Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

På vilka sätt påverkas de delarna av Tyskland som utgjorde Östtyskland än idag av det kommunistiska arvet? Jag har redan skrivit om ostalgi, att de är mindre religiösa, att Stasihögkvarteret nu är museum och att alla filer de hade i sina arkiv om människor de övervakade nu är offentliga, att arbetslösheten är högre och att vänstergrupper har lite större sympatier i de delarna.

Behöver få ihop en sida till, tips?

Förstår inte riktigt frågan. Det arv som DDR lämnade efter sig är väl att öst och väst fortfarande är socialt segregerat och många äldre människor fortfarande står rotade och är påverkade av DDR-propagandan. Ingen entnazifizierung där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt frågan. Det arv som DDR lämnade efter sig är väl att öst och väst fortfarande är socialt segregerat och många äldre människor fortfarande står rotade och är påverkade av DDR-propagandan. Ingen entnazifizierung där inte.

Ditt svar svarade på frågan i alla fall, så tack. Men ja, det är ungefär det jag skrivit också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när vi satt och spelade i ett rum i skolan så kunde man höra det som personerna i rummet bredvid spelade genom min förstärkare. Hur går det till, egentligen? Jag menar, det kan väl knappast bero på att mickarna på min gitarr fångar upp deras ljud, då hade jag ju fått med en hel del annat läck i stärkaren också. :hm:

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju inte fel att formulera det som han gjorde, precis som det är korrekt att skriva "karriär som fotbollsspelare" eller "karriär som finansman".

Jo, jag vet. Ville bara vara lite dryg och påpeka att akademiker i dessa tider inte riktigt kan räknas som "karriärsval".. även om jag själv satsar på det.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet. Ville bara vara lite dryg och påpeka att akademiker i dessa tider inte riktigt kan räknas som "karriärsval".. även om jag själv satsar på det.

Zahi Hawass är egyptolog och har en lång karriär. Känd är han också!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon hemsida på internet/något program där man kan klistra in adressen till en webbplats och "se" hur den ser ut utan att behöva gå in på sjävla hemsidan. Kanske man misstänker att en länk man just ska klicka på går direkt till en porrsajt och vill vara säker på sin sak innan man klickar. Inte så sjust att be någon annan kolla det :whistling:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon hemsida på internet/något program där man kan klistra in adressen till en webbplats och "se" hur den ser ut utan att behöva gå in på sjävla hemsidan. Kanske man misstänker att en länk man just ska klicka på går direkt till en porrsajt och vill vara säker på sin sak innan man klickar. Inte så sjust att be någon annan kolla det :whistling:

vad är det för fel på porr?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad är det för fel på porr?

Men dah. Virus, föräldrar kan se mm :D. Det behöver ju inte vara en porrsida man länkas till. Det kan ju vara en sida som direkt ger en ett virus. Eller ännu värre, en Rick Astley video :whistling:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor