StellHell Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Finns det downisdvärgar? Ja, men du lär aldrig se någon under din livstid. Dvärgism är mycket sällsynd, 1:26000 barn lider av detta. Down får 1:1000, så att se en dvärgdownis är 1:26000000, dvs. extremt liten chans. Alla levande däggdjur på jorden kan få downs, men jag tror att det är just människan som har störst chans, även om den också är liten för oss. Här kommer en bild på en downistiger! http://img4.glowfoto.com/images/2007/07/25-1408505107T.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Här kommer en bild på en downistiger! Awww, how cute! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Ursäkta men vad är en downisdvärg? Kan inte hitta något på Internet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Ursäkta men vad är en downisdvärg? Kan inte hitta något på InternetJoelbit+dvärg=downisdvärg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Joelbit+dvärg=downisdvärg. Ursäkta men vad är en Joelbit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Ursäkta men vad är en Joelbit? Tror filmen talar för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 Här kommer en bild på en downistiger! http://img4.glowfoto.com/images/2007/07/25-1408505107T.jpg Enligt flashback är den tigern bara väldigt avlad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 Någon som vet vad filmen heter där människor är på olika planeter och skjuter stora insekter? Kommer inte ihåg mer, kanske var jorden attackerad av insekterna? Därför flög dom till andra planeter, de hade typ baser som de försvarade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 Någon som vet vad filmen heter där människor är på olika planeter och skjuter stora insekter? Kommer inte ihåg mer, kanske var jorden attackerad av insekterna? Därför flög dom till andra planeter, de hade typ baser som de försvarade. Starship Troopers? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 Varför är bananer böjda för egentligen? En fråga som har stört mig ett bra tag nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 Varför är bananer böjda för egentligen? En fråga som har stört mig ett bra tag nu! http://www.youtube.com/watch?v=kF3L359yKjs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 (redigerad) Varför är bananer böjda för egentligen? En fråga som har stört mig ett bra tag nu! Små bananer har alltså lättare att bli runda än stora bananer. tror jag iaf.? Redigerad 27 juni, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Bananer växer i klasar. På varje klase är det ringar med bananer. Bananerna är i själva verket blommor som plockas innan dom slår ut. Skulle bananerna växa sig klara skulle dom slå ut och det vi ser som en banan skulle trilla av för att få fröna att gro. Nu är dock den gula vanliga bananen en framodlad sort som det knappt finns några spår av frön kvar i längre. Men principen är den samma. Bananerna är "blommor" som söker sig till solljuset. Eftersom dom växer i ringar så kommer ringen över att vara i vägen, annars hade dom bara behövt växa rakt upp, så istället växer dom runt den övre ringen vilket resulterar i en böjd banan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Starship Troopers? Se på fan, den ska det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Om man fyller en isbitspåse med vatten och sedan lägger dem i frysen så att de ska frysa till is, så blir isbitarna när de är is genomskinliga och fina. Tar man sedan ut dem och lägger fram dem / lägger dem i ett glas med någonting så smälter de snabbt lite och blir vita. Why? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Om man fyller en isbitspåse med vatten och sedan lägger dem i frysen så att de ska frysa till is, så blir isbitarna när de är is genomskinliga och fina. Tar man sedan ut dem och lägger fram dem / lägger dem i ett glas med någonting så smälter de snabbt lite och blir vita. Why? CONDENSATION. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) CONDENSATION. Kondens? Det är väl fukten på utsidan av glaset/flaskan/burken/isbiten? Det var inte det jag menade. Isbitarna blir vita innuti. Googlade lite och såg att det var luftbubblor i isen och diverse små smutspartiklar som gjorde den vit. Redigerad 28 juni, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) CONDENSATION. http://www.youtube.com/watch?v=ctyes8lRuK0 Redigerad 28 juni, 2009 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=ctyes8lRuK0 Hahaha, det var den jag tänkte på när jag skrev det. Den är ju bara så weird. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Skärp er, ni behöver inte tracka ner för att folk målar över näsorna .. Det här är mycket mer logiskt nu när jag ser att du skriver i gästboken hos 14-åriga brudar som viker ut sig i Fokus med kommentarer som "söt" och "rawr" :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts