Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Se där!

Var hittar du denna information?

Tack förresten!

En snubbe på svartakatten (tracker) hade gjort en tråd på deras forum om kommande r5or. Saxar hans källhänvisning.

Ryska dvd-sidor(totaldvd.ru t.ex)

Hemsidor som listar ryska dvdsläpp(rlsdates.wordpress t.ex)

Google

SCC(Vilket denna lista är direkt tagen ifrån och i sin tur tagen från ovanstående)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Magnus Betnér sa i sitt "Tal till nationen" att anledningen till varför man som 18 åring får köpa starkare grejer på krogen än vad man får ta med sig hem är, att krogen anses vara en tryggare plats. Stämmer detta? Hemmet är väl ändå tryggare plats än en random bikerbar där man riskerar att hamna i trubbel. Förlitar de sig på att korgarna och barerna tar sin åldersgräns för insläpp på allvar eller?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Stockholmsbo" - Gement eller versalt 'S' mitt i en mening?

Liten bokstav, precis som i "svensk".

Magnus Betnér sa i sitt "Tal till nationen" att anledningen till varför man som 18 åring får köpa starkare grejer på krogen än vad man får ta med sig hem är, att krogen anses vara en tryggare plats. Stämmer detta? Hemmet är väl ändå tryggare plats än en random bikerbar där man riskerar att hamna i trubbel. Förlitar de sig på att korgarna och barerna tar sin åldersgräns för insläpp på allvar eller?

En bartender får enligt lag inte servera någon som är överförfriskad, så om alla följer lagen kan du aldrig bli asfull på krogen men det kan du hemma. Det är nog huvudmotivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liten bokstav, precis som i "svensk".

En bartender får enligt lag inte servera någon som är överförfriskad, så om alla följer lagen kan du aldrig bli asfull på krogen men det kan du hemma. Det är nog huvudmotivet.

Jag trodde vi levde i ett fritt land? Om jag vill bli packad och sommna på soffan hemma så ska jag väl få det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men förfan. "Om jag vill ha sex med prostituerade så borde jag väl få ha det, Sverige är ett fritt land!". Det fungerar inte.

Så prostitution och alkoholförtäring ligger på samma juridiska nivå enligt dig? Polisen ska kunna sparka in dörren när man ligger och har baksmälla och säga "Stopp! Du har druckit dig full på öl du köpt legalt med egentjänade pengar! Åtal!"

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så prostitution och alkoholförtäring ligger på samma juridiska nivå enligt dig? Polisen ska kunna sparka in dörren när man ligger och har baksmälla och säga "Stopp! Du har druckit dig full! Åtal!"

Jag ogillar egentligen att det är olika åldersgräns på systemet vs. krogen. Är man myndig, som man räknas vara vid 18 borde man få köpa öl. Men när jag stöter på personer med din inställning är jag glad över den höga åldersgränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ogillar egentligen att det är olika åldersgräns på systemet vs. krogen. Är man myndig, som man räknas vara vid 18 borde man få köpa öl. Men när jag stöter på personer med din inställning är jag glad över den höga åldersgränsen.

Är du för FRA lagen och IPRED också eller? Ska man inte ha rätt till ett privatliv längre? Om du nu ogillar alkohollagen så ska du väl inte motarbeta en person som också tycker illa om den? Då motsäger du dig ju själv.

Du kanske tror att mitt enda intresse är att supa mig full och vill ha lagen som uppbackning istället som för hinder? Som sagt, jag har aldrig druckit mig full ens. Jag värnar om intigriteten. That's all.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så prostitution och alkoholförtäring ligger på samma juridiska nivå enligt dig? Polisen ska kunna sparka in dörren när man ligger och har baksmälla och säga "Stopp! Du har druckit dig full på öl du köpt legalt med egentjänade pengar! Åtal!"
Det var inte så jag menade men jag borde vetat bättre, klart du inte skulle förstå. Vi har lagar i Sverige som är till för att följas och det där "fritt land"-snacket är bara struntprat.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du för FRA lagen och IPRED också eller? Ska man inte ha rätt till ett privatliv längre? Om du nu ogillar alkohollagen så ska du väl inte motarbeta en person som också tycker illa om den? Då motsäger du dig ju själv.

Du kanske tror att mitt enda intresse är att supa mig full och vill ha lagen som uppbackning istället som för hinder? Som sagt, jag har aldrig druckit mig full ens. Jag värnar om intigriteten. That's all.

Du är uppenbarligen inte mogen nog att dricka alkohol, därför är den högre åldersgränsen bra. Det har inget att göra med varken FRA eller IPRED.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte så jag menade men jag borde vetat bättre, klart du inte skulle förstå. Vi har lagar i Sverige som är till för att följas och det där "fritt land"-snacket är bara struntprat.

Jag respekterar din åsikt Lajnux. Du har all rätt i världen att tycka vad du tycker. Alla har rätt att uttrycka sina åsikter. Men på den här punkten är du och jag enormt olika. Det du värnar om vill jag ha bort och vise versa.

Med det tycker jag att vi avslutar den här konversationen som endå inte kommer leda till något vettigt.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag är endå inte vettig.

Du argumenterar som en regelbunden a-lagare. :(

Anledningen till att du inte får lov att supa dig full är för att alkoholen påverkar ett viktigt beslutstagande organ i din kropp, du kan inte som stupfull garantera att du ligger utslagen i soffan då du lika gärna kan vara utslagen bakom en ratt.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du argumenterar som en regelbunden a-lagare. :(

Anledningen till att du inte får lov att supa dig full är för att alkoholen påverkar ett viktigt beslutstagande organ i din kropp, du kan inte som stupfull garantera att du ligger utslagen i soffan då du lika gärna kan vara utslagen bakom en ratt.

Närmar mig den gyllene åldern 18. Klart man vill känna sig tuff ay :)

ÄVen om en bartender inte låter en supa sig stupfull i baren så räcker ju en mindre berusning för att man ska råka ut för en trafikolycka när man ska ta sig hem från baren. Så det är en lite konstig lag.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

crazy_kermit_1062139_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor