Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Vad baserar du det sista på? Alla (eller i alla fall dom flesta) vänsterpartier jobbar ju för jämlikhet och jämställdhet.

Inte för rika och vita medelåldersmän från den västerländska kulturen. De ska radas upp längst en vägg och skjutas. :ermm:

Men skämt åsido - "vänsterrasism" (om vi kallar det så) uppstår som en bieffekt då man vill ge lika plats åt alla. Umbertos exempel med Mona Sahlin t.ex.

(jag använde ett exempel som ett exempel, vad kul!)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Umberto och vänster/rasism-diskussionen: vänstern inser att det finns ojämlikheter i samhället när det kommer till rikedom, kön, ålder, ras, kultur, etnicitet etc. etc och arbetar aktivt emot det, något som högern ignorerar då det alltid är individen som står i centrum och vikten läggs helt på ekonomiska aspekter. Jag förstår verkligen inte hur man kan se vänsterns åsikter som rasistiska här.

Det är stor skillnad på antisemitism och hatet mot staten Israel.

Jag har aldrig hört någon med tydliga vänsteråsikter samtidigt vara rasistisk. Jag har hört motsatta förhållandet massvis med gånger.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ämne: hår

Fråga: om jag duschar och sen bara låter håret lufttorka får jag väldigt lockigt hår. Om jag istället använder hårtork eller riktigt noga med handduk blir håret vågigt, nästan rakt och håller sig så. Varför gör långsam upptorkning av vattnet att håret krullar sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man gör en spellista (iTunes) av musik från en extern hdd och för över till sin iPhone måste då den externa hdd'n vara inkopplad nästa gång man ska lägga in ny musik i iPhonen?

Grejen med iTunesmusik är när du kopierar över musik till ditt iTunesbibliotek och därmed dina spellistor, så läggs musiken i en separat mapp. Detta betyder att du har en mapp i "Min musik" (win) som heter "iTunes-musik", där all musik i ditt iTunesbibliotek ligger. Oj, nu sade jag det där typ två gånger, men äsch - tydlighet skadar aldrig. Kolla upp det, jag kan ha fel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ämne: fytologi

Fråga: Vad är det för träd som luktar sperma så här års?

Haha! Jag vet inte vad det är för växt men jag vet exakt vad du menar. Men jag tror att det är en buske med vita blommor, fanns en sån på väg till skolan förr i tiden och jag störde mig alltid lika mycket på lukten när jag körde förbi där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken är den psykologiska förklaringen till att barn har låtsaskompisar?

- tröst och sällskap

- motivation och självreglering (motivera till läxläsning, att bli sams med verkliga vänner, att följa och bryta regler)

- förstärka självförtroendet (låtsaskompisen beskrivs som liten och dum och barnet känner sig därmed bättre)

- personlighetsutvidgning (experimentera med olika roller, kille uppfinner tjejkompis för att kunna leka det han vill)

- livskvalitetsförhöjning (göra livet mer spännande)

Hittade det där nu. Men skulle vilja placera det under antingen behavorism, socialpskylogi, Freud eller humanistisk psykologi, någon som vet något?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Jag vet inte vad det är för växt men jag vet exakt vad du menar. Men jag tror att det är en buske med vita blommor, fanns en sån på väg till skolan förr i tiden och jag störde mig alltid lika mycket på lukten när jag körde förbi där.

Hahah, det är inte bara jag som inbillat mig alltså. Vill bara spy när jag åker förbi sådana träd.

Redigerad av Vinnie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor