Renard Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Varifrån kommer repliken "Visa fittan så får du popcorn"? Är det från någon serie eller film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Varför kommer nästan alltid sina klipp ifrån subscribersarna på youtube upp även fast man sätt dom en gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Varför kommer nästan alltid sina klipp ifrån subscribersarna på youtube upp även fast man sätt dom en gång? Undrar det med. Misstänker att det händer när videoinfon eller nåt liknande uppdateras, men jag har inte kunnat bekräfta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Undrar det med. Misstänker att det händer när videoinfon eller nåt liknande uppdateras, men jag har inte kunnat bekräfta det. Kanske ska kolla med youtube, ganska irriterande när fem dagars videos kommer upp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Varifrån kommer repliken "Visa fittan så får du popcorn"? Är det från någon serie eller film? Kommer förmodligen från samma ställe som "Hoppa och skit får du sockerbit." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Varifrån kommer repliken "Visa fittan så får du popcorn"? Är det från någon serie eller film? jag hörde den första gången på exet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 jag hörde den första gången på exet. Det är typ Exet "slogan", precis som "Fitta fat, handgranat" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Hade problem att höra vad de sjöng, vilket jag inte brukar ha. Men ska ta en närmare lyssning imorgon med headsetet och sen drog jag iväg ett mail till nån Frank Bakke, han kanske har texten. Är du norrman, om du inte är det så förstå jag att det är svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Musiktips är låst, varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Musiktips är låst, varför? Någon mod/admin som tryckte på lås istället for post kanske? : > Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Någon mod/admin som tryckte på lås istället for post kanske? : > Sounds reasonable. Trodde jag hade missat något bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Det är typ Exet "slogan", precis som "Fitta fat, handgranat" Aa, men det var där jag hörde det först.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Aa, men det var där jag hörde det först.. AAH, MEN JAG MED ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) Hur går det till när man friar, egentligen? Man står ju där på knä (på traditionellt sätt åtminstone) och ger en ring, men har mannen nån förlovningsring? När delas den ut, vem köper den? Ser mannen ut en själv? Vid giftermålet, går båda tillsammans till en juvelerare och väljer ut varsin ring som sen göms undan till den stora dagen? Någon mod/admin som tryckte på lås istället for post kanske? : > Det räcker med att råka trycka på http://www.gtasajten.com/forum/style_images/1/f_hot_no_dot.gif så låser man. För er är det en bild, för oss är det en länk Visst tusan heter östgötska "öschöttska" även på skånska, stockholmska, blekingska och norrländska? "Öst-jöötska" kan det ju fan inte heta? Nog för att ske-ljudet är extremt på sina håll i Östergötland, men det ÄR ju ett ske-ljud oavsett dialekt? Redigerad 22 maj, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 AAH, MEN JAG MED ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 När den korrekta användningen av dom resp. dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 När den korrekta användningen av dom resp. dem? "Dom" används endast eventuellt i citat eller om man inte vet hur man gör på riktigt. Du menar kanske "de" och "dem"? Jag lärde mig det utantill med följande metod: Testa att byta ut det de/dem i en mening du är osäker på med antingen "jag" eller "mig". Fungerar "jag" ska de vara "de". Fungerar "mig" ska det vara "dem". Fungerar inte i alla fall men väldigt många, resten lär man sig utantill med tidens gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 "dom" är väl dialekt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 "dom" är väl dialekt? Ingen aning egentligen, vår svenska lärare håller på att tjata på oss om att vi ska lära oss när vi ska använda "dom" resp. "dem"! :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 "Dom" används endast eventuellt i citat eller om man inte vet hur man gör på riktigt. Du menar kanske "de" och "dem"? Jag lärde mig det utantill med följande metod: Testa att byta ut det de/dem i en mening du är osäker på med antingen "jag" eller "mig". Fungerar "jag" ska de vara "de". Fungerar "mig" ska det vara "dem". Fungerar inte i alla fall men väldigt många, resten lär man sig utantill med tidens gång. En del fall som inte fungerar med "jag" och "mig" kan fungera med "han" "honom" / "hon" "henne" har jag för mig. Men jag är inte hundra på att han/honom kan komplettera de fall som jag/mig inte klarar av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts