Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jävligt trevlig sista sida, grabbar. Jag har seriösa, seriösa problem när det kommer till spindlar och inte för att jag inte uppskattar lite god humor på andras bekostnad men.. snälla, lägg av. Det är serious business.

SimonJ: Du frågade om det finns "botemedel" så ja och nej. Det finns olika former av terapi (jag gick i Kognetiv Beteendeterapi) som funkar temporärt men just området fobier är konstigt nog väldigt outforskat så det finns ingen "lösning" per se. Jag har en väninna som gått i hård terapi i flera år mot spyfobi och det har inte funkat och jag tror inte att jag heller helt kommer komma över min spindelskräck någonsin. Just själva skräckstadiet är helt obeskrivligt.. man vill liksom bara skrika och vända upp och ner på allting och bo i någon isolerad låda djupt nere i havet där inga jävla spindlar kan ta sig in. Bara av att skriva om det här har gjort mig helt skakig och kallsvettig. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spindlar är verkligen inte mina kompisar, tar till dammsugaren eller hårspray för att slippa komma nära dem.

Är du inte rädd för att spindeln överlever och lägger ägg i dammsugarpåsen?

Kan spindlar "överleva en dammsugare" och lägga ägg i dammsugarpåsen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du inte rädd för att spindeln överlever och lägger ägg i dammsugarpåsen?

Kan spindlar "överleva en dammsugare" och lägga ägg i dammsugarpåsen?

Den överlever alldeles säkert, om den väljer att lägga sina ägg i påsen har jag dock inte den blekaste om. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt trevlig sista sida, grabbar. Jag har seriösa, seriösa problem när det kommer till spindlar och inte för att jag inte uppskattar lite god humor på andras bekostnad men.. snälla, lägg av. Det är serious business.

SimonJ: Du frågade om det finns "botemedel" så ja och nej. Det finns olika former av terapi (jag gick i Kognetiv Beteendeterapi) som funkar temporärt men just området fobier är konstigt nog väldigt outforskat så det finns ingen "lösning" per se. Jag har en väninna som gått i hård terapi i flera år mot spyfobi och det har inte funkat och jag tror inte att jag heller helt kommer komma över min spindelskräck någonsin. Just själva skräckstadiet är helt obeskrivligt.. man vill liksom bara skrika och vända upp och ner på allting och bo i någon isolerad låda djupt nere i havet där inga jävla spindlar kan ta sig in. Bara av att skriva om det här har gjort mig helt skakig och kallsvettig. Usch.

Okej, tack! Så det är alltså något man får leva och dö med. :(

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack! Så det är alltså något man får leva och dö med. :(

lol what? nej :/

terapi funkade för mig.

Kunde börja gråta för att jag blev så rädd bara av en bild förut, sen började jag med terapi och nu tar jag upp spindlar med händerna och slänger bort dom, så för mig har det uppenbarligen funkat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lol what? nej :/

terapi funkade för mig.

Kunde börja gråta för att jag blev så rädd bara av en bild förut, sen började jag med terapi och nu tar jag upp spindlar med händerna och slänger bort dom, så för mig har det uppenbarligen funkat

Vad för slags terapi gick du i? (om du minns namnet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor