KalleR Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Spindlar är verkligen inte mina kompisar, tar till dammsugaren eller hårspray för att slippa komma nära dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Var det gott? Smakade det kyckling? TACK för att du inte quotade bilden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Var det gott? Smakade det kyckling? Definitivt! Bränd, översaltad kyckling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 http://www.richard-seaman.com/Wallpaper/Na...siTarantula.jpg Uncool dude! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Jävligt trevlig sista sida, grabbar. Jag har seriösa, seriösa problem när det kommer till spindlar och inte för att jag inte uppskattar lite god humor på andras bekostnad men.. snälla, lägg av. Det är serious business. SimonJ: Du frågade om det finns "botemedel" så ja och nej. Det finns olika former av terapi (jag gick i Kognetiv Beteendeterapi) som funkar temporärt men just området fobier är konstigt nog väldigt outforskat så det finns ingen "lösning" per se. Jag har en väninna som gått i hård terapi i flera år mot spyfobi och det har inte funkat och jag tror inte att jag heller helt kommer komma över min spindelskräck någonsin. Just själva skräckstadiet är helt obeskrivligt.. man vill liksom bara skrika och vända upp och ner på allting och bo i någon isolerad låda djupt nere i havet där inga jävla spindlar kan ta sig in. Bara av att skriva om det här har gjort mig helt skakig och kallsvettig. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Spindlar är verkligen inte mina kompisar, tar till dammsugaren eller hårspray för att slippa komma nära dem. Är du inte rädd för att spindeln överlever och lägger ägg i dammsugarpåsen? Kan spindlar "överleva en dammsugare" och lägga ägg i dammsugarpåsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Är du inte rädd för att spindeln överlever och lägger ägg i dammsugarpåsen? Kan spindlar "överleva en dammsugare" och lägga ägg i dammsugarpåsen? Den överlever alldeles säkert, om den väljer att lägga sina ägg i påsen har jag dock inte den blekaste om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Skapa en spindeltråd så att man kan hålla sig undan från allt spindelsnack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Skapa en spindeltråd så att man kan hålla sig undan från allt spindelsnack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 (redigerad) http://www.jrosebud.com/designs/images/blogstuff/spider.jpg Redigerad 23 juni, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 (redigerad) Jävligt trevlig sista sida, grabbar. Jag har seriösa, seriösa problem när det kommer till spindlar och inte för att jag inte uppskattar lite god humor på andras bekostnad men.. snälla, lägg av. Det är serious business. SimonJ: Du frågade om det finns "botemedel" så ja och nej. Det finns olika former av terapi (jag gick i Kognetiv Beteendeterapi) som funkar temporärt men just området fobier är konstigt nog väldigt outforskat så det finns ingen "lösning" per se. Jag har en väninna som gått i hård terapi i flera år mot spyfobi och det har inte funkat och jag tror inte att jag heller helt kommer komma över min spindelskräck någonsin. Just själva skräckstadiet är helt obeskrivligt.. man vill liksom bara skrika och vända upp och ner på allting och bo i någon isolerad låda djupt nere i havet där inga jävla spindlar kan ta sig in. Bara av att skriva om det här har gjort mig helt skakig och kallsvettig. Usch. Okej, tack! Så det är alltså något man får leva och dö med. Redigerad 23 juni, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Okej, tack! Så det är alltså något man får leva och dö med. lol what? nej :/ terapi funkade för mig. Kunde börja gråta för att jag blev så rädd bara av en bild förut, sen började jag med terapi och nu tar jag upp spindlar med händerna och slänger bort dom, så för mig har det uppenbarligen funkat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 lol what? nej :/ terapi funkade för mig. Kunde börja gråta för att jag blev så rädd bara av en bild förut, sen började jag med terapi och nu tar jag upp spindlar med händerna och slänger bort dom, så för mig har det uppenbarligen funkat Vad för slags terapi gick du i? (om du minns namnet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 (redigerad) Vad för slags terapi gick du i? (om du minns namnet) Känner igen det du nämnde (Kognitiv Beteendeterapi) men jag kommer inte ihåg om det var det eller inte XD Redigerad 23 juni, 2009 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Mycket intressant det där, jag föreslår att ni fortsätter här: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=43814 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Ni vet sådanadära gröna soptunnor som villägare har - ibland är det en röd prick på vissa av dem, hur kommer det sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Ni vet sådanadära gröna soptunnor som villägare har - ibland är det en röd prick på vissa av dem, hur kommer det sig? ibland? Är det inte bara på en sida då? dvs, rödarpicken ut = ge fan i mina sopor eller tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Ni vet sådanadära gröna soptunnor som villägare har - ibland är det en röd prick på vissa av dem, hur kommer det sig? kan ha nått med udda veckor att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 kan ha nått med udda veckor att göra? för att? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Ni vet sådanadära gröna soptunnor som villägare har - ibland är det en röd prick på vissa av dem, hur kommer det sig? Tror det är någon slags registreringsak. Alla ska nog ha en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts