jag varit på som beställt in ett glas vatten. wut. Vad tror ni? Rätt tråd? Kanske inte. Vart vill jag komma? Skapa lite diskussion. Grejen med restauranger i södra Europa förmodligen får besök av turister hela tiden, och folk som inte bor vid Medelhavet brukar ju avrådas från att dricka kranvatten där nere. Om jag går på café/restaurang i Sverige och vill ha vatten så får jag kranvatten, och det är oftast gratis dessutom. Vet inte om det var något svar på din fråga, men det var det som flög upp i huvudet på mig när jag såg din fråga.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Jag tänkte litegrann, i södra Europa så har man ju på många ställen bara vatten på flaska. Är det då mer accepterat där att köpa en vattenflaska eller beställa in vatten istället för låt oss säga Coca Cola. Här i Sverige är det ju så sjäääälvklart med vatten att man absout måste beställa något exklusivt som inte alla har, t.ex. Red Bull eller Coca Cola. Det har nog inte varit en enda person vad jag vet på de kaféer jag varit på som beställt in ett glas vatten. wut. Vad tror ni? Rätt tråd? Kanske inte. Vart vill jag komma? Skapa lite diskussion. §2. Skapa hellre en ny tråd om du tror att det finns diskussionsunderlag. Tänk på att även triviala frågor kan bli diskussionsmaterial (första bästa exempel jag hittade), så starta gärna nya trådar om du tror att din fråga kan ge många svar eller att det kan bli diskussion av din fundering. Var inte rädd för att starta nya trådar, det finns inget tabu i det. (Speciellt inte när det kommer till teknikfrågor, läs vidare i §4.) Jag skulle säga att felshoe har rätt, men sen' är det ju skillnad på vanligt vatten och bubbelvatten - att folk (i huvudsak vuxna) dicker vanligt vatten till maten är inte så vanligt, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2009 (redigerad) Jag skulle säga att felshoe har rätt, men sen' är det ju skillnad på vanligt vatten och bubbelvatten - att folk (i huvudsak vuxna) dicker vanligt vatten till maten är inte så vanligt, eller? Det tror jag inte. Det känns som att en iskall flaska vatten är det sista folk väljer? Edit: Kanske skulle starta en ny tråd.. hmm.. aja, soz. Redigerad 1 juli, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2009 Det tror jag inte. Det känns som att en iskall flaska vatten är det sista folk väljer? Edit: Kanske skulle starta en ny tråd.. hmm.. aja, soz. Mjo kanske rätt, men min mamma väljer alltid vatten! Men annars är det få. Ibland tar jag också vatten, mest för att man blir så mätt av dricka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts