FerkurZ Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Sedan CS3 så är det Photoshop som gäller. Förklara gärna hur.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Sedan CS3 så är det Photoshop som gäller. Oh, visste jag inte - tack! Förklara gärna hur.. Äsch, kom igen, det är en jätteenkel googling. Och det kan ligga något i att det är en datorfråga. Första träffen verkade bra iallafall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Varför är vissa grejer mycket roligare på natten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Varför är vissa grejer mycket roligare på natten? Typ som att klappa katten eller vad? Vissa saker är ju roligare på dagen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Äsch, kom igen, det är en jätteenkel googling. Och det kan ligga något i att det är en datorfråga. Första träffen verkade bra iallafall! Klart det är, men det är som att fråga någon med armbandsur vad klockan är och man får som svar "kolla på din mobil" Helt efterblivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 (redigerad) Utse någon till Officiell Trådskapare och låt denna person ovillkorligt bestämma vad som är trådmaterial och flytta den posten till en egen tråd? Att skapa tråden själv är väl inte så jobbigt? Visst man måste skriva en rubrik, det blir ju lite extrajobb. Men å andra sidan så slipper man att först klicka sig in i den här tråden och sedan klicka på "Add Reply". Redigerad 1 juni, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Klart det är, men det är som att fråga någon med armbandsur vad klockan är och man får som svar "kolla på din mobil" Helt efterblivet. Vaddå, lathetsargumentet? Snabbhetsargumentet? Båda faller. Det går betydligt fortare, och det är 'mindre jobbigt', att skriva "Animerad gif + photoshop" i Google och trycka på enter, än att gå in på GTAsajten, TROMS 2.0, klicka på 'new post', och skriva "hur sätter man ihop 2 bilder till en .gif? Dvs så att de hoppar mellan de 2 bilderna". För att inte glömma de sju timmar det tog till ett hjälpfullt svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Typ som att klappa katten eller vad? Vissa saker är ju roligare på dagen ! Tror frågan är mer.. "Varför finns natthumor?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Att skapa tråden själv är väl inte så jobbigt? Visst man måste skriva en rubrik, det blir ju lite extrajobb. Men å andra sidan så slipper man att först klicka sig in i den här tråden och sedan klicka på "Add Reply". Problemet är ju att folk inte är medvetna om att det de postar faktiskt kan vara trådmaterial, passiv postning är någonting som hämmar forumets utveckling och har drabbat oss alla väldigt hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Problemet är ju att folk inte är medvetna om att det de postar faktiskt kan vara trådmaterial, passiv postning är någonting som hämmar forumets utveckling och har drabbat oss alla väldigt hårt. Samtidigt hjälper det inte att stänga TROMS, det såg vi inte minst när den faktiskt stängdes i några veckor. Jag själv blir bara så trött av att se så många frågor som skulle utgöra så bra och intressant trådmaterial. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Samtidigt hjälper det inte att stänga TROMS, det såg vi inte minst när den faktiskt stängdes i några veckor. Jag själv blir bara så trött av att se så många frågor som skulle utgöra så bra och intressant trådmaterial. +AngryAxel Skönt att se att man inte är ensam att bitcha utan att man faktiskt har nån form av stöd för tanken bakom reglerna. People, klaga inte på att ni aldrig får några intressanta trådar i Allmänt när ni slänger in allt i TROMS för att ni inte orkar göra egna trådar (som ju äääär så jobbigt?) ! @Jazz: Nä, nån polis vill vi inte ha. Jag hoppas snarare på lite folkvett. ----------- Hur går det till när man friar, egentligen? Man står ju där på knä (på traditionellt sätt åtminstone) och ger en ring, men har mannen nån förlovningsring? När delas den ut, vem köper den? Ser mannen ut en själv? Vid giftermålet, går båda tillsammans till en juvelerare och väljer ut varsin ring som sen göms undan till den stora dagen? Visst tusan heter östgötska "öschöttska" även på skånska, stockholmska, blekingska och norrländska? "Öst-jöötska" kan det ju fan inte heta? Nog för att ske-ljudet är extremt på sina håll i Östergötland, men det ÄR ju ett ske-ljud oavsett dialekt? Vart har Nord tagit vägen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 QUOTE (Henkibojj @ May 21 2009, 20:13) * Hur går det till när man friar, egentligen? Man står ju där på knä (på traditionellt sätt åtminstone) och ger en ring, men har mannen nån förlovningsring? När delas den ut, vem köper den? Ser mannen ut en själv? Vid giftermålet, går båda tillsammans till en juvelerare och väljer ut varsin ring som sen göms undan till den stora dagen? Jag har inte varit med om någon vigsel i modern tid, så ta inte mina rader som absoluta sanningar. Men hur det går till kan ske på fler sätt än vad det skett vigslar i världen. Men det "traditionella" sättet du fiskar efter skulle jag säga går till ungefär som du själv beskriver det som. Mannen (alltid mannen) går ned på knä, öppnar en ask med en ring (om detta är vigselringen eller förlovningsringen är jag inte säker på. Kan tänka mig att det bara är en förlovningsring, så att han inte lägger ut en massa pengar, bara för att sedan bruden skulle svara nej. Men det är bara lösa spekulationer), frågar "- Någon sentimental inledning här - Vill du gifta dig med mig?", varpå bruden faller i tårar, och svarar "Oh ja!", följt av en passionerad kyss och ett omfamnande som får alla i den franska restaurangen inklusive kyparen att stanna upp, stor-le, och applådera lite smått. Mannen har såklart också en förlovningsring, och jag tror att valet av förlovningsringarna är ett gemensamt beslut - dvs. att the bride-to-be och hennes man går och köper dem tillsammans (jag inser att detta kommer i kläm med det jag tidigare sade om att mannen ger bruden förlovningsringen vid äktenskapsförfrågan - kanske har redan mannen köpt två förlovningsringar, en åt frugan och en åt honom själv? Kanske är det faktiskt vigselringen mannen lämnar över? Kanske de går och köper en extra ring till mannen? Jag vet inte!). Beslutet om vigselringarna känns dock ganska uppenbart att kvinnan har ett finger med i spelet, bokstavligt talat - om man får tro alla amerikanska sit-coms så bör mannen överlåta så mycket som helst till bruden, och hennes "bride book" hon haft sedan sjuårsåldern. Varför undrar du? QUOTE (Henkibojj @ May 21 2009, 20:13) * Visst tusan heter östgötska "öschöttska" även på skånska, stockholmska, blekingska och norrländska? "Öst-jöötska" kan det ju fan inte heta? pinch.gif Nog för att ske-ljudet är extremt på sina håll i Östergötland, men det ÄR ju ett ske-ljud oavsett dialekt? I Stockholm säger man iallafall "Öschötsska". QUOTE (Henkibojj @ May 22 2009, 14:34) * Vart har Nord tagit vägen? Mittemot Syd, som alltid. ... ... Nej förlåt, jag ska återgå till mitt animerande (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Varför undrar du? Hah! Om det vore så väl. Men en gift kvinna har ju en förlovningsring och en vigselring, och mannen har såvitt jag förstod bara en vigselring. Men jag hörde Morfar (tror jag det var) säga att han var ute på tjejjakt och visade till slut upp sin förlovningsring, varefter tjejen blev ledsen. Har killar alltså förlovningsring också? Tack för svaren iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Varför stinker blöta hundar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Vaddå, lathetsargumentet? Snabbhetsargumentet? Båda faller. Det går betydligt fortare, och det är 'mindre jobbigt', att skriva "Animerad gif + photoshop" i Google och trycka på enter, än att gå in på GTAsajten, TROMS 2.0, klicka på 'new post', och skriva "hur sätter man ihop 2 bilder till en .gif? Dvs så att de hoppar mellan de 2 bilderna". För att inte glömma de sju timmar det tog till ett hjälpfullt svar. Plustecknet är inte ens nödvändigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Hur går det till när man friar, egentligen? Man står ju där på knä (på traditionellt sätt åtminstone) och ger en ring, men har mannen nån förlovningsring? När delas den ut, vem köper den? Ser mannen ut en själv? Vid giftermålet, går båda tillsammans till en juvelerare och väljer ut varsin ring som sen göms undan till den stora dagen? Det räcker med att råka trycka på http://www.gtasajten.com/forum/style_images/1/f_hot_no_dot.gif så låser man. För er är det en bild, för oss är det en länk Visst tusan heter östgötska "öschöttska" även på skånska, stockholmska, blekingska och norrländska? "Öst-jöötska" kan det ju fan inte heta? Nog för att ske-ljudet är extremt på sina håll i Östergötland, men det ÄR ju ett ske-ljud oavsett dialekt? Östjötska, och därmed fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Tråd. Menar du att han ska göra en "varför stinker blöta hundar"-tråd? Eller att han ska posta i en som redan finns? Om du menade det förstnämnda, tycker jag att hans fråga var en typisk TROMS-fråga - väldigt trivial, kan svaras på med ett kort inlägg (om man nu kan svaret). Tyckte också det var ett bra initiativ av Nik. att posta det i Husdjurstråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Menar du att han ska göra en "varför stinker blöta hundar"-tråd? Eller att han ska posta i en som redan finns? Om du menade det förstnämnda, tycker jag att hans fråga var en typisk TROMS-fråga - väldigt trivial, kan svaras på med ett kort inlägg (om man nu kan svaret). Tyckte också det var ett bra initiativ av Nik. att posta det i Husdjurstråden. Jag tycker att det finns flera svar till den frågan och jag tycker det finns diskussionsvärde i frågan, ja det gör jag. Okej, kanske just den frågan ligger på gränsen, men jag skulle ej tveka att göra en tråd för den frågan då man kan komma fram till så många olika svar och ta upp personliga erfarenheter och en massa annat. Däremot ska inte hela forumet bli fyllt med "Vad kan man göra med en hund"- och "Varför luktar katter gott när de är torra"trådar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 Varför är vissa grejer mycket roligare på natten? När man är trött är man inte riktigt vid medvetande enligt mig. Man är inte lika nitisk och granskande som när man är pigg och allert. Därför kan man tycka att en sak som är tråkig när man är klarvaken är rolig när man är trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts