AngryAxel Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 På många (om inte alla) nya kavajer sitter det en liten, rektangulär lapp längst ned på utsidan av ärmen med kavajens märke - ska man ta bort denna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 På många (om inte alla) nya kavajer sitter det en liten, rektangulär lapp längst ned på utsidan av ärmen med kavajens märke - ska man ta bort denna? Yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Stavas gammla med ett eller två m? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Stavas gammla med ett eller två m? Ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Ett. Konstigt, jag har sett många som stavar med två. Går det att stava med två m också eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Konstigt, jag har sett många som stavar med två. Går det att stava med två m också eller? Felstavning/folk som tror det stavas så helt enkelt Google: Gammla: 244,000 resultat Gamla: 16,100,000 resultat yay Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Konstigt, jag har sett många som stavar med två. Går det att stava med två m också eller? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Ok, bara att börja stava med ett m då . Tack för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 (redigerad) 1. När jag har på mig ett par trådlösa hörlurar (extremt budgetval) och vandrar omkring i huset kommer jag ibland till vissa "mörklagda" områden där ljudet ersätts med ett sprakande, vad är det som skulle kunna stoppa sändningen? Huset är ett cirka 20 år gammalt, "medelklass"-radhus så att det kan inte finnas några speciella material som blockerar något: Alltså betonggolv och gipsväggar i hela huset. 2. Om jag, med hörlurarna, står nära en lampa och sätter på den (inte biologiskt) sker det en kort störning, samma som om jag skulle stå i en mörkzon men under en hundradelssekund. Fifflar man däremot med lampans knapp så att lampan får en begränsad mängd ström (den är alltså inte på eller av) blir det ett kontinuerlig sprakande som är... öh, synkroniserat med ljuset (eller mängden ström i glödtråden), ju mer lampan får lysa desto mindre hörs sprakandet och vice versa. Sprakandet gäller för alla typer av lampor, ljusrör/lågenergi, LED samt vanliga glödlampor, men påverkas inte av andra radiofrekvenser eller ljusdimmers. Jag har en del teorier men det är inte särskilt logiska, jag tycker att det hela verkligen är skitkonstigt. Vad beror detta på? Valde att inte göra en ny tråd då jag inte tror att någon kan/orkar svara på det... Har en till fråga, enligt vilken algoritm (om det nu är rätt term ) slumpar WMP låtar i en spelningslista? Jag tycker att den gör ett väldigt dålig jobb... Redigerad 3 juni, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Är youtube nere för er också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Är youtube nere för er också? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Jag tycker att det finns flera svar till den frågan och jag tycker det finns diskussionsvärde i frågan, ja det gör jag. Okej, kanske just den frågan ligger på gränsen, men jag skulle ej tveka att göra en tråd för den frågan då man kan komma fram till så många olika svar och ta upp personliga erfarenheter och en massa annat. Däremot ska inte hela forumet bli fyllt med "Vad kan man göra med en hund"- och "Varför luktar katter gott när de är torra"trådar. Okej, jag är med på din tanke, men den där var faktiskt precis på fel sida gränsen.. Varför är vissa grejer mycket roligare på natten? Men den här däremot, tråd, tråd, tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Finns det någon hemsida/progrm med fonetisk text-to-speach? Alltså att man skriver in fonetiska bokstäver och en röst uttalar dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Är det något allmänt jävla mastodontfel på internet just nu? Allt är fruktansvärt segt, Facebook och Bilddagboken fungerar bara ibland och Steam är också helt vrickat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Är det något allmänt jävla mastodontfel på internet just nu? Allt är fruktansvärt segt, Facebook och Bilddagboken fungerar bara ibland och Steam är också helt vrickat. funkar fint för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Är det något allmänt jävla mastodontfel på internet just nu? Allt är fruktansvärt segt, Facebook och Bilddagboken fungerar bara ibland och Steam är också helt vrickat. Funkar för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 @ Umberto och vänster/rasism-diskussionen: vänstern inser att det finns ojämlikheter i samhället när det kommer till rikedom, kön, ålder, ras, kultur, etnicitet etc. etc och arbetar aktivt emot det, något som högern ignorerar då det alltid är individen som står i centrum och vikten läggs helt på ekonomiska aspekter. Jag förstår verkligen inte hur man kan se vänsterns åsikter som rasistiska här. Det är stor skillnad på antisemitism och hatet mot staten Israel. Jag har aldrig hört någon med tydliga vänsteråsikter samtidigt vara rasistisk. Jag har hört motsatta förhållandet massvis med gånger. Någons jämlikhet och rättvisa är någon annans ojämlikhet och orättvisa. Vänsterpolitik är alltid blind för individens färdigheter och förmågor och krossar individens potential. Och, som sagt, "rasism" förstods i det här fallet som ett bredare begrepp - en systematisk särbehandling av olika grupper, inte endast baserat på ras. Jag tror inte att rasism är bundet till någon ideologi - det finns lika många (smyg)rasister på vänstersidan som det finns på högersidan. Ämne: fytologi Fråga: Vad är det för träd som luktar sperma så här års? Hah, det där känner jag igen. :/ Hittade en diskussion om det här. Det kan exempelvis vara Kinesiskt päron, Pyrus calleryana Förekommer som stadsträd bl.a. i Göteborg. Vilken är den psykologiska förklaringen till att barn har låtsaskompisar? - tröst och sällskap - motivation och självreglering (motivera till läxläsning, att bli sams med verkliga vänner, att följa och bryta regler) - förstärka självförtroendet (låtsaskompisen beskrivs som liten och dum och barnet känner sig därmed bättre) - personlighetsutvidgning (experimentera med olika roller, kille uppfinner tjejkompis för att kunna leka det han vill) - livskvalitetsförhöjning (göra livet mer spännande) Hittade det där nu. Men skulle vilja placera det under antingen behavorism, socialpskylogi, Freud eller humanistisk psykologi, någon som vet något? Av de du nämner är det väl närmast socialpsykologi. Problemet är ju att folk inte är medvetna om att det de postar faktiskt kan vara trådmaterial, passiv postning är någonting som hämmar forumets utveckling och har drabbat oss alla väldigt hårt. Samtidigt hjälper det inte att stänga TROMS, det såg vi inte minst när den faktiskt stängdes i några veckor. Jag själv blir bara så trött av att se så många frågor som skulle utgöra så bra och intressant trådmaterial. Håll ut några månader till. Snart blir det ordning på torpet. Är youtube nere för er också? Svar: Nej. Är det något allmänt jävla mastodontfel på internet just nu? Svar: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Finns det statistik på de 50 vanligaste huvudkaraktärs namnen inom film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Av de du nämner är det väl närmast socialpsykologi. Tack i efterhand, jag kom fram till det jag med sen då definitionen av socialpsykologi lyder "ett försök att förstå och förklara hur en människas tankar, känslor och handlingar påverkas av den faktiska, inbillade eller underförstådda närvaron av andra" och låtsaskompis går ju då under inbillad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Är youtube nere för er också? Tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts