Henkibojj Skrivet 25 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 HENKIBOYS e-mail? Snabbt! <3 Vad är det för fel på PM eller den MSN du redan har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Vad är det för fel på PM eller den MSN du redan har? Hehe hade ju inte din msn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hehe hade ju inte din msn. Har du visst det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Har du visst det. Ja jag hade kanske det nu när jag tänker efter. Jag kollade inte. Tänkte bara att: Attans måste ha tag i henki och jag har bara han på PSN. Skall kolla bättre nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Vad är litteraturvetenskapliga begrepp? Är det metafor, liknelse osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Kan blixten slå ner i havet? Alltså bara i havet utan något annat som en båt etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Kan blixten slå ner i havet? Alltså bara i havet utan något annat som en båt etc. Yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Kan blixten slå ner i havet? Alltså bara i havet utan något annat som en båt etc. Att gå ut med en båt under blixt och åska är en mycket dum idé då masten (eller båten själv) fungerar som en ledare i ett annars "öde" område, att du dessutom vistas i vatten gör det hela mycket värre. Bilxten kan f.ö lika gärna slå ner i havet som på land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Vad är litteraturvetenskapliga begrepp? Är det metafor, liknelse osv? Det där är litterära termer. Vad litteraturvetenskapliga begrepp är vet jag däremot inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Det där är litterära termer. Vad litteraturvetenskapliga begrepp är vet jag däremot inte. Kuk.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Att gå ut med en båt under blixt och åska är en mycket dum idé då masten (eller båten själv) fungerar som en ledare i ett annars "öde" område, att du dessutom vistas i vatten gör det hela mycket värre. Bilxten kan f.ö lika gärna slå ner i havet som på land. Okej tack, tyckte bara det lät så dumt när en kompis sa att det slog ner i havet idag, trodde inte det var möjligt faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Kuk.. googlat lite och det verkar vara samma sak vad jag förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Kuk.. "I väst finns i och för sig i dag ett liknande intresse för att använda teologiska begrepp för att berika litteraturvetenskapen (till exempel kenosis och epifani) samtidigt som litteraturvetenskapliga begrepp brukas inom teologin." Lyckades jag googla fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Vad är litteraturvetenskapliga begrepp? Är det metafor, liknelse osv? Det borde stämma, litteraturvetenskapliga begrepp är väl egentligen så enkelt som facktermer inom litteraturen? Det vill säga exempelvis epok, romantik, berättartekniker, versmått, symbolik men också metafor och liknelse som du skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Det borde stämma, litteraturvetenskapliga begrepp är väl egentligen så enkelt som facktermer inom litteraturen? Det vill säga exempelvis epok, romantik, berättartekniker, versmått, symbolik men också metafor och liknelse som du skrev. Mhm, måste vara så, särskilt då inget sådant nämns bland de andra punkterna man ska tänka på. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2009 Okej det här är säkert en jävla dum fråga, men jag har aldrig riktigt förstått mig på betydelsen. Men ordet lego i sammanhanget soldat eller knekt you get it! legosoldat eller legoknekt, vad innebär det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2009 Okej det här är säkert en jävla dum fråga, men jag har aldrig riktigt förstått mig på betydelsen. Men ordet lego i sammanhanget soldat eller knekt you get it! legosoldat eller legoknekt, vad innebär det? Om du undrar över själva betydelsen av ordet är det en soldat som inte är bunden till ett land/organisation/enhet av solidariska skäl (t ex att han skulle vara invånare i landet), utan han/hon är inhyrd, och gör det för egen vinning - oftast för att denne får pengar. Om du undrar över termen "lego", fick jag fram att det kan härledas från den juridiska termen lega, som betyder: "lega, legoavtal, juridisk term för avtal om nyttjanderätt till egendom. Termen används fortfarande i de kortfattade och ålderdomliga bestämmelserna om denna avtalstyp i handelsbalken 13 kap. I andra sammanhang används numera vanligen något av orden nyttjanderätt, hyra eller leasing." Kan tyckas lite luddigt och flummigt, men jag hittade det genom andra ord som hade prefixet "lego-". Och legosoldater är ju inte helt främmande med "nyttjanderätt, hyra eller leasing". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2009 En legosoldat är alltså någon som slåss för pay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2009 Kan man i Sverige, idag, läsa teologi (ej religionsvetenskap) med statligt ekonomiskt stöd som CSN? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2009 (redigerad) Kan man i Sverige, idag, läsa teologi (ej religionsvetenskap) med statligt ekonomiskt stöd som CSN? Lär man ju kunna - man kan ju läsa teologi i en del av prästexamina på diverse högskolor, och jag skulle bli ytterst förvånad om det inte var studiemedelsberättigat. Om det var det du menade. Är du intresserad? edit: "intresserad" lät bättre än "sugen" Redigerad 27 maj, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts