SimonJ Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Jag har en sak som jag undrar över, ibland (ungefär 2-4 dagar i veckan) så får jag något slags anfall: Det kan hända när som helst att jag börjar se bilder i mitt huvud som får hela mig att "rycka till" av rädsla. Vanligast är att jag ser spindlar (inget händer på riktigt utan allt är bara som Illusioner) som jag är skiträdd för. Jag får panik och vill bara skrika rakt ut ibland, det är inget jag direkt lider av men när det väl händer så blir jag rädd. Någon som vet vad det kan vara? Redigerad 22 juni, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Jag har en sak som jag undrar över, ibland (ungefär 2-4 dagar i veckan) så får jag något slags anfall: Det kan hända när som helst att jag börjar se bilder i mitt huvud som får hela mig att "rycka till" av rädsla. Vanligast är att jag ser spindlar (inget händer på riktigt utan allt är bara som Illusioner) som jag är skiträdd för. Jag får panik och vill bara skrika rakt ut ibland, det är inget jag direkt lider av men när det väl händer så blir jag rädd. Någon som vet vad det kan vara? Låter som gammal god Araknofobi dvs. spindelfobi. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Låter som gammal god Araknofobi dvs. spindelfobi. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi Okej, finns det något "botemedel" mot det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Okej, finns det något "botemedel" mot det? Terapi kan jag tänka mig. Tror dock det är svårt att få hjälp med fobier såvida det är ett seriöst problem för personen i fråga, vilket inte verkar vara ditt fall. Är du rädd för spindlar i övrigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Terapi kan jag tänka mig. Tror dock det är svårt att få hjälp med fobier såvida det är ett seriöst problem för personen i fråga, vilket inte verkar vara ditt fall. Är du rädd för spindlar i övrigt? Japp, mer än rädd. Kan inte se på en spindel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Japp, mer än rädd. Kan inte se på en spindel. Kämpa emot din rädsla! Varning för de känsliga!! Redigerad 22 juni, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Kämpa emot din rädsla! Oh really. det var bara inte nödvändigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Ett bra sätt kan vara att titta på tex en bild av en spindel typ en gång om dagen. Ta den som Adde G länkade till som exempel! Kanske hjälper! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Oh really. det var bara inte nödvändigt. Tack för att du påminde mig. Glömde skriva ut en varning. Men det var ju bara du! Var också väldigt rädd för spindlar innan, men det gick bara över. Redigerad 22 juni, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Kämpa emot din rädsla! http://img269.imageshack.us/img269/2619/itsatrap.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Ni är så elaka. Avslöja mig sådär. Not cool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Kämpa emot din rädsla! Varning för de känsliga!! Någon som kan vara snäll att berätta vad det är innan jag tittar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Någon som kan vara snäll att berätta vad det är innan jag tittar? En bild på en låtsasspindel såklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Någon som kan vara snäll att berätta vad det är innan jag tittar? dude, det är den vidrigaste, största, hårigaste, elakaste spindeln ever. D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Någon som kan vara snäll att berätta vad det är innan jag tittar? http://www.richard-seaman.com/Wallpaper/Nature/Spiders/SulawesiTarantula.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Jag var så dum och postade den, eller ens leta upp den. Nu precis innan jag ska dammsuga rummet! D: Tack eXotic, därför jag länkade. Redigerad 22 juni, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 BILD Tack så mycket!! :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 GTAsajten<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 http://www.richard-seaman.com/Wallpaper/Nature/Spiders/SulawesiTarantula.jpg Jag har varit med och fångat och sedan grillat och ätit en sån där spindel i Thailand =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Jag har varit med och fångat och sedan grillat och ätit en sån där spindel i Thailand =D Var det gott? Smakade det kyckling? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts